Wysłany: Sro Sie 01, 2012 14:51 Prawo definicja buggy itp
Tak jak w temacie trafilem na to opracowanie.Link do opracowania Jest tam napisane gdzie mozemy sie poruszac buggy w jakim stanie itd.
Nie wiedzialem gdzie dodac to wiec wylądowalo to tu, jeżeli będzie przydatne wiadomo co zrobic.
Jeśli chodzi o warunki dopuszczenia pojazdu do ruchu, określa to
art. 71 ust. 1 Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym. Zgodnie z tym
przepisem – dokumentem stwierdzającym dopuszczenie do ruchu
min. pojazdu samochodowego jest dowód rejestracyjny albo
pozwolenie czasowe. Pojazdy te są dopuszczone do ruchu, jeżeli
odpowiadają warunkom określonym w art. 66 Ustawy Prawo
o Ruchu Drogowym (odpowiednie warunki techniczne) oraz są
zarejestrowane i zaopatrzone w zalegalizowane tablice
rejestracyjne oraz – z wyjątkiem motocykla – w nalepkę kontrolną.
Powyższe warunki jednoznacznie potwierdzają, że po drogach
publicznych mogą poruszad się tylko zarejestrowane
i odpowiednio oznaczone pojazdy. Właściciel quad’a lub buggie,
który nie dokonał rejestracji swojego pojazdu, może poruszad się
nim tylko poza drogami publicznymi!
Z definicji zawartej w tej ustawie wynika, że niezarejestrowanym i
nieubezpieczonym quadem czy buggie, można poruszad się tylko na terenie np.
prywatnej posesji, pola uprawnego, lasu, łąki, „terenów zielonych”,
wydzielonych terenów czy obiektów zawodów sportowych itp. o ile nie jest tam
zabroniony wjazd.
Tylko drogami publicznymi można również nazwać każda dróżkę leśną, palną itp... Więc teoretycznie pojazdami tego typu można poruszać się tylko na terenie prywatnym, zawodach itp..
_________________ Czas aby w moim garażu coś się narodziło
Podobno Czerwone sie nie psuja..
Ale za to Niebieskie sa szybsze!!
Na podstawie Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 28 lipca 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych mających dwa lub trzy koła, niektórych pojazdów samochodowych mających cztery koła oraz motorowerów, świadectwo homologacji wydawane jest tylko na pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie ( …) których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 kW (20,4 KM) .
Kod:
Oznacza to, że Wydziały Komunikacji nie powinny rejestrować czterokołowców wyposażonych w silniki o mocy powyżej 15 kW
.
Coś mi to jakoś nie pasuje do realiów, dwie osoby mogły by coś na ten temat napisać
szatri, To wszystko sie zgadza i dotyczy homologacji L6e (homologowane na motorowery) i L7e (homologowane na motocykle) Nie kupisz quada z homologacja powyzej 15 kw tz.mozesz kupic ale z zarejstrowaniem to juz kombinacja bo nie bedzie mial homologacji.
U mnie pan z WK pewnie wedlug tego co wkleiles nie chcial zarejstrowac mojego pojazdu,ale jak mu pokazalem to pismo co wkleilem w moim temacie zmienil zdanie.
Samochodowy inny (podrodzaje)
L6e-cztrokolowce lekkie do 4kw przeglad jak motorower
L7e-czterokolowiec do 15kw przeglad jak motocykl
inny-nie ma ograniczen przeglad jak pojazd samochodowy
Chyba nic nie nakrecilem a nasze swietne prawo i przepisy trzeba czytac w calosci bo wyrywki powalaja i sa uzywane przeciw szarym ludkom.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum