Witam. Niedawno bo jakiś tydzień temu zacząłem budować swoje pierwsze buggy i mam całą masę pytań. potrzebuje amortyzatory które po obu stronach są zakończone tuleją, w jakim samochodzie je znajdę i jakie sa najtańsze? Silnik 1,8 16v 100KM+ to istna śmierć ? czy spawy ze zwykłej transforamtorówki będa w stanie to wszystko utrzymać?(spawam bardo dobrze) może jakies ogólne porady ze strony doświadzczonych kierowców... aha i jeśli to zrobie to na pewno po pewnym czasie będe chciał sprzedać załóżmy że silnik w dobrym stanie 1,6 od forda np. to ile maxymalnie moge za niego rządać?
http://imageshack.us/phot...ypirancha04.jpg http://imageshack.us/phot...ypirancha05.jpg
Ostatnio zmieniony przez misiu Pon Lut 20, 2012 00:07, w całości zmieniany 3 razy
a wiem bo mimo wieku potrafie znaleźć prace w tym zawodzie oczywiście papierku na to nie mam ale kiedyś sąsiad sie tym zainteresował i kazał pospawac dwa proste kawałki blachy i kit pospawałem mu i był w szoku prednie profile są docięte tylko w taki sposób "są równolegle docięte do osi symetri (tej wzdłuż) pojazdu" że tak to ujme a w tamte dwu centymetrowe rogi na samym przodzie wspawam belki lekko podbite do góry nie wiem jaką dlugośc ale rozważam nad 370mm a 400mm.moze jakaś rada?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 10:00
1 - http://allegro.pl/amortyz...2079328814.html
2 - każdy silnik jest spoko, 50 / 100 / 500 KM, trzeba tylko nauczyć się jeździć
3 - każdą spawarką to pospawasz, tylko odpowiednie elektrody / drut musisz mieć, ale o tym już chyba wiesz
4 - co do cen to porównaj sobie teraz ceny na allegro, popatrz na sprzęt, zrób listę i porównaj co CI wyszło z tym ile kosztuje, ceny wykonania są niestety wyższe niż ceny sprzedaży, nieliczni sprzedają swoje sprzęty za mocno przesadzone ceny, ale czas to wszystko weryfikuje i ciągle są na allegro lub sprzedaż została wstrzymana, jest podaż, jest popyt, tak samo jak ze wszystkim, cena na pewno będzie zależała od solidności konstrukcji, poprzez elementy takie jak rozwiązania wahaczy / napędu, użytych części i akcesoriów (łożyska w piastach, opony, fotele, pasy, półosie, przekładnia kierownicza) i ze szczegółów wychodzi nam całość
w ciemno mogę powiedzieć że byle jaka ramka z wahaczami, zwrotnicami, piastami, półosiami (1000) z silnikiem escorta (300 zł) na używanych jakichś oponach i poszerzanych stalowych felgach (100 zł) fotelem ze złomu (3 zł) i za szerokim maglem (20 zł), pasami ze złomu(3 zł) wyjdzie Cie tyle ile wyjdzie (1426 zł) + malowanie (na szybko bez ogrzewania podkład i farbka 80 zł, razem 1506 zł) + to o czym zapomniałem wyjdzie w okolicach 2 tyś, to jest robota byle jak i na szybko, teraz jeśli estetyka się spodoba kupującemu to sprzedasz, jeśli nie to będziesz się z tym bujał pół roku i opchniesz po kosztach
budując na handel nastawiaj się na szczegóły wykonania i przybliżenie do orginału, bo Twoja rama musi być lepsza od MJ buggy team już na starcie, robi średnie ramy (tak, widziałem, nie na zdjęciach a namacalnie, fizycznie) a woła 2 x cenę wykonania samemu (pod warunkiem że masz narzędzia, sprzęt, garaż)
to co bym Ci polecił to zrób najpierw dla siebie możliwie jak najlepiej, zrób to tak jak byś sam chciał tego używać, na koniec podlicz koszty i będziesz wszystko wiedział, niestety biznesu nie widzę z tego zbyt wielkiego bo ludzie w naszym kraju zbyt często mówią "ale to ma być tylko na polskie warunki" a na te cytowane "polskie warunki" działają sobie sami u pana mietka w garażu za flaszkę i mają ubaw po pachy, a podczas jazdy albo sprzęt da radę i będą jeździli, albo sprzęt nie da rady, coś padnie i idzie na złom
Masz już mniej więcej przetarty szlak, na forum widać co kto i jak robi, widać czego oczekują od sprzętu, wszystko masz na dłoni, zacznij, zbuduj, zdobędziesz doświadczenie i to zaowocuje ! a decyzja przyjdzie sama
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pon Lut 20, 2012 11:40
marekmartysz, gdzie ja piszę że mi się nie podoba? piszę, że są jak dla mnie i jak na moje potrzeby - średnie... a cenę znam z pierwszej ręki od kupującego
nie piszę że są za drogie / za tanie, nie ma takiej opcji aby robić coś na zarobek za darmo, to chyba normalna kolej rzeczy, tłumaczyłem tylko koledze 16 letniemu że jeśli chce robić coś na handel to musi się postarać bardziej, musi być lepszy od konkurencji
Z lewarkiem zmiany biegów to najlepiej jak w aucie nie? po prawej stronie siedzenia? nie bardzo będę miał tam miejsce bo mam w szerokości tych dwu najdłuższych profili 600 mm to akurat na siedzenie... niestety nie przewidziałem tego..
W Pirani EDGE jest 57 cm, ja mam u siebie 70 do tego fotel/siedzenie z fiata ducato i mam bo bokach zapas około 12 cm. Więc jak przesuniesz fotel w lewo to spokojnie Ci wystarczy
[ Dodano: Wto Lut 21, 2012 08:21 ]
z tymi 12 cm to może trochę przesadziłem, tak koło 8-9 Jak zmierzę to napiszę
boki zrobiłeś wydaje mi się że z 40/20 profil ,ja też z niego robie i mi mówią że to nie wytrzyma malucha a u ciebie 1.8 no niewiem ja to jakos usztywniłem u mnie tobie też to radze
kozi1562, tu masz racje profil jest dosyć mocny. robiłem z niego już jednego gokarda ale z napędem siły ludzkich mięśni tzw. pedały niedługo zamieszczę kilka fotek jego.
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 358 Skąd: NWU
Wysłany: Wto Lut 21, 2012 12:37
dosyć mocny jest....ale w buggy gdzie większość elementów jest robiona samodzielnie lepiej się zabezpieczyć i dać profil 40x40x2. Tym bardziej jeśli mowa jest o takim silniku.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum