Wysłany: Pon Kwi 01, 2013 21:17 JAKI SILNIK WYBRAC?
Witam wszystkich posiadaczy buggy.przyznam sie ze jestem nowy na forum i malo doswiadczony jezeli chodzi o budowe buggy a tak sie sklada ze wlasnie jestem w trakcie budowy dwu osobowej tylno napedowej maszynki(cos na wzór barakudy) dlatego tez prosze o pomoc bardziej doswiadczonych posiadaczy tych pieknych pojazdow jesli ktos móglby odpowedziec mi na kilka pytan to byl bym bardzo wdzieczny nie wiem jakie autko kupic na dawce. chciał bym zeby było to cos mocniejszego tak minimum 90 ps a naj lepiej ze 150 problem w tym ze nie zbot mocny czuje sie jezeli chodzi o podłaczenie elektroniki dlatego tez nie mam pojecia co wybrac. myslałem o lancia kappa 2.0 155ps 2.4 175ps ale raczej elektryka w tych silnikach nie nalezy do naj latwiejszych, wiec moze jakis vw 1.8 czy cos takiego no i jak zdobyc jakis schemat elektryki czy cos takiego co by mi ulatwilo poskrecac te kabelki. za wszystkie wskazówki i podpowiedzi bardzo dziekuje. tutaj mozna zobaczyc efekty mojej pracy http://youtu.be/plg1iSuTduU
Jak kupisz cały samochód to przekładasz wszystko lub prawie wszystko tak jak było. Sam goły słupek wyjdzie drożej niż np. pojazd rozbity z tyłu czy z boku.
tak sie sklada ze mam mozliwosc wyboru w duzej ilosci ciekawych aut(wiec raczej napewno kupie cale autko na dawce)i za nie duze pieniade tyle ze w niemczech, bo tam wlasnie pracuje i w wolnych chwilach moge pospacerowac po komisach, mysle ze za jakies 200-300euro wyszukal bym tam cos calkiem ciekaego i w leprzym stanie mechanicznym jak w kraju. a co do tej astry to wpisuje ja na liste jako potencjalny dawca a moze jeszcze sa jakies inne proozycje. co myslicie o fordzie mondeo 98r 2.0 ale to jest ma pełnym wtrysku wiec chyba nie bardzo co? widzialem takiego troche pordzewialego ale z malym przebiegiem i silnik w super stanie no i jeszcze cos słabszego vw passat 1.8 90 ps 90r pewnie byłby mniej awaryjny bo na gazniku prawda?
czyli kolego arur polecasz te silniki forda 130 konne? masz racje sa naprawde tanie tylko czy dam rade go uruchomic przeciesz on jest na pelnym wtrysku a mysle ze to bedzie bardziej skaplikowane jak na jedno punkcie. jajek ma tez cos ciekawego i godnego przemyslenia. Niestety musze znowu wyjechac na jakis czas ale jak wrócę to musze juz miec silnik lub dawce i startuje pelna para z moja maszynka,poniewqz chcial bym ukonczyc budowe do polowy lipca bo puzniej powieksz mi sie rodzinka i moge nie miec czasu na budowe dziekuje za podpowiedzi pozdro
sledzilem juz te strony i nie tylko Polskie ale nic nie znalazlem bo poprostu sam mie wiedzialem co chce kupic teraz juz wiem wiecej wiec cos napewno znajde dzieki
Potrzebujesz sterownik(ecu) i instalacje elektryczna ale najlepiej kupic z rozbitka czyli wszystko na raz wiazka sterownik itp. Tak kupowac na czesci to cie drozej wyjdzie i duzo wieksze prawdopodobienstwo ze cos nie bedzie pasowalo...
Wedlug mnie dobra oferte ma kolega jajek. Oplowki motor 2.0ne 115k m jest tez bardzo toporny i napewno lepszy ma dol (moment obrotowy z dolu) no o to jest 8v a nie 16v mocniejsza oplowska jednostka to 2.0xe ma 150km ale to juz 16v i ciezko dorwac w dobrym statnie silnik (calibra, vectra A) czym prostszy silnik tym lepiej bo mniej czujnikow itp.[/quote]
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 17:45
Jeśli się boich wielopunkta i elektroniki, komputerów i kabli to odpuść sobie wszystko co ma małą pojemność i dużo koni, każde 2.0 które ma 150 koni to wielopunkt.
Wypytywalem przez pół roku kazdego znajomego mechanika jaki silnik wybrac i nie dowiedziałem sie tyle ile od was w jeden dzien hmm sam jestem z zawodu mechanikiem ale przyznam sie ze duzo wiedzy uleciało mi z głowy bo od praktyk czyli 10 lat nie miałem stycznosci z mechanika czas najwyższy uzupełnic braki
Pomógł: 8 razy Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2011 Posty: 433 Skąd: Zawidów
Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 21:43
BĄK, tak jak toporny jest jajka silnik z opla tak samo mocne i niezawodne są silniki VW 2e 2.0 8v 115 KM, ewentualnie ABF 2.0 16v 150 KM
znajdziesz je nie tylko w VWejach ale i w Seacie np. Toledo lub Ibiza
_________________ "Maszyna ma duszę tylko wtedy gdy posiada najbardziej ludzką cechę - zawodność" - Jeremy Clarkson.
Pomógł: 7 razy Wiek: 28 Dołączył: 15 Sie 2012 Posty: 356 Skąd: Czosnów
Wysłany: Wto Kwi 02, 2013 21:50
Taki np. jak ja kupiłem, 2e, na wielopunkcie to jest, ale nie będzie specjalnie wielkich problemów z podłączeniem, o ile albo ma się kompletny silnik z założonym osprzętem, a najlepiej to całe auto i samemu się wyciąga Zdjęcia porobić, podpiąć tak samo i będzie dobrze
Większość silników już o takiej pojemności i mocy będzie podobnie (trudna?) w podłączeniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum