Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
2 Skrzynie
Autor Wiadomość
Stanley 



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 2
Skąd: Okolice Limanowej
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 18:12   2 Skrzynie

Przegladajac oferty z allegro natknolem sie na takie buggy http://allegro.pl/buggy-fiat-126p-i2394516792.html o co chodzi z tymi 2 skrzyniami biegów i czy jest to lepsze rozwiązanie niz tradycyjna skrzynia
 
 
 
dazomazo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 556
Skąd: włoszczowa
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 19:21   

Widziałem to i jest na pewno lepiej :) bo ma dobre przełożenie w jakiś teren wbijasz dwie jedynki i wtedy wolny a mocny jest ( chyba wiesz już o co chodzi)
_________________
To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę :)

Powodzenia w Tyraniu :]
Galeria
http://zmniejszacz.pl/galeria/5ad05f9d9e02d/buggy
https://picasaweb.google.com/104300103581354635767/Buggy14
 
 
 
mariuszaerox


Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 88
Skąd: Kraków
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 20:00   

Tylko jak coś takiego zrobić ?
 
 
 
lobudek 
dobry chłopak ;)



Pomógł: 14 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lis 2011
Posty: 467
Skąd: Huta
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 22:07   

Może i dobre w teren, lecz druga skrzynia to zawsze strata mocy ;/ Coś za coś
_________________
Album Picasa
Budowa buggy SideWinder
 
 
 
blazej1212 


Wiek: 29
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 75
Skąd: Duszniki Wlkp
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 22:07   

to jest coś takiego jak półbiegi w ciągnikach na każdym biegu głównym masz 4 biegi do przodu i jeden do tyłu myślę że dobre rozwiązanie :)
_________________
Projekt Barracuda Buggy VFR750

Galeria
Temat na forum
 
 
 
szatri 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 192
Skąd: Zamość
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 22:15   

Ale jak to technicznie rozwiązane, jakiś schemat?
_________________
Więcej fotek jak zawsze na

 
 
 
misiu 
Wirtuoz spawarki


Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 749
Skąd: Skulsk
Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: Sob Cze 09, 2012 22:29   

szatri, chyba całkowicie usunięty dyfer z 1 skrzyni i przedłużony wał od małego michała i doprowadzony do 2 skrzyni
 
 
 
dazomazo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 556
Skąd: włoszczowa
Wysłany: Nie Cze 10, 2012 13:45   

tam jest przekładnia kątowa i z półosi idzie na przekładnie i z przekładni łańcuchem na wałek sprzęgłowy 2 skrzyni :D
_________________
To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę :)

Powodzenia w Tyraniu :]
Galeria
http://zmniejszacz.pl/galeria/5ad05f9d9e02d/buggy
https://picasaweb.google.com/104300103581354635767/Buggy14
 
 
 
misiu 
Wirtuoz spawarki


Pomógł: 4 razy
Wiek: 28
Dołączył: 18 Lut 2012
Posty: 749
Skąd: Skulsk
Ostrzeżeń:
 3/4/6
Wysłany: Nie Cze 10, 2012 17:18   

dazomazo, to by musial dyfer zaspawać w takim wypadku.
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Cze 10, 2012 19:14   

lobudek napisał/a:
Może i dobre w teren, lecz druga skrzynia to zawsze strata mocy

Druga skrzynia, to nie strata mocy (nie licząc niewielkich strat na tarciu elementów), a dodatkowy reduktor - kosztem prędkości zyskujesz moment do pokonywania nierówności. Działa tak samo, jak reduktor w samochodach terenowych - przełączasz na biegi "wolne ale mocne".
Ta konstrukcja wygląda dość pokracznie - wyprowadzona półoś na przekładnię kątową, z niej łańcuchem bez osłony na kolejną skrzynię. W większości prezentowanych tutaj pojazdów napęd jest bezpośrednio bez żadnych dodatkowych redukcji i się sprawdza. Przecież masa buggy jest sporo mniejsza od masy pf126 z którego zespół napędowy pochodzi.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
jonek 
jonek



Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 56
Skąd: grybów
Wysłany: Nie Sie 05, 2012 13:19   

moim zdaniem jest to całkowicie niepotrzebne bo przeciez jak jeźdisz po trudnym terenie to kładziesz 1 i nie mieszasz za bardzo tymi biegami więcej tylko patrzysz co się dzieje do okoła buggy :>
 
 
bzyku099 


Dołączył: 17 Sie 2012
Posty: 26
Skąd: Gąbin
Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 15:08   

2 skrzynie dobre w ciężki teren, ale znowu tracisz na prędkości
w sumie coś za coś ;)
 
 
 
pawel3928


Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 13
Skąd: Lublin
Wysłany: Czw Wrz 20, 2012 20:37   

Macie jakiś pomysł jak ''zwolnić'' skrzynię od fiata cc?
 
 
 
Matek98 
Koncepcjoner



Pomógł: 3 razy
Wiek: 25
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 177
Skąd: Orłowo
Wysłany: Pią Wrz 21, 2012 13:57   

Można zrobić coś takiego:
_________________
https://picasaweb.google.com/100995809350806804428/Desktop?authkey=Gv1sRgCJDGlLGj9b-51wE#5874161360907508786

Kiedy znajdziemy się na zakręcie...

...Redukcja, but i odcięcie.
 
 
 
PepsiBoss 
Zlotowa Gwiazda


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: Chojnice
Wysłany: Pią Wrz 21, 2012 16:50   

Matek98 napisał/a:
Można zrobić coś takiego:

Ambicje wielkie... Tylko mógł byś to jeszcze jakoś przelać w rzeczywistość... Bo złote myśli przelewane na painta niewiele wnoszą do tematu...
Napisałeś o przekładni łańcuchowej (z czego...jaka...jaki łancuch itp itd) Z przedkładnią i dyfrem podobnie...Już nie wspominając ze z pytaniem autora ma to niewiele wspólnego...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax