Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie przełożnienie zastosować...??
Autor Wiadomość
tiger_11_ 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
  Wysłany: Sro Maj 15, 2013 00:21   Jakie przełożnienie zastosować...??

Witam, proszę o pomoc... W mojej głowie narodził się pomysł na skonstruowanie nowej zabawki, mianowicie miał by to być FIAT 126p z silnikiem od Hondy cbr 600. Silnik juz mam, maluszka szukam... Zamierzam wykorzystać most z bmw do przeniesienia napędu ale nie wiem jakie powinien mieć przełożenie :/ :/ ( uprzedzając pytania typu " dlaczego nie zrobisz na łańcuchu i zębatkach'" dlatego że według mnie będzie to napęd bardzo awaryjny. Dodatkowo chce mieć mechanizm różnicowy więc wszystko przemawia za mostem :P


Sprawdziłem jakie przełożnie ma honda cbr 600 :


Przełożenie wstępne: 1,822 (82 / 45)
Przełożenie końcowe: 2,875 (46 / 16)
Przełożenie biegu 1: 2,833 (34 / 12)
Przełożenie biegu 2: 2,062 (33 / 16)
Przełożenie biegu 3: 1,647 (28 / 17)
Przełożenie biegu 4: 1,421 (27 / 19)
Przełożenie biegu 5: 1,272 (28 / 22)
Przełożenie biegu 6: 1,173 (27 / 23)
Przeniesienie napędu: Łańcuch O-Ring #525
Zębatka przednia: 16 zębów
Zębatka tylna: 45 zębów / *46 zębów

Przy tym przełożeniu motor osiąga prędkość max 260 km/h



Teraz problem polega na tym żeby zastosować odpowiedni most który sprawi że maluszek będzie miał duży moment a mniejszy v-max. myślałem o moście z BMW 740 (przełożenie 4.4) ---->

http://allegro.pl/bmw-740...3240773869.html

Ale zastanawiam się czy to przełożenie nie będzie za krótkie co sprawi ze maluszek będzie palił kapcia na każdym biegu a prędkość maksymalna wyniesie 50 km/h :p Jak to obliczyć, czy ktoś ma jakiś pomysł?


[/u]
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 00:30   

1. Wypadałoby się najpierw przywitać...
2. U samej góry strony masz "Dobór Przełożeń", policz tam...

[ Dodano: Sro Maj 15, 2013 00:33 ]
Jeszcze jedno jak niby chcesz przenieść napęd z silnika na dyfer bmw??
Skoro twierdzisz ze nie łańcuchem...
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
ja6138


Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 26
Skąd: podlasie
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 08:51   

Jeśli chcesz połączyć silnik z dyfrem bezpośrednio za pomocą walka to z moich wyliczeń powinien on osiągać prędkość ok 170km/h (jeżeli wysokość kół będzie taka sama jak w motocyklu)
 
 
 
tiger_11_ 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 19:31   

Nie mogę sobie poradzić z tym " kalkulatorem " :sad: :sad: Silnik zamontuje bokiem i chce połączyć go bezpośrednio do wału. W motorze koła mają 17 cali. Do maluszka będe montował raczej 13'. Skoro mówisz że przy tym przełożeniu będzie osiągał max 170 km/h to zastanawiał bym sie nad mostem 4.0. Co o tym myślisz??
 
 
 
xel20
inż


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 143
Skąd: z Daleka
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 21:14   

tiger ale ty mówisz o felgach a nie rozmiarze koła a to znacząca różnica.
 
 
 
tiger_11_ 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: Sro Maj 15, 2013 23:07   

felga 13' + opona 195/45.

[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 00:07 ]
Sprawdziłem obwód opony

http://rozmiar-opon.bmw-t...ikow/195/45/13/


wychodzi na to ze obwód koła wynosi 159 cm
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 08:42   

tiger_11_, przy tych oponach (niskich) będziesz jechał około 120km/h z dyfrem 4.4 i obrotami 11500, na 6 biegu. Czyli wolno. A na dyfrze 4.0 około 130 km/h przy tych samych danych. Żeby to dobrze jeździło to dyfer 3.5 może nawet niżej. Patrząc na przełożenia w tym silniku 1,2,3 bieg będzie w miarę przyspieszało na wyższych już lipa bo małe różnice wartość przełożeń, więc pozostaje tylko wachlowanie .... Także dyfer z mniejszymi przełożeniami bo będzie lipa.

[ Dodano: Czw Maj 16, 2013 08:45 ]
Twój zestaw jest w doborze przełożeń na liście jako ostatni zapisałem ;)
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
tiger_11_ 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 16:00   

Wczoraj rozkminiłem ten "kalkulator" do przełożeń i doszedłem do wniosku ze 3,15 będzie najlepszym rozwiązaniem. Prędkość bieg 6 - 160 km/h przy obwodzie koła 150 cm ( 195/45 r13) . Ewentualnie można będzie wtedy zamontować koła 14 cali a prędkość wzrośnie do 180 km/h


Dzięki za pomoc:)


a tak poza tematem, co myślicie o wykorzystaniu ( w tym przypadku ) mostu zamiast osi z zębatką??
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 16:16   

tiger_11_, na zębatce mniejszy opór masz, na dyfrze dochodzi przekładnia
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Maj 16, 2013 16:39   

tiger_11_, nie masz problemów z wymianą zębatki i łańcucha co sezon/dwa
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
tiger_11_ 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 18:46   

Udało mi się kupić maluszka z 2000 roku. W super stanie, bez korozji:))


Niestety po wyciągnięciu silnika i wykonaniu pomiarów okazało się że cały plan z mostem od BMW legł w gruzach :(

Zmuszony jestem powrócić do poprzedniego planu i zastosować napęd z łańcuchem...


Zwracam się z prośbą o jakieś plany budowy napędu, a dokładnie coś takiego:

http://www.adrenalinemoto...oszenia/414.jpg

Dodam że chciał bym obok zębatki zamontować tarcze hamulcową i dodatkową zębatkę którą wykorzystam do biegu wstecznego.


Proszę o pomoc
 
 
 
xel20
inż


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 143
Skąd: z Daleka
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 19:04   

w sumie nie mam pewności że sie nada ale to zawsze jakieś podstawy do modyfikacji:

http://pliki.biala.org.pl/rybatyl.pdf
 
 
 
tiger_11_ 


Wiek: 33
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: wroclaw
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 19:50   

dzięki:)


Podeślijcie coś jeszcze ;)
 
 
 
kelob17 


Wiek: 29
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 4
Skąd: Kraków->Paszkówka
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 20:57   

Myślę że to powinno załatwić sprawę, jest to ogólnie dostępne w sieci lecz jeżeli narusza regulamin to proszę o usuniecie linku :) http://www.google.pl/url?...mmeLoSxW1xE361Q
 
 
 
xel20
inż


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 143
Skąd: z Daleka
Wysłany: Czw Maj 30, 2013 21:04   

kelob17, a spojrzałeś co ja udostępniłem? -.-
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax