Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:31 Projekt ramy do weryfikacji :)
Witam wszystkich
Ostatnio ruszyło się u mnie z tematem budowy buggy i niestety nie będę budował balistica tylko buggy według własnego projektu. Z założeń to obecnie silnik który mam na stanie 1.1 spi z fiata cc w późniejszym terminie prawdopodobnie 1.4 16v albo t-jet zależy co uda mi się wyrwać. Buggy budowane z założeniem jazdy tylko i wyłącznie po drogach tak więc będzie zawieszone nisko. Problem pojawił się u mnie z doborem dwóch głównych belek idących wzdłuż całego pojazdu. mają one długość 4300mm a co za tym idzie boje się żeby się za bardzo nie uginały. Z jakiego profilu to zrobić dla bezpieczeństwa 80x60x3? czy może 60x?x3 wystarczy? Do tego jeszcze jedno pytanko, przeczytałem cały wątek o legalnym buggy ale z racji że nie mogę tam pisać pytam tu, jak mają wyglądać w buggy zderzaki które z tego co widzę są wymagane?
Poglądowo projekt z wymiarami ramy.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 19:50
lamer00, ciekawa ramka, brakuje mi jednak X za plecami i przedział gdzie będziesz siedział jest za długi, 1 metr dachu to o pół metra za dużo, tak mi się wydaje, będziesz miał daleko do kierownicy, zawężone pole widzenia, skrócisz to o pół metra i podłoga będzie sztywniejsza, dodasz X za plecami i będzie jeszcze sztywniejsza, 60 x 30 x 2 ustawiony w pionie na pewno wystarczy
Dziękuje za szybką odpowiedź
Faktycznie 2m przedziału pasażerskiego to może być przesada ale też chce za plecami upchnąć zbiornik paliwa tak z 30L a to też swoje zajmie Może faktycznie z 50 cm można by z tego projektu urwać. Apropo X za plecami to będzie tylko jakoś mi na projekcie zabrakło dach to mnie się wydawał właśnie taki wymiarowy żeby nie było jajko z fury ani klocek. No nic wprowadzę poprawki i będę się zgłaszał po aprobatę
Pomógł: 17 razy Dołączył: 27 Mar 2012 Posty: 1071 Skąd: Gostyń
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:23
Jeżeli chcesz głównie na asfalt to postarają się zachować proporcję 10:6 są to optymalne wymiary przy których będzie się dobrze prowadzić w zakręcie jak i na prostej. W jakim programie to rysowałeś?
Dziwnie jakos dlugi przód masz . moze go lekko skróć ? bo i za dlugie to jest i dziwnie wyglada . z mojej strony .
Przepraszam mój błąd na tych planach jeszcze nie było zmienione z 1300 na 1000.
@Pirson program to solid. Znajomy mi to projektuje a potem w 3d pdf mi wysyła. Wydaje mi się że proporcje będą ok nie jest to znowu bóg wie jak długie jeśli popatrzyć na auta seryjne.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Kwi 24, 2013 20:50
Popatrz na L7 to będziesz znać odpowiedź.
Co do rejerstracji to do lipca <nie wiem na 100% jest mozliwosc rej. bez ITS>... ale weterani i bez tego pewnie będą przepuszczać
Popatrz na L7 to będziesz znać odpowiedź.
Co do rejerstracji to do lipca <nie wiem na 100% jest mozliwosc rej. bez ITS>... ale weterani i bez tego pewnie będą przepuszczać
Szukam L7 i nie mogę znalźć nie wiem o co chodzi co ma ITS do rejestracji?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum