Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfikacje silnikowe (co dodaje co odejmuje mocy)
Autor Wiadomość
żuku 


Dołączył: 14 Lis 2012
Posty: 83
Skąd: Przeworsk
Wysłany: Sob Lis 17, 2012 21:35   Modyfikacje silnikowe (co dodaje co odejmuje mocy)

KONTYNUACJA POLEMIKI Z TEMATU http://www.szayowozy.net/...t=1431&start=90

Witam, silnik może nie miec mocy z trzechpowodów:
- przeniosłes przepustnice przy pomocy kolanka, zwiększając jednocześnie pojemność kolektora dolotowego,
- filtr stożkowy - z moich doświadczeń wynika że c20ne nie toleruje żadnych stożków, u mnie po założeniu takiego filtra silnik zaczął mulic
- wydech ala mugen o średnicy wiadra - przy tak krótkim układzie wydechowym powinieneś zadbac o jak największe ciśnienie w układzie wydechowym, to nie silnik turbodoładowany gdzie można dac pełen przelot,
Ostatnio zmieniony przez PepsiBoss Nie Lis 18, 2012 14:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
michalst3 



Wiek: 28
Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 541
Skąd: Chechło Pierwsze
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 10:46   

żuku, też mam c20ne w buggy i jakoś ze stożkiem działa ok .
Nic nie muli .
_________________
Galeria ST3
2.3Turbo 250KM 400Nm
 
 
 
dazomazo 



Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 556
Skąd: włoszczowa
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 11:11   

żuku, To mówisz że w zwykłym wolnossącym silniku nie powinien byc wolny przelot ??
_________________
To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę :)

Powodzenia w Tyraniu :]
Galeria
http://zmniejszacz.pl/galeria/5ad05f9d9e02d/buggy
https://picasaweb.google.com/104300103581354635767/Buggy14
 
 
 
Palkowsky1990 


Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 11:17   

dazomazo napisał/a:
żuku, To mówisz że w zwykłym wolnossącym silniku nie powinien byc wolny przelot ??


Nie moze byc przelot 100% musi byc odpowiednie cisnienie. W silnikach doladowanych jest inaczej tam przelot moze pomoc :)
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 12:11   

Proszę o potwierdzone powody z tym wydechem bo coś jakoś nie widzę tego. Tłumaczenia słyszałem....., kolega mia powiedział .... i inne tego typu możecie sobie darować.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
Ostatnio zmieniony przez Sebusk Nie Lis 18, 2012 12:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
9595 
prawie elektryk :P



Wiek: 29
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 554
Skąd: ciechanów
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 12:13   

Sebusk, a piona ma chyba przelot i jakoś śmiga, to też coś nie wierzę
_________________
https://picasaweb.google.com/107076503197912061005/BuggyBudowa
StanowczeNIE dla próżniactwa na tym forum!!!
 
 
 
PepsiBoss 
Zlotowa Gwiazda


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: Chojnice
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 12:49   

9595 napisał/a:
Sebusk, a piona ma chyba przelot i jakoś śmiga, to też coś nie wierzę


Pogromcy mitów założyli kwadratowe koła do samochodu i też dało się jeździć.... Na wszystkim da sie jeździć (stożkach,przelotach,benzynie ekstrakcyjnej) Ale jeśli chodzi o straty mocy silnika to nie wypowiadał bym się bez żelaznych dowodów (wyniki z hamowni z/bez stożka/przelotu) ... Także takie gadanie "on ma i jakoś jeździ" teź sobie darujcie...
 
 
 
centypl


Dołączył: 23 Sie 2010
Posty: 41
Skąd: Świebodzin
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 13:30   

Ostatnio na Discovery był program w którym gość założył stożek i okazało się, że silnik stracił moc bo komputer nie ogarnął zbyt dużej ilości powietrza i przeszedł w tryb awaryjny.
Może to kwestia doboru odpowiednich parametrów dolotu i wydechu.
 
 
 
Palkowsky1990 


Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 14:17   

Jezeli ktos chce miec na to dowod to prosze rozpiac wydech w swoim dupowozie i sie przejechac. Tak samo z filtrem powietrza odpiac przed przeplywka. Chodzi mi tutaj o silniki wolnossace.
 
 
 
Razzor 
aka razorskate



Wiek: 28
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 356
Skąd: Czosnów
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 14:43   

Prawdą jest, że w silniku wolnossącym wydech 100% przelotowy może nawet pogorszyć osiągi - do takiego silnika trzeba ten wydech odpowiednio dobrać, żeby nie było zbytniego "rozluźnienia" w wydechu - musi być zachowane odpowiednie ciśnienie.
_________________
https://picasaweb.google.com/113110550044646786187/BudowaBuggy?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIu5oMCeqtupIA&feat=directlink <-- Galeria :)
 
 
 
PepsiBoss 
Zlotowa Gwiazda


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: Chojnice
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 14:51   

Przeniosłem aby nie robić offtopicu w temacie...Tutaj każdy niech przedstawia swoje racje...
 
 
 
luki 
:x



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 14:58   

u mnie wydech ma raptem 50cm ? wolny przelot 50mm i niby jedzie...
_________________

 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 14:58   

Ja tam się nie znam kompletnie ale maluch z tłumikiem czy bez tak samo jeździ, tak samo kaszle, z długim układem dolotowym ala snorkel nie chce się dobrze wkręcać na obroty.

[ Dodano: Nie Lis 18, 2012 14:59 ]
Zapomniałem dodać że teorie o tłumikach nie dotyczą wolnassących diesli, zresztą turbodoładowanych też
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
Dexter 
Automotive



Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 950
Skąd: Barwice
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 16:11   

istotna jest na pewno długość kolektora od przepustnicy do głowicy bo mam w audi zmienną jego długość. Przy 4200 obrotów podcisnieniowy mieszek zamyka klapki w kolektorze przy czym wyczuwalny jest wyraźny przyrost mocy.
Trudno pojąć skąd się bierze więc może i z wydechem tak jest i już.
_________________

 
 
 
Palkowsky1990 


Wiek: 34
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 89
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie Lis 18, 2012 16:15   

Dexter napisał/a:
istotna jest na pewno długość kolektora od przepustnicy do głowicy bo mam w audi zmienną jego długość. Przy 4200 obrotów podcisnieniowy mieszek zamyka klapki w kolektorze przy czym wyczuwalny jest wyraźny przyrost mocy.
Trudno pojąć skąd się bierze więc może i z wydechem tak jest i już.


Jaki silnik masz w audi? Bo widzialem na zdjeciu ze chyba a6 c4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 18


Partnerzy

MadMax