Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Światła krótkie i długie 126p
Autor Wiadomość
marcin11678mnm 
Górnik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Mała Wieś
Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 16:32   Światła krótkie i długie 126p

mam dwie pary halogenów, chciałbym aby przy moim buggy na światłach krótkich świeciła jedna para halogenów (2szt), a na światłach długich świeciły się 2 pary na raz (4szt)

jest to oryginalna instalacja 126p, przełącznik świateł krótkie/długie chce mieć tak jak w maluchu (przy kierownicy)

może mi ktoś pomóc?
_________________
https://picasaweb.google.com/103721541040120466782/Buggy?authkey=Gv1sRgCMCYsJjU0vLuywE
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 16:44   

nie wiem jak jest w 126p, ale prawdopodobnie tak jak w innych żarówka w lampie ma 3 nogi: masa, + na krótkie, + na długie

w Twoim przypadku do wszystkich halogenów dajesz masę, do 2 halogenów dajesz + na krótkie i + na długie a do kolejnych 2 halogenów tylko + na długie
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 16:48   

i zrob to przez przekazniki bo ten przelacznik od maluszka sie spali
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Kwi 15, 2012 18:38   

Dwie pary halogenów, więc na pewno nie zespolone żarówki H4, a cztery żarówki H3.
Podłącz KONIECZNIE przez przekaźniki, bo ci ten maluchowski przełącznik szybko siądzie.
Podłączasz:
akumulator --> bezpiecznik --> 30 przekaźnika --> 87 przekaźnika --> halogeny (dwa razy, na każdą parę halogenów po jednym przekaźniku i OBOWIĄZKOWO bezpiecznik)
z przełącznika sterujesz jedynie cewkami przekaźników z dotychczasowych wyjść na światła.
Jak podłączysz jedno wyjście - jeden przekaźnik, to będziesz miał przełączane miedzy jednymi, a drugimi halogenami. Jak chcesz, by na "krótkich" paliły się jedne, a po przełączeniu na "długie" wszystkie, to musisz zastosować diodę, która po przełączeniu na długie będzie też załączać cewkę przekaźnika od "krótkich". Wpinasz ją między wejścia przekaźników.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
marcin11678mnm 
Górnik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Mała Wieś
Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 09:05   

o co chodzi z tą diodą ? jak ją podłączyć, może to być zwykła dioda Led czy to coś innego
marcin wydaje mi się ze gdybym tak podłączył jak ty mówisz to świeciły by się wszystkie światła niezależnie czy mam krótkie czy długie .

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 13:14 ]
oto link do albumu z moją instalacją od 126p EL
https://picasaweb.google.com/103721541040120466782/16Kwietnia2012
_________________
https://picasaweb.google.com/103721541040120466782/Buggy?authkey=Gv1sRgCMCYsJjU0vLuywE
 
 
 
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 19:45   

Jaki wlacznik swiatel? czy beda postojowki?
Przelacznik pod kierownica przelacza +12 na mijania albo drogowe.Przekazniki masz potrzebne beda dwie sztuki i troszke zmodyfikowac instalacje (elegant mial chyba przekazniki)Znajdz kabel od swiatel mijania w przelaczniku pod kierownica i podlacz do niego +12 (moze byc nawet ten co podaje +12 na swiatla)
i odlacz go od przelacznika.
Teraz jak wlacznikiem wlaczysz swiatla to mijania zapala sie normalnie a jak przelaczysz na drogowe to mijania nie zgasna.

Kolorow kabli nie znam musisz poszukac,i sprawdz czy sa dwa przekazniki od mijania i drogowych
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Kwi 16, 2012 20:17   

Żaden maluch nie miał przekaźników na światła. Choć miejsca w skrzynce były.
Można tak zrobić, jak radzi kolo - podłączyć mijania (czyli przekaźnik pierwszej pary halogenów) na stałe, czyli przed przełącznik, a przekaźnik drugiej pary na wyjście świateł drogowych, za przełącznik. Jedne wtedy świeca na stałe, drugie się załącza.
Można też tak, jak radziłem wcześniej - wyjście świateł mijania - pierwszy przekaźnik, wyjście świateł drogowych - drugi przekaźnik. Dioda, to zwykła dioda prostownicza, typu 1N4007. Wpinasz ją między wyjście z przełącznika między światła mijana, a światła drogowe. Dioda przepuszcza prąd w jedną stronę. I działać będzie tak, że jak załączysz przekaźnik świateł mijania, to dioda nie puści prądu na przekaźnik drogowych. Natomiast jak przełączysz na światła drogowe, to dioda równocześnie przepuści prąd na światła mijania i zapalą się wszystkie.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
marcin11678mnm 
Górnik


Wiek: 30
Dołączył: 08 Sty 2012
Posty: 39
Skąd: Mała Wieś
Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 19:18   

a co powiecie na to
http://moto.allegro.pl/ze...2270365248.html
z nimi nie ma roboty bo bym wpiął tylko w kostki i bym miał z głowy
to mi chyba wystarczy i nie potrzeba więcej przekaźników ?
_________________
https://picasaweb.google.com/103721541040120466782/Buggy?authkey=Gv1sRgCMCYsJjU0vLuywE
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 19:24   

dokładnie to się wpina w oryginalna instalacje z malucha.
_________________

 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Kwi 17, 2012 19:57   

Można, tylko po co, skoro w skrzynce są ładne miejsca na takie przekaźniki? I elementy będą mniej porozrzucane po aucie, przewody krótsze. Przerobienie skrzynki, to 5 minut roboty. Nie zapominaj, że te kostki NIE SĄ hermetyczne i wszelka wilgoć im mocno nie służy. Więc im ich mniej, tym lepiej...
Prosta robota - bierzesz skrzynkę, masz tam dwa bezpieczniki na światła mijania. Z jednej strony wychodzą na dwa oddzielne przewody (jeden gładki, drugi z czarnym paskiem), z drugiej są połączone blaszką. Przewód idący do tej blaszki odcinasz na taką długość, żeby od strony blaszki po zaciśnięciu nowego konektora (konektor z "języczkiem" umożliwiający zatrzaśnięcie w gnieździe) pasował do przekaźnika nóżka 87 (przewód puszczasz po lekkim łuku). Luźny odcięty kawałek idący do instalacji, czyli do przełącznika świateł wpinasz pod końcówkę 86. Przewód świateł długich podłączasz analogicznie do drugiego przekaźnika. 30 obu przekaźników łączysz razem grubszym przewodem i podłączasz do akumluatora (patrz na czerwony przewód na zdjęciu). Łączysz 85 obu przekaźników i podłączasz do masy
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax