Wysłany: Sro Sty 16, 2013 22:57 ST4 z silnikiem 4398cc v8 e39 Touring 540i 286hp
Witajcie,
obecnie jestem posiadaczem ww. 2x BMW po dachowaniu automat oraz manual.
Przechodząc do meritum mojego pytania to tak :
Co myślicie o projekcie ST4 (taki jak Mr_Piona) z tym silnikiem i częścią podzespołów.
Jak by to wyglądało. Który silnik bardziej się nada manual/automat?
Może pytania wydają się głupie ale wolę zasięgnąć porady osób które miały już do czynienia z takimi pojazdami. Na projekt jestem w stanie poświęcić sporo $$$ . Powiem tak górna granica nie jest określona. Na stałe przebywam w Anglii no tam parę razy do roku wpadam do rodziny na Lubelszczyznę .
Pozdrawiam i liczę na szybką odpowiedź
Czy ja wiem czy manualną skrzynie ja bym myślał nad automatem. Potwór straszny i tak będzie mielił jak mu się będzie podobało. Ale jak silnik ma być z tyłu to skrzynia i tak od czegoś innego bo ta z bmw ma wypust na wał wzdłużnie a tu potrzeba w poprzek do półosiek. Jeszcze jedna rzecz mnie zastanawia ale to już ktoś inny musi się wypowiedzieć, mianowicie czy ten potwór zmieści się w ramie od st4. Z tym silnikiem bym pomyślał nad czymś w tym rodzaju
http://www.youtube.com/watch?v=Z7Mk1zgbxVo
bądź tym
http://www.youtube.com/wa...d&v=aPH3Z6yXGfY
choć akurat tym 2 nie wiem gdzie byś mógł jeździć
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Czw Sty 17, 2013 06:50
Silnik jak najbardziej się nadaje, cała resztę możesz sobie darować jak koledzy wyżej napisali. Silnik trzeba żenić z skrzynią wzdłużną przednionapędową, najpospolitsze tu są skrzynie z VW/Audi. Silnik w ramie powinien się zmieścić, wielkiego bólu nie będzie, pewnie komora silnika będzie wymagała powiększenia. Na budowę potrzeba sporo wolnego czasu. Na szybko to pojazdy lądują do odpowiedniego działu na tym forum.
YY tak mi się przypomniało jeszcze, jeśli kasa nie ma znaczenia to można szukać dedykowanych skrzyń do buggy. Są wytrzymałe i krótkie.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Sty 17, 2013 09:41
pulsarus napisał/a:
YY tak mi się przypomniało jeszcze, jeśli kasa nie ma znaczenia to można szukać dedykowanych skrzyń do buggy. Są wytrzymałe i krótkie.
widziałem na własne oczy jak robi skrzynia ALBINS, 5 lub 6 biegów, manualne lub sekwencyjne, nie wiem czy są automatyczne, wyjście ma tuż obok sprzęgła na półosie
Jak mamy taką ładną motorownie to dlaczego nie zrobić z silnikiem z przodu?
Tak jak mówił Powodzian90
Wtwdy z wyjścia ze skrzyni na reduktor, tylko jaki? Od jakiejś starej ciężarówki? Mosty, wielkie koła.
macin Samochody mam w UK, tu mieszkam na stałe nie zamierzam ich ciągnąć do Polski bo to jest nie opłacalne.
Fundusz mam dosyć duży, czasu też, pracuję 4x w tygodniu w trybie zmianowym więc trochę go mam,
Myślałem własnie o zaadaptowaniu jakiejś innej ramy bo jak po dłuższym rozeznaniu popatrzyłem na st4 za dużo zabawy z tym było.
Teraz wpadła mi koncepcja tak jak kolega Powodzian90 w 2 filmiku udostępnił tylko z deka to przerobić dać silniczek z przodu.
Pojazd prawdopodobnie bd rejestrował w UK a z tego co się dowiadywałem nie jest takie proste. Silniki mają po te 286hp ale planowałem lekko je zakuć(350 moooooże 380) ale to w dalekiej przyszłości. Na razie muszę opracować koncepcję ramy.
Baracuda, jakbyś tylko z deka buggy baja przerobił umieszczając silnik z przodu to byłbym naprawdę niesamowicie zaskoczony . Jeśli w st4 jest dużo pracy to nie chcesz wiedzieć ile by cię pracy czekało przy tym 2 stworze który proponowałem.
Tak czy owak masz świetny silnik i pełno części pomyśl dobrze do czego to ma tobie służyć a na pewno pomożemy czy ma być na jedną (choć to przy tej mocy chyba głupie) czy na 2 osoby, czy ma zasuwać po drodze (skoro chcesz to rejestrować tak przypuszczam) czy do latania w terenie. Spróbuj to określić.
Ja osobiście skusiłbym się na ten pojazd z 2 filmiku (choruję już przez jakiś czas na takie cudo lecz kasy brak) jednak ja bym go pozostawił w oryginalnej formie.
Pomyśl także nad 4 napędowym potworem. 2 mosty masz (choć mogą się różnic byś musiał sprawdzić) dokupiłbyś reduktor i jakieś 2 zwrotnice aby skręcać i będzie super maszyna.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Sty 17, 2013 23:35
St4 to tylko skrzynia transaxle, przy tej mocy to bym sie uparł z układem quattro, do mocnego silnika polecam skrzynie 016k, mając dobre pieniądze zaopatrzyłbym sie w wersje quattro, da rade skrócić biegi wstawiając za centralny dyfer przekładnie, dekiel dostępu dyfra na osie prawej strony, powoduje fakt iż do skrzyni można wpakować blokadę z qudi80 v8, tylny wypust na most i sam most dać na przód i było by super Ponadto ma jedne z większych przegubów LOBRO <porsche944, 928, audi <100/A6/V8 quatro, ja niestety mam tą skrzynie w buggy ale bez quatro
Jak ktoś chce wstawiać na przód silnik to niech robi coś na wzór Jeepa, bądź Rock buggy
Może nie na temat chociaż może się autorowi przyda. Jak połączyć skrzynie z silnikiem które do siebie nie pasują. Chodzi o kształt części które się łączą. Wiem że się dorabia flansze ale co ze sprzęgłem i przeniesieniem napędu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum