Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Buggy i związane z nim pytania
Autor Wiadomość
buzkaa


Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKL
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 14:36   Buggy i związane z nim pytania

Witam Wszystkich!
Przejdę od razu do rzeczy, otóż za jakiś czas mam zamiar wziąć się za budowę buggy 2-osobowego z napędem 4x4. Jako dawcy podzespołów chciałbym użyć Subaru Justy ( Legacy ) lub czegoś ze stajni Audi z napędem quattro. I tu rodzi się moje pytanie, które mnie dręczy i męczy, chodzi o to, że silnik chcę dać z tyłu i nie widzę innej opcji, a z tego wynika, że dyferencjał tylny byłby z przodu, ale odwrócony o 180 stopni, czyli pracował by w porównaniu z samochodem tak, jakby cały czas jeździł na wstecznym - ciężko mi to ubrać w słowa. O co chodzi? - ano o wytrzymałość tak odwróconego dyfra, czy takie jego położenie nie skróci drastycznie jego życia? Jeśli chodzi o samo przeniesienie napędu, to zrobiłbym to podobnie jak kolega w tej piranhi, z użyciem dorobionej przekładni łańcuchowej http://www.youtube.com/watch?v=lqDwoCNq2IY . Bardzo proszę o jakieś rzeczowe wskazówki i pozdrawiam!
 
 
 
olozwirski 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: wkz
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:17   

Napisz jaśniej, silnik z tylu przed osia czy za osia? Jak obrócisz skrzynie o 180st to roznicowka dalej się będzie kręcić we właściwa stronę, pomyśl raczej o smarowaniu, odpowietrzaniu i mechanizmie zmiany biegów.
 
 
 
buzkaa


Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKL
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:38   

No wszystko by miało być tak, jak w tym linku, który podałem, skrzynia nie byłaby obrócona, silnik przed osią tylną, obrócony byłby tylko dyfer tylny ( samochód ), który wylądował by z przodu, obrócony o 180 w płaszcyźnie poziomej ( buggy ), nie potrafię tego jaśniej napisać, zresztą wszystko na tym filmiku widać, chciałbym rozwiązać układ napędowy tak jak na filmie, martwi mnie trwałość takiego rozwiązania i dlatego pytam co Wy o tym myślicie?
 
 
 
olozwirski 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: wkz
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 17:48   

Jasne. Jak zrobisz to na dwóch zębatkach do dyfer się będzie kręcił odwrotnie, jak na łańcuchu/pasku to w ta sama stronę.
Moim zdaniem nawet taki odwrotnie się kręcący da rade, a jak będzie za bardzo wył to wyreguluj luz i będzie ok.
 
 
 
buzkaa


Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKL
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 18:04   

olozwirski napisał/a:
Jasne. Jak zrobisz to na dwóch zębatkach do dyfer się będzie kręcił odwrotnie, jak na łańcuchu/pasku to w ta sama stronę.
Chyba odwrotnie, jakbym zrobił na zębatkach, to dyfer by się kręcił tak jak oryginalnie w samochodzie, z tym, że wtedy nie obracał bym go o 180 w poziomie, tylko o 180 w płaszczyźnie pionowej. Jeszcze jedna mnie rzecz zastanawia, czytam i śledzę to forum od ponad roku i nie spotkałem buggy zrobionego na bazie audi quattro, dlaczego? Są jakieś przeciwwskazania do budowy takiej zabawki?
 
 
 
olozwirski 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 37
Skąd: wkz
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 18:22   

Faktycznie. Jednak uważam ze w która stronę by się nie kręcił to i tak wytrzyma.
Co do audi to może dlatego ze torsen jako centralny mechanizm różnicowy dobrze się sprawdza tylko na przyczepnych nawierzchniach? Jedno kolo straci przyczepność i kupa.
 
 
 
DanioxD 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 32
Dołączył: 25 Sty 2013
Posty: 281
Skąd: Lublin (Stara Wieś)
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 18:23   

Według mnie dyfer nie straci na żywotności :)
Ja bym się nie martwił tym i obracał :)
_________________
Barracuda CBR 1100xx BlackBird
https://photos.app.goo.gl/15b8317zTtNgOo7O2
 
 
 
buzkaa


Dołączył: 13 Gru 2011
Posty: 5
Skąd: SKL
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 18:32   

No tak by było prościej, bo wydaje mi się że łatwiej dorobić przekładnię na łańcuch niż zębatą... Dzięki śliczne za dotychczasowe odpowiedzi. Z tą trwałością, nie wiem i nie mam gdzie podejrzeć jak ten dyfer jest skonstruowany, czy są tam zęby proste, skośne itd., bo to chyba od tego będzie zależeć ich wytrzymałość przy obrotach przeciwnych, niż przewidział konstruktor...
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Lut 02, 2013 22:22   

buzkaa napisał/a:
nie spotkałem buggy zrobionego na bazie audi quattro, dlaczego? Są jakieś przeciwwskazania do budowy takiej zabawki?


Hehe dlatego ze sama skrzynia ze silnikiem kosztuje tyle co całe subaru do buggy...
Ponadto Skrzynia centralna w audi wymiarami jest cholernie długa... u mnie skrzynia bez torsena wystaje 5cm a z quatro z 20cm :D

Nie przejmujcie sie za jakis czas moze cos sie wyknuje.
 
 
 
xel20
inż


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 143
Skąd: z Daleka
Wysłany: Wto Lut 05, 2013 20:31   

Jeśli mnie pamięć nie myli to Darek w mudwarriorze ma przecierz 2 dyfry tylne z audi i jeden jest odwrócony. Nie ma z tym problemów.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax