Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
C20NET czy może SWAP
Autor Wiadomość
michalst3 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 18:26   C20NET czy może SWAP

Zrobiłem buggy ST3 z silnikiem GM o kodzie C20NE .
Mam teraz plan zapodać do tego dmuchawkę .

Znalazłem cos takiego na internecie :

Według angielskich stron ,bez odprężania ,na seryjnym komputerze można śmiało
dmuchać 0.5 bara.Aby to zrobić potrzebne będą:

-oplowskie wtryskiwacze z 2.0 ecotec np z vectry b
-3.0 bar-owy regulator ciśnienia paliwa
-zmiana zworki zapłonu na 91 i jazda na 98 oktanowym paliwie
-duży intercooler
-kolektor pod turbo (najłatwiej przerobic z forda z-tec)
-blow off
-podstawowe zegary Egt, Afr, ciśnienie doładowania
-luźny wydech
-mocniejsze sprzęgło (pod koło garnkowe c20ne tarcza plus docisk z garnkowego c20xe )



Jedyne co mnie gryzie to zmiana zworki zapłonu na 91 i lanie 98 .

Prosze jeszcze o wypowiedzi na ten temat .
I jaką turbinke dać ?
_________________
Galeria ST3
2.3Turbo 250KM 400Nm
Ostatnio zmieniony przez michalst3 Wto Sty 08, 2013 19:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 18:55   

poszukaj na "racingforum" tematu o uturbianiu NE, wypluło to okolice 170KM do tego mase roboty i kasy...
Swego czasu zagłebiałem się w temat opcji 20NET i turbienie NE po mojemu najmniej opłacalna opcja...
W podobnych pieniądzach co turbo do NE zeswapujesz ..25XE mające 170KM i o wiele lepsza baza pod dalsze zwiekszenie mocy(wałki od 30XE, dolot z omegi, odpowiedni wydech i atak na 2 z przodu gotowy)...

[ Dodano: Wto Sty 08, 2013 18:56 ]
apropo co z kestia strojenia jak to planujesz rozwiazac??
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
michalst3 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 18:58   

Tylko taki problem że coś większego może się nie zmieścić w ramie .
A sporo gratów mogę załatwić sobie za grosze .
_________________
Galeria ST3
2.3Turbo 250KM 400Nm
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 19:09   

posiadaczbuggy napisał/a:
Tylko taki problem że coś większego może się nie zmieścić w ramie .

U Ciebie sie bezproblemowo V6 zmieści, miałem V6 w rekach i nie jest wcale takie duże, jest trochę krótsze od NE i z deka szersze do tyłu. Masz sporą komorę wiec bez problemu wejdzie...
posiadaczbuggy napisał/a:
A sporo gratów mogę załatwić sobie za grosze.

Tylko ze taka wydumka katowana w terenie może Ci się szybko posypać, a zakładane początkowo koszty mogą się podwoić... Wybór pozostawiam Tobie co będziesz robić, ale jakbyś zdecydował swapować na V6 to służę radą...
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
michalst3 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 19:25   

A to V6 podejdzie pod skrzynie F16 ?
Jakie koszty są takiego silnika + cały osprzęt?
_________________
Galeria ST3
2.3Turbo 250KM 400Nm
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Wto Sty 08, 2013 19:43   

Podejdzie bez problemu, ale trzeba zmienić kpl sprzęgło na takie z 20XE bo V6 maja inny zamach.. Co do kosztów to różnie zależy od rejonu pl i od żródła... Ostatnio znajomy miał do wzięcia komplet z osprzętem za ~1100pln (szczerze wątpie że w tej cenie sensownie uturbi się jakiś silnik)... Goły słupek idzie wyrwać od 500zl...
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
Palkowsky1990 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 15:57   

Tak jak kolega pisze wyzej turbienie takiego silnika to czysta pomyłka chyba ze ktos ma sentyment do niego i duzo kasy. Polecam 2.5 badz 3.0 z opla, zgrabna Vka maly kont rozwarcia cylindrów i do tego sporo krótszy. A jak nie to silnik z Audi 2.6 ABC badz 2.8 AAH. Jak Cie interesuje to moj kumpel ma do sprzedania 3.0 z omegi.
 
 
 
michalst3 



Pomógł: 12 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 16:09   

Palkowsky1990, Ale ma ze wszystki ? Cała wiązka i reszta ?
_________________
Galeria ST3
2.3Turbo 250KM 400Nm
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 18:23   

Palkowsky1990 napisał/a:
A jak nie to silnik z Audi 2.6 ABC bądź 2.8 AAH.

V6 z audi do ST3 to dla mnie trochę pomyłka, szeroki klocek i w poprzek nie postawisz bo z jaka skrzynią to połączyć, kolektory tez raczej do dorobienia i jeszcze kilka problemów po drodze...

Palkowsky1990 napisał/a:
3.0 z omegi.
silnik dobry ale swapujac z omy całe sprzęgło do zmiany, kolektory do zmiany(tak na 70% bo może by jednak to upchnął) no i miska też raczej do zmiany bo w omie jest kawal "platfusa" który może Ci się w ramie nie zmieścić (sama miska koszt ~200zl)
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
Palkowsky1990 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 20:08   

mlody90 napisał/a:
Palkowsky1990 napisał/a:
A jak nie to silnik z Audi 2.6 ABC bądź 2.8 AAH.

V6 z audi do ST3 to dla mnie trochę pomyłka, szeroki klocek i w poprzek nie postawisz bo z jaka skrzynią to połączyć, kolektory tez raczej do dorobienia i jeszcze kilka problemów po drodze...


Palkowsky1990 napisał/a:
3.0 z omegi.
silnik dobry ale swapujac z omy całe sprzęgło do zmiany, kolektory do zmiany(tak na 70% bo może by jednak to upchnął) no i miska też raczej do zmiany bo w omie jest kawal "platfusa" który może Ci się w ramie nie zmieścić (sama miska koszt ~200zl)


Ja myslalem ze chodzi o ST4 tak ze przepraszam i zwracam honor :)
To pozostaje jakiś silnik rzędowy. Kazda V bedzie miec podobna miske, kolektory. Od C30XE i od ABC miski dużo sie nie różnią.

Nie wiem dokladnie co ma bo kupil 2 omegi C30XE swapuje teraz na 3.2 tak ze mu zostanie silnik nie wiem jak z reszta.
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 20:20   

CO do miski, w następnym projekcie będę chyba robił suchą miskę :D
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 20:34   

Palkowsky1990 napisał/a:
To pozostaje jakiś silnik rzędowy. Kazda V bedzie miec podobna miske, kolektory. Od C30XE i od ABC miski dużo sie nie różnią.

Troche sie mylisz porónaj sobie miske do X30XE z omegi a miske od C(X)25XE (od Vectry lub Calibry) pasują zamiennie a różnią się bardzo, kolektory to samo... Kwestia czy silnik był wzdłużnie czy poprzecznie...

Palkowsky1990 napisał/a:
Nie wiem dokladnie co ma bo kupil 2 omegi C30XE swapuje teraz na 3.2 tak ze mu zostanie silnik nie wiem jak z reszta.

Sapoać te silniki zamiast siebie to troche mało sensowne bo różnica w mocy to zaledwie 7KM...

jajek napisał/a:
Co do miski, w następnym projekcie będę chyba robił suchą miskę

Do buggy chyba najlepsza opcja taka sucha miska... :)
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
Palkowsky1990 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 23:01   

Mocy moze i jest 7km ale momentu ma sporo wiecej. Silnik 3.2 jest rozebrany w mak. Porting glowicy, maksymalne splanowanie, tloki doprezajace,
multi ram wywalony w jego miejsce rezonator Mantzela krótki kolektor. I powinno dac to wynik okolo 250-260km jak posklada wszystko wstawie wydruk z hamowni.
 
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Sro Sty 09, 2013 23:22   

Skoro bawi się tak dogłębnie to nabiera to sensu bo jakby tylko zwykła przekładka/podmiana to sens znikomy... Żeby nie przesadził z kompresją, rozumiem że strojenie też będzie...
_________________
"Profifil diesel" is sold... :)
Project Piranha is sold... :)
Graty na sprzedaż: https://picasaweb.google.com/112522438072874488589/GIEDA
 
 
 
Palkowsky1990 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Czw Sty 10, 2013 11:12   

Jest jeszcze opcja VR6 z VW chyba najlepsza opcja do ST3 :) Wyjdzie napewno sporo taniej jak turbienie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax