Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa wysokouterenowionego pojazdu 4x4 - porady, opinie
Autor Wiadomość
Mart



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Kamieniec Wr
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 12:07   

prace już ruszyły czy koncepcja nadal jest w fazie planowania?? 8)
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 12:38   

Na razie wszystko jest w fazie planowania, czy prace ruszą to zależy od budżetu jaki zgromadze i od okazji na jakie trafie
 
 
 
Mart



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Kamieniec Wr
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 13:26   

mnie korciłoby żeby zrobić właśnie sprzęta z "obróconym silnikiem", żeby ograniczyć ilość patentów i jakichś pośrednich skrzynek, no i żeby miało porządnego kopa,

a do grzebaniny w bagnie to lepiej poczekaj na okazje, bo się trafiają, zjeździsz okolice i może coś akurat ustrzelisz- ja u siebie wylukałem kompletnego muscela w dość dobrym stanie za 600zł, a z ogłoszenia w necie wyrwałem mase części (silnik MB300d, rame, mosty, reduktory i wiele innego gractwa) za 800, połowe gratów sprzedałem i inwestycja zwróciła się z nawiązką :P

przeglądaj giełdę na http://www.rajdy4x4.pl , czasami coś się trafia, albo najlepiej daj tam ogłoszenie jak już jakiś budżecik odłożysz



p.s. u mnie niestety jest za płaski teren żeby w extrem się bawić :?
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 13:40   

Płaski tez może być extreem jeśli jest wystarczająco mokro i miękko, Jak na razie mam na oku mitsubishi pajero I z zarżniętym silnikiem ale to trochę potrwa jeszcze czy będzie do wziecia czy nie
 
 
 
Mart



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Kamieniec Wr
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 14:46   

płaski teren szybko się znudzi, jeśli samochód ma duże możliwości terenowe, jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jeżdzenia :P

no proszę, pajero to nie byle co :D
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 15:15   

Jak się płaski teren znudzi i koleiny zrobią sie tak duże ze nie przejedzie to mam w pobliżu piaskownie i kilka wykopalisk, tak ze trochę górek by się znalazło
 
 
 
Natanoj 



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 34
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pon Sie 25, 2008 20:14   

Myślę, że pulsarus się nie obrazi jak mu troszkę zaśmiecę temat ;) .



Przeszukując nieskończone zasoby wiedzy z "Młodego Technika" z lat 80-tych natknąłem się na coś bardzo ciekawego:

http://www.mlodytechnik.p...&ar=nw&art=2282



Z tego co udało mi się wyczytać to zapowiada się interesująco, chociaż wygląda bardziej jak mini ciągnik, niż jak terenowy buggy. Nie znam się na tym więc pozostawiam ocenę pojazdu bardziej doświadczonym. Zapraszam do komentowania.
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 21:31   

Siedziałem ostatnio i myślałem i wymyśliłem takie rozwiązanie napędu:







I teraz kolejno jak to widzę:



Silnik i skrzynia biegów umieszczona wzdłużnie względem całego pojazdu czyli sumarycznie standardowo. Kolejny etap to przygotowanie dwóch dyferencjałów wyciętych ze skrzyń malucha. Trzeba je odpowiednio oddzielić od skrzyni biegów tak by stało się to skrzynką którą można przykręcić do ramy. Teraz tak przygotowane dyferencjały sprzęgamy z obciętymi półosiamy od skrzyni która napędza silnik, te półosie napędzają atak w naszych spreparowanych dyferencjałach. W nich zaspawujemy jedną półoś do obudowy (blokujemy ją) a druga idzie już do tylnego / przedniego mostu napędzając go. Mosty buduje podobnie jak te dyfry pośrednie z tym że tam już wychodza normalnie po dwie półosie.



Sumarum:

Takie coś sobie wymyśliłem i po za tym że trzeba na przeniesienie napędu zurzyć 4 skrzynie biegów nie liczac tej gółwnej przy silniku można zbudować fajny średniej wielkości łazik wysokouterenowiony.



Zanim bedziecie odpowiadac przeczytajcie dokładnie opis.
 
 
 
grzes12
[Usunięty]

Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 21:56   

Pomysl dobry ale z wykonaniem bedzie trudniej.
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 22:00   

Dyferencjłały w tym miejscu to nienajlepszy pomysł ... obudowy dyferencjałów nie będą wystarczająco szczelne i wytrrzymałe,,,



Ja bym zamonstował silnik w poprzek pojazdu zaraz za sprzeglem zrobic pzrelozenie na paskach klinowych do skrzyni na wałek spzregłowy ,

Mechanizm róznicowy zeszperowac czyli zaspawac satelitki wówczas oba mosty krecily by sie jednakowo ...
 
 
 
grzes12
[Usunięty]

Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 22:20   

Pulsarus a myslales nad zwolnicami??moze to nie 4x4 ale dzieki nim uzyskuje sie duzy przeswit i sile z nieduzymi modyfikacjami.
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Wto Wrz 09, 2008 22:56   

Myślałem ale bardziej mnie interesuje 4x4 niż zwolnice. Co 4 kółka to nie dwa ;)
 
 
 
grzes12
[Usunięty]

Wysłany: Sro Wrz 10, 2008 15:21   

[img]http://img54.imageshack.u...beztytuuwi6.png[/img][/img] trzeba by bylo takze pomyslec z biegami tak aby byly podlaczone pod jeden lewarek nie wydaje sie to skomplikowane.mozna by bylo jakas przekladnie dozucic miedzy wal a slilnik czyli na lancych. A to druga wersja troche zmieniona[img]http://img504.imageshack....eztytuu3jz9.png[/img]
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 22:38   

A więc co nieco naszkicowałem sobie ostatnimi czasy i mam już pewną wizję małego pojazdu 4x4, na razie wrzucam tylko prototyp może coś podpowiecie jeszcze.







Widok z boku







Widok od tyłu







Rozłożenie napędu
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Czw Wrz 11, 2008 22:49   

dlaczego kombinujesz ze skrzyniami z malucha , wiesz ze są one awaryjne ... zrób na mechanizmach róznicowych z mercedesa tak jak zesmy mówili to jest najlepsze wyjscie ... główna skrzynie tez bym zastapil inną skrzynia z przednionapedowca
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax