Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje silnikowe (co dodaje co odejmuje mocy)
Autor Wiadomość
Dexter 
Automotive



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 950
Skąd: Barwice
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 18:38   

Palkowsky1990 napisał/a:
Jaki silnik masz w audi?

AAH
_________________

 
 
 
Palkowsky1990 


Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 19:41   

Dexter napisał/a:
Palkowsky1990 napisał/a:
Jaki silnik masz w audi?

AAH


oska quattro? Jakie spalanie?
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 20:49   

Ok z dolotem się zgodzę ale na wydech nadal nikt nie odpowiedział dlaczego niby ma spaść moc? Tylko znowu proszę bez: "bo ja słyszałem" i "wydaje mi się" " a w dolocie jest tak" bo trochę innymi się prawami rządzi. Wydech i ssanie.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
xel20
inż


Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 143
Skąd: z Daleka
Wysłany: Pon Lis 19, 2012 21:17   

zaciekawił mnie temat i zrobiłem to co powinien zrobić każdy z nas zanim zada pytanie ;P

https://www.google.pl/sea...channel=suggest


pierwszy wynik z listy:
Cytat:
W chwili rozpoczęcia otwierania zaworu wydechowego na początku rury wydechowej tworzy się impuls nadciśnienia. Impuls ten przemieszcza się wzdłuż rury z prędkością zbliżoną do prędkości dźwięku aż do jej wylotu. Siła bezwładności gazów w momencie wypływu z rury wytwarza impuls podciśnienia, który rurą wydechową wraca z podobna prędkością do cylindra. Jeżeli długość rury (droga impulsów) jest taka, że impuls podciśnienia zdąży wrócić w chwili, gdy jeszcze otwarty jest zawór wydechowy, następuje zjawisko doładowania rezonansowego silnika. Podciśnienie "wysysa" resztki spalin z cylindra a w silniku wyczynowym posiadającym większe współ otwarcie zaworów dociera aż do przewodu ssącego, zapoczątkowując intensywnie suw ssania. Zjawisko to występuje tylko dla pewnego zakresu prędkości obrotowej silnika i objawia się charakterystycznym, głośniejszym dźwiękiem pracy układu wydechowego.

Poprawia to napełnianie silnika (a więc jego moc), a ponadto korzystnie obniża temperaturę w cylindrze.


następny fragment może rozwiać wątpliwości dlaczego mimo zastosowania "przelotu" nie odnotowano spadku mocy ;)

Cytat:
Optymalna długość rur wydechowych powinna być wyliczana w zależności od tego, przy jakich prędkościach obrotowych chcemy uzyskać doładowanie rezonansowe. W wysokoobrotowych silnikach samochodów wyścigowych np.: Formuły 1 czy innych podobnych, które mają silniki zabudowane z tyłu lub centralnie długość całkowita rur wydechowych wynosi zwykle około 1000 do 1500 mm.

W większości jednak samochodów osobowych, w których silnika umieszczony jest z przodu pojazdu, konieczność odprowadzenia spalin do tyłu nadwozia wymusza stosowanie ponad 3 m rur wydechowych. Przy takiej długości rura wydechowa stwarza duży opór wypływającym gazom i dlatego jeżeli tylko regulamin zawodów to umożliwia, usuwa się z układu tłumiki i katalizator.


czytam dalej bo to ciekawe ;)

[ Dodano: Pon Lis 19, 2012 21:54 ]
http://www.oldtimery.com/...ztat&Itemid=556

tu są ciekawe wzory ;]


nie moge edytować swoich postów więc proszę o sklejenie
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Wto Lis 20, 2012 15:29   

No więc nie chodzi o sam brak tłumików (przelot) tylko o długość układu wydechowego.

[ Dodano: Wto Lis 20, 2012 15:41 ]
I dlatego się montuje silniki z przerostem mocy i momentu i się człowiek nie przejmuje że wydech przelot albo inne tego typu pierdoły. ;)
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
żuku 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 83
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Wto Lis 27, 2012 22:53   

Widzę że małą burze rozpętałem:) Nie chodzi tylko o długość wydechu ale także o jego średnice, zresztą pod linkiem z postu kolegi xel20. Najprościej byłoby zastosować kolektor seryjnej długości, do tego przelotowy tłumik środkowy o pojemności zbliżonej do oryginalnego i na końcu tłumik o średnicy wylotu bliskiej średnicy wydechu:)
 
 
 
macin 



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 12:44   

zrobiłem ostatnio test

zagrzałem silnik do 90 stopni na filtrze KN

wyłączyłem, założyłem filtr seryjny, koła w górę, zapalam, 6 bieg, puszczam sprzęgło, koła się kręcą i gaz do 9 tyś obr - no wkręcił się na obroty

wyłączyłem, założyłem filtr KN, zapalam, 6 bieg, puszczam sprzęgło, koła się kręcą i gaz do 9 tyś obr - no wkręcił się szybciutko

wyłączyłem, zdjąłem wydechy, zapalam, nauszniki wkładam, 6 bieg, puszczam sprzęgło, koła się kręcą i gaz do 9 tyś obr - muł :|

wyłączyłem, założyłem seryjny filtr, bez wydechów, zapalam, nauszniki wkładam, 6 bieg, puszczam sprzęgło, koła się kręcą i gaz do 9 tyś obr - mega muł :|

wyłączyłem, wyjąłem całkiem filtr, bez wydechów, zapalam, nauszniki wkładam, 6 bieg, puszczam sprzęgło, koła się kręcą i gaz do 9 tyś obr - noo jest lepiej, porównywalnie z konfiguracją seryjny filtr + wydechy

Dlaczego tak jest? Na pewno błędem moim (celowym) jest brak synchronizacji gaźników po każdej modyfikacji, stąd wyraźnie odczuwalna gorsza praca silnika przy przyspieszaniu, gdybym zrobił synchronizację za każdym razem być może było by lepiej, możliwe że nawet wystąpiła by poprawa jakości pracy silnika, ale tego nie robiłem bo każde synchro to u mnie ze 20 minut
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
żuku 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 83
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Sro Lis 28, 2012 16:05   

W konfiguracji seryjny filtr+brak wydechu jest muł bo za szybko wyciąga spaliny z komory a przepustowość seryjnego filtra nie pozwala na zaciągnięcie odpowiedniej ilośc powietrza, w konfiguracji wkładka k&n jest troche lepiej bo ma większa przepustowość, bez filtra jest dużo lepiej bo ogranicza cie tylko średnica dolotu:)
Na dobra sprawę nawet pod sportową wkładkę powinieneś zrobić osobna regulacje gaźnika.
 
 
 
djsimon 
DEKONSTRUKTOR



Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 433
Skąd: Zawidów
Wysłany: Nie Lut 10, 2013 17:46   

pisałem kiedyś na temat wydechów w wolno ssących silnikach i silnikach z turbo :)

tu proszę swoją tezę że wolny wydech w wolno ssącym nie poprawi osiągów a je pogorszy
http://youtu.be/zfd8EjAzkVM?t=5m52s
_________________
"Maszyna ma duszę tylko wtedy gdy posiada najbardziej ludzką cechę - zawodność" - Jeremy Clarkson.
 
 
 
Razzor 
aka razorskate



Wiek: 28
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 356
Skąd: Czosnów
Wysłany: Nie Lut 10, 2013 19:15   

Myślę, że to wystarczy, żeby każdy wiedział, co i jak ;) Czyli część z nas (w sumie większość) miała rację ;)
_________________
https://picasaweb.google.com/113110550044646786187/BudowaBuggy?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIu5oMCeqtupIA&feat=directlink <-- Galeria :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax