Wysłany: Sob Maj 03, 2008 14:55 Myszkowanie szayowozu
Witam. Jestem tu nowy. Posiadam ruraka z popularnego maluszka. Mam pewnien problem, który może nie jest częsty. Mianowicie mój rurak nie utrzymuje jazdy na wprost tylko tzw. myszkuje na boki. Zmieniłem układ kierowniczy na listwę i tak teraz się dzieje. Możecie mi pomóc?
A zbieżność masz dobrze ustawioną? Luzy w piastach? Ja jak miałem źle ustawioną zbieżność to jeździłem jak pijany i nie mogłem się rozpędzić bo strach.
snajper007 [Usunięty]
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 15:33
Możliwe że zbieżność jest źle ustawiona, tylko jak ustawić w domowych warunkach a przy większym skoku koło ucieka w bok ;/
polko [Usunięty]
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 15:33
wahacze tylne są do siebie równolegle ?
snajper007 [Usunięty]
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 15:35
tak, wszystko grało puki nie zmieniłem na listwe od bisa
musisz ustawic zbierznosc tylko problem moze pozostac jezeli zle masz ustawione konty na zwrotnicach wówczas gdy wjedziesz na dolek zbierznosc sazma sie pzrestawi i zostaniesz wyrzucony na pobocze... Pzredni resor musi byc pod pewnyum kontem wychylony w przód ... W ksiązce jest wszystko dokladnie zilustrowane ...i kąty są opisane ... Pozostaje ci ustawienie doswiadczalnie zbierznosci kół ...
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 16:47
Albo listwa jest wybita i ma luzy, spróbuj kręcić kierownicą "na sucho" jak ma duże luzy to do wymiany końcówki drążków
podaj emaila to moge ci podesłąć coś na temat regulacji maluchów itd jest tam wzmianka ze schematami o tym
refresh [Usunięty]
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 23:00
kolega wyzej wspomnial ze trzeba ustawic zbierznosc, moze wyjasnic jak to zrobic zeby bylo w miare dobze domowymi sposobami, na oko czy musi byc jakas okreslona odleglosc miedzy kolami czy jak to jest?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 18, 2008 23:17
domowymi sposobami to odkręcasz drązki kierownicze lub luzujesz zasiski na nich tak żebyś mógł nimi kręcić i na lini czopu - osi koła mierzysz odległości przy ustawieniu kół na wprost żeby z jednej i drugiej strony ogległość była taka sama ale pomiaru dokonujesz na linii osi
Ja proponuje wziąść 2 stare felgii byle zeby były proste. Przyspawać do nich proste płaskowniki od dł ok 2 m. Załozyć je na piasty, postawić na te felgi i do dzieła: staramy się ustawić gałkami tak zbieżność aby płaskowniki szły równolegle mierząc metrówką - to się uda tylko wtedy gdy nie mamy luzów w całym układzie kierwoniczym.
Jeżeli są luzy to polecam wziąść klucze i jechać na asfalt. Metodą prób i błędów skręcamy lub rozkręcamy gałki nie zważając że gołym okiem źle jest ustawiona zbierzność. Próbujemy ustawić opytymalną zbierzność żeby jak najlepiej pojazd nasz się zachowywał na drodze.
Pozdrawiam
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Pią Cze 13, 2008 23:10
Witam. Założyłem właśnie u siebie też listwę i mam ten sam problem. Muszę dodać że koła są pod odpowiednim kątem, tak jak w 126p, nie ma luzów, wszystko ustawione jak trzeba, zbieżność ok, tylko przy skoku wahacza koła uciekają do środka bo listwa nie puszcza zwrotnic pod takim samym kontem na tej samej wysokości
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum