Pomógł: 7 razy Wiek: 28 Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 356 Skąd: Czosnów
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 10:16 Brak iskry Golf 3 2.0 2E
Witajcie!
Piszę, ponieważ mam problem ze znalezieniem iskry w moim silniku. Z tego co mi jest wiadome, żeby tylko pokazała się iskra powinno wystarczyć podłączenie komputera, cewki zapłonowej, no i czujnika halla w aparacie zapłonowym. Wszystko to jest na 100% poprawnie podłączone, po schemacie znalazłem co i jak zewrzeć, żeby rzekomo włączyć stacyjkę, ale niestety, iskry wciąż nie ma.
Z faktów to tak - w obwodzie jest na pewno prąd, cewka zapłonowa jest na pewno sprawna, bo to sprawdziłem (podpinając do przewodu, który idzie od cewki do aparatu samą świecę i podłączając prąd "na krótko", prosto z akumulatora, wtedy iskra strzela), wydaje mi się, że czujnik halla również jest w porządku. Wyjąłem sterownik z obudowy, żeby sprawdzić miernikiem czy prąd płynie w odpowiednich miejscach, i wyszło mi, że podczas kręcenia:
na zacisku 45 pojawia się impulsowo 12V;
a z zacisku 7 nic już nie wychodzi, a na moje rozumowanie stamtąd powinno wychodzić i podawać na aparat...
Masa oczywiście podłączona prawidłowo, w obwodzie prąd jest, podczas podłączania go słychać jakby coś się "załączało" przy przepustnicy/wtryskach
Jeśli się mylę, to proszę poprawcie mnie, i jeśli umiecie to nakierujcie mnie na prawidłowe rozwiązanie problemu, bo mi się kończą pomysły... Czy coś jeszcze muszę podłączyć, tylko po to, żeby pokazała się iskra?
Pomógł: 7 razy Wiek: 28 Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 356 Skąd: Czosnów
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 12:09
Jest już tak jak mówisz, właśnie miałem napisać, bo dopiero przyszedłem, ale iskry wciąż nie ma. Nie wiem, może sterownik jest uszkodzony, ale nie mam innego, żeby sprawdzić, a w ciemno nie będę kupował, dopiero jak się upewnię.
Pomógł: 7 razy Wiek: 28 Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 356 Skąd: Czosnów
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 14:15
Hmm, tak sobie myślę, że chyba może być za to odpowiedzialny brak immo, jednostka sterująca u mnie to SIEMENS 037 906 025 A - jeśli ktoś coś wie na ten temat byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź, ponieważ sam nie jestem do końca pewny, czy immo było w tym golfie, czy nie. Jednostka sterująca, jak i silnik zapewne jest z roku 1994. Byłbym wdzięczny za informacje na ten temat, i jeśli ktoś wie, to jaki komputer kupić, żeby odpalił, bo samemu raczej nie wyłączę immo, bo VAG-a nie mam, i w okolicy ciężko o takie serwisy, a komputer kosztuje ~50zł.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 16:46
złącze 83 do masy i powinna ci migać kontrolka check, zczytujesz kod...
pin 10 bądź 11
brak iskry zazwyczaj powodem są wtyczki które nie dokonca łączą... sprawdź kable halla,
Jednak najskuteczniejszym rozwiazaniem będzie odpięcie pinu 7 podłączenie rezystorem 100 OHM do masy bądź zasilania ale tak na szybko jak jest iskra na świecy to moduł cewka dobre, trzeba szukać problemu w czujniku halla kompie... nawet jak masz pełno błędów, i wiekzosc osprzęt odpięte to i tak powinna być iskra...
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 18:46
podczas kręcenia silnikiem po 3 obrotach wału powinno załączać przekaźnik pompy/ grzania lambdy numer 91, inaczej mówiąc, po przekreceniu wałek na nóżce 31 powinna być masa <tranzystor kluczujący w stanie nasycenia >
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum