Wiek: 33 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 6 Skąd: wroclaw
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 00:21 Jakie przełożnienie zastosować...??
Witam, proszę o pomoc... W mojej głowie narodził się pomysł na skonstruowanie nowej zabawki, mianowicie miał by to być FIAT 126p z silnikiem od Hondy cbr 600. Silnik juz mam, maluszka szukam... Zamierzam wykorzystać most z bmw do przeniesienia napędu ale nie wiem jakie powinien mieć przełożenie ( uprzedzając pytania typu " dlaczego nie zrobisz na łańcuchu i zębatkach'" dlatego że według mnie będzie to napęd bardzo awaryjny. Dodatkowo chce mieć mechanizm różnicowy więc wszystko przemawia za mostem
Przy tym przełożeniu motor osiąga prędkość max 260 km/h
Teraz problem polega na tym żeby zastosować odpowiedni most który sprawi że maluszek będzie miał duży moment a mniejszy v-max. myślałem o moście z BMW 740 (przełożenie 4.4) ---->
Ale zastanawiam się czy to przełożenie nie będzie za krótkie co sprawi ze maluszek będzie palił kapcia na każdym biegu a prędkość maksymalna wyniesie 50 km/h :p Jak to obliczyć, czy ktoś ma jakiś pomysł?
Jeśli chcesz połączyć silnik z dyfrem bezpośrednio za pomocą walka to z moich wyliczeń powinien on osiągać prędkość ok 170km/h (jeżeli wysokość kół będzie taka sama jak w motocyklu)
Wiek: 33 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 6 Skąd: wroclaw
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 19:31
Nie mogę sobie poradzić z tym " kalkulatorem " Silnik zamontuje bokiem i chce połączyć go bezpośrednio do wału. W motorze koła mają 17 cali. Do maluszka będe montował raczej 13'. Skoro mówisz że przy tym przełożeniu będzie osiągał max 170 km/h to zastanawiał bym sie nad mostem 4.0. Co o tym myślisz??
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 08:42
tiger_11_, przy tych oponach (niskich) będziesz jechał około 120km/h z dyfrem 4.4 i obrotami 11500, na 6 biegu. Czyli wolno. A na dyfrze 4.0 około 130 km/h przy tych samych danych. Żeby to dobrze jeździło to dyfer 3.5 może nawet niżej. Patrząc na przełożenia w tym silniku 1,2,3 bieg będzie w miarę przyspieszało na wyższych już lipa bo małe różnice wartość przełożeń, więc pozostaje tylko wachlowanie .... Także dyfer z mniejszymi przełożeniami bo będzie lipa.
[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 08:45 ]
Twój zestaw jest w doborze przełożeń na liście jako ostatni zapisałem
Wiek: 33 Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 6 Skąd: wroclaw
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 16:00
Wczoraj rozkminiłem ten "kalkulator" do przełożeń i doszedłem do wniosku ze 3,15 będzie najlepszym rozwiązaniem. Prędkość bieg 6 - 160 km/h przy obwodzie koła 150 cm ( 195/45 r13) . Ewentualnie można będzie wtedy zamontować koła 14 cali a prędkość wzrośnie do 180 km/h
Dzięki za pomoc:)
a tak poza tematem, co myślicie o wykorzystaniu ( w tym przypadku ) mostu zamiast osi z zębatką??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum