Wysłany: Nie Lut 19, 2012 13:33 126p przełacznik zespolony
witam.ma może ktoś z was schemat podłączenia pająka z malucha??chodzi mi o to jakie kolory od czego,nie mam kostki,pająk ze starszych modeli taki:http://allegro.pl/fiat-126p-przelacznik-zespolony-pajak-nowy-i2152781763.html. z góry dzięki za pomoc
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 14:02
Trzy kostki. Nie obiecuję, że się wszystko sprawdzi, bo były zmiany w produkcji (opis pochodzi z książki o elektryce polskich samochodów):
fioletowy - zasilanie kierunkowskazów
brązowy - sygnał świetlny
szaro czerwony - światła mijania
niebieski - światła drogowe
błękitno czarny - kierunkowskaz lewy
szaro czarny - sygnał dźwiękowy
zielony - zasilanie świateł mijania/drogowych
błękitny - kierunkowskaz prawy
czaro fioletowy* - masa sygnału dźwiękowego
biało czarny* - masa wycieraczek
żółto czarny - zasilanie wycieraczek
czerwony - do przekaźnika wycieraczek
biały - do przekaźnika wycieraczek
szary - do przekaźnika wycieraczek
żółty - obwód parkowania wycieraczek
czarny - spryskiwacz
*- połączone razem
Szukaj też na stronach ze schematami do malucha. Na schemacie masz barwne oznaczenia przewodów.
Po co ci to? Raz, że te przełączniki nie są trwałe, dwa konstrukcja jest zupełnie nieodporna na zabrudzenia i wodę, wręcz łapie zabrudzenia. Narobisz sobie tylko kłopotów.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
dzieki wielkie.a po co mi to? miałem to w swoim "buggy" np: przełacznik od wycieraczek na dół -zapłon a do siebie rozrusznik:) co do trwałosci to moze masz racje ale miałem juz taki kilka miesiecy i w deszczu w błocie nie zawodziło tylko przy dachowaniu połamałem
jeszcze raz dzieki bede próbował
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 14:31
Rozrusznik przez blaszki spryskiwacza? Cud, że to żyło. Wywal. Zainstaluj sobie wyłączniki dźwigniowe wraz z gumowymi kapturkami. Na małej kasecie z IP66. Krótsze przewody i już nic nie połamiesz.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Lut 19, 2012 14:53
Też jakiś przycisk. najlepiej z większą obciążalnością prądową. W autobusach były stosowane takie. Może nie wyglądają oszołamiająco, ale wytrzymują chyba z 10A na stykach.
http://alejka.pl/przycisk-rozrusznika-24v-25a.html
lub podobny. W osprzęcie do motoryzacji i automatyki przemysłowej masz do wyboru i koloru.
I w ramach bezpieczeństwa zastosuj tzw. "grzybek", czyli przycisk awaryjny, który po wciśnięciu będzie ci rozłączał zapłon. Wciskasz i przerywa obwód. Coś w stylu:
http://alejka.pl/grzybkow...opniowy-nc.html
Normalnie masz obwód zamknięty, który rozłącza się po wciśnięciu i taki pozostaje do ręcznego odblokowania przycisku.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum