Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak iskry Golf 3 2.0 2E
Autor Wiadomość
Razzor 
aka razorskate



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 356
Skąd: Czosnów
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 09:16   Brak iskry Golf 3 2.0 2E

Witajcie!

Piszę, ponieważ mam problem ze znalezieniem iskry w moim silniku. Z tego co mi jest wiadome, żeby tylko pokazała się iskra powinno wystarczyć podłączenie komputera, cewki zapłonowej, no i czujnika halla w aparacie zapłonowym. Wszystko to jest na 100% poprawnie podłączone, po schemacie znalazłem co i jak zewrzeć, żeby rzekomo włączyć stacyjkę, ale niestety, iskry wciąż nie ma.

Z faktów to tak - w obwodzie jest na pewno prąd, cewka zapłonowa jest na pewno sprawna, bo to sprawdziłem (podpinając do przewodu, który idzie od cewki do aparatu samą świecę i podłączając prąd "na krótko", prosto z akumulatora, wtedy iskra strzela), wydaje mi się, że czujnik halla również jest w porządku. Wyjąłem sterownik z obudowy, żeby sprawdzić miernikiem czy prąd płynie w odpowiednich miejscach, i wyszło mi, że podczas kręcenia:
na zacisku 45 pojawia się impulsowo 12V;
a z zacisku 7 nic już nie wychodzi, a na moje rozumowanie stamtąd powinno wychodzić i podawać na aparat...
Masa oczywiście podłączona prawidłowo, w obwodzie prąd jest, podczas podłączania go słychać jakby coś się "załączało" przy przepustnicy/wtryskach ;)



Jeśli się mylę, to proszę poprawcie mnie, i jeśli umiecie to nakierujcie mnie na prawidłowe rozwiązanie problemu, bo mi się kończą pomysły... Czy coś jeszcze muszę podłączyć, tylko po to, żeby pokazała się iskra?
_________________
https://picasaweb.google.com/113110550044646786187/BudowaBuggy?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIu5oMCeqtupIA&feat=directlink <-- Galeria :)
 
 
 
PepsiBoss 
Zlotowa Gwiazda


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: Chojnice
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 11:05   

Na zacisku 45 powinien być + na stałe po włączeniu zapłonu.. Impulsy do zmierzenia (najlepiej diodą led) Powinienes otrzymać na zacisku 44 ....
_________________
Nie ma większej radości dla głupiego, jak znaleźć głupszego od siebie ...
 
 
 
Razzor 
aka razorskate



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 356
Skąd: Czosnów
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 11:09   

Jest już tak jak mówisz, właśnie miałem napisać, bo dopiero przyszedłem, ale iskry wciąż nie ma. Nie wiem, może sterownik jest uszkodzony, ale nie mam innego, żeby sprawdzić, a w ciemno nie będę kupował, dopiero jak się upewnię.
_________________
https://picasaweb.google.com/113110550044646786187/BudowaBuggy?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIu5oMCeqtupIA&feat=directlink <-- Galeria :)
 
 
 
PepsiBoss 
Zlotowa Gwiazda


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: Chojnice
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 12:16   

Najszybciej bedzie dorwać kogoś z interfejsem diagnostycznym i wpiac sie pod obd... I sprawdzić co tam komputerowi sie nie podoba...
_________________
Nie ma większej radości dla głupiego, jak znaleźć głupszego od siebie ...
 
 
 
Razzor 
aka razorskate



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 356
Skąd: Czosnów
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 13:15   

Hmm, tak sobie myślę, że chyba może być za to odpowiedzialny brak immo, jednostka sterująca u mnie to SIEMENS 037 906 025 A - jeśli ktoś coś wie na ten temat byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź, ponieważ sam nie jestem do końca pewny, czy immo było w tym golfie, czy nie. Jednostka sterująca, jak i silnik zapewne jest z roku 1994. Byłbym wdzięczny za informacje na ten temat, i jeśli ktoś wie, to jaki komputer kupić, żeby odpalił, bo samemu raczej nie wyłączę immo, bo VAG-a nie mam, i w okolicy ciężko o takie serwisy, a komputer kosztuje ~50zł.
_________________
https://picasaweb.google.com/113110550044646786187/BudowaBuggy?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIu5oMCeqtupIA&feat=directlink <-- Galeria :)
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 15:46   

złącze 83 do masy i powinna ci migać kontrolka check, zczytujesz kod...
pin 10 bądź 11

brak iskry zazwyczaj powodem są wtyczki które nie dokonca łączą... sprawdź kable halla,

Jednak najskuteczniejszym rozwiazaniem będzie odpięcie pinu 7 podłączenie rezystorem 100 OHM do masy bądź zasilania ale tak na szybko jak jest iskra na świecy to moduł cewka dobre, trzeba szukać problemu w czujniku halla kompie... nawet jak masz pełno błędów, i wiekzosc osprzęt odpięte to i tak powinna być iskra...
 
 
 
Razzor 
aka razorskate



Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 356
Skąd: Czosnów
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 17:39   

jajek, wielkie dzięki za podpowiedź, postaram się to sprawdzić dziś/jutro i dam znać :)
_________________
https://picasaweb.google.com/113110550044646786187/BudowaBuggy?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIu5oMCeqtupIA&feat=directlink <-- Galeria :)
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Maj 09, 2013 17:46   

podczas kręcenia silnikiem po 3 obrotach wału powinno załączać przekaźnik pompy/ grzania lambdy numer 91, inaczej mówiąc, po przekreceniu wałek na nóżce 31 powinna być masa <tranzystor kluczujący w stanie nasycenia :D >
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax