Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 416 Skąd: czaplinek
Wysłany: Czw Lut 05, 2015 20:14
BKK, peugeot 306 1.9 D. 95rok , przekaznik firmy BOSCH
[ Dodano: Pią Lut 06, 2015 12:07 ]
znalazłem schemat. nie ma podlaczonego pinu 2. tylko na jakiej zasadzie przekaznik przestaje grzac swiece??? ma jakis termistor czy cos wmontowany???
Sterować przekaźnikiem możesz Układem NE555 w ukladzie monostabilnym, pare elementow bodajże 5 i możesz sobie wybrać dowolny czas włączenia przekaźnika, http://pl.wikipedia.org/wiki/Timer_555
Niedawno sobie trzasnąłem takie cuś do sterowania żarówką przy wychodzeniu z domu, tj cyk wlacznikiem dzwonkowym i żarówka świeci przez 2 min i gaśnie jak wyjde poza brame jak do roboty wychodze z rana
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 30 Mar 2013 Posty: 416 Skąd: czaplinek
Wysłany: Wto Lut 10, 2015 16:13
No dobra. Ale w samochodzie w jaki sposob sie wylanczal??? Napewno nie bylotam elektroniki. Skoncze alektryke i zobacze. Moze sam z siebie sie wylaczy podgrzewanie swiec-tzn przekaznik wylaczy.
Auto masz z 95 roku widze, już tam troche elektroniki było to też nie produkcja PRL gdzie miałeś głownie mechacniczne rozwiązania ale też tyle nie było na....walone co teraz. Do buggy zastosuj włącznik N.O. (styki Normalnie Otwarte) bedziesz sam sobie grzał świece wdług uznania, oczywiście użyj go z cewką przekaźnika. Bo im prościejsze rozwiązania tym mniej awaryjne.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lut 11, 2015 16:41
Jakoś tak zamieściłeś ten schemat, że nie mogę go powiększyć.
Przekaźnik w sobie ma wbudowaną elektronikę i ona ogranicza czas grzania. Może to być układ czasowy lub sprawdzanie oporności świec, która zmienia się pod wpływem ich temperatury. Generalnie nie powinieneś się przejmować tym, jak świece są sterowane, jeśli działają
Jeśli twój sterownik świec nie współpracuje z tzw kalkulatorem silnika, to możesz go zastąpić przez dowolny inny moduł, choćby z poloneza, nawet z innego auta z podobnie prostym silnikiem lub samemu zrobić lub kupić gotowy układ czasowy.
PS. Powiększ ten schemat, czy go zamieść inaczej.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Lut 11, 2015 21:07
Dzięki.
Faktycznie, tam też jest czteropinowy. I tak:
1 - masa
3 - zasilanie po stacyjce, równolegle do elektrozaworu
4 - wejście sygnału z rozrusznika, prawdopodobnie odcina grzanie świec
5 - wyjście na kontrolkę grzania świec
Masz jakiś numer na tym swoim przekaźniku? Sprawdź jeszcze po nim. Sam demontowałeś graty z auta? Czy kupiłeś "zestaw"?
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum