Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 170 Skąd: Równe Podkarpacie
Wysłany: Pon Lut 13, 2012 20:29
OK ale przycisk mono stabliny zawiera 2 sekcje (jedna włacza a druga rozłacza obwod w momencie wcisniecia) więc sensowne wydaje się wykorzystanie go tak jak pisałem wyżej .
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 170 Skąd: Równe Podkarpacie
Wysłany: Pon Lut 13, 2012 21:56
Tak to właśnie działa,ale nie o to tu chodzi.Nie zaśmiecajcie każdego tematu!
Jeżeli ktoś stosował taki czy podobny panel niech napisze jak to wszystko popodłączał co ma na innych przełącznikach diodach itp .Inni niech czytają i się uczą .
A to chyba że tak, ale co można mieć na innych... ACC 1 - światła ACC2 pompa paliwa ACC3 wentylator chłodnicy.Dioda to ko0ntrolka ładowania tylko uwaga tutaj nie jest tak jak z żarówką.Zamiast żarówki trzeba dać rezystor 50ohm 10W i do tego równolegle diode.
I nie lepiej zrobić taki panel samemu ? dużo taniej wyjdzie a jak sie postarasz to będzie podobnie wyglądać
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Wto Lut 14, 2012 21:27
guzik startera polecam od sterowania styczników on na w sobie kanał zwierania i rozwierania, ja ten stycznik zwierający nie obciążam bendixem, tylko daje przekaźnik 30A
kanał rozwierający wszystkie obciążenia oprócz osprzętu silnika....
Jeżeli masz ecu to tylko jego nie podłączasz pod rozwieranie...
Kanał rozwierania i zwierani w guziku ma ograniczony amperaż wiec nie polecam dawać na niego bezpośrednio obciążenia tylko np jeżeli są przekaźniki od swiatem i innych rzeczy to żeby odłaczał cewki....
Przełączniki hebelkowe i proponował bym diody do nich... Do swiateł długie/krutkie, przełącznik 2 stopniowy <on-off-on>
Dokładnie to nie wiem jak wytłumaczyć....
Najdalej za miesiąc bede u siebie w st4 prowadził kompletną elektrykę z magistralą 20 kabli pomiedzy komorą silnika a panelem, wiec opisze co i jak mam u siebie....
Pomógł: 17 razy Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 950 Skąd: Barwice
Wysłany: Sro Lut 15, 2012 11:43
Wsiadam, wkładam kluczyk, przekręcam i odjeżdżam.
Na tym mi właśnie zależało, pompa, wiatraki, starter, wszystko za jednym przekręceniem kluczyka.
Może mi ktoś wyjaśni po co komplikuje się proces odpalania ? Dodatkowo przy tych wszystkich ceregielach brak kluczyka pozwala na odjechanie komukolwiek...
Wiesz, niektórzy lubią się pobawić i poczuć jak kierowca rajdówki, który też ma jakąś określoną procedurę startową. Ty lubisz proste i szybkie rozwiązania a inni lubią kombinacje. A skoro już one są to jest też prawdopodobieństwo że nie powołana osoba nie odjedzie bo nie będzie znała całej tej zagmatwanej procedury startowej A tak na koniec jeżeli mamy wszystko załączane osobno i do każdego systemu jest kontrolka to łatwiej jest zdiagnozować ewentualną usterkę. Ale co kto lubi
To znaczy wiesz co nie koniecznie, bo patrzyłem trochę na allegro to taki wyłącznik dźwigienkowy z klapka tak zwany TOP-GUN albo lotniczy + chwilówka z odpowiednim przekaźnikiem jak bym chciał wyszły osobno drożej niż kupno takiego panelu tylko bez tych trzech dźwigienkowych, wiec chyba kupie taki zestaw ale co do montażu to tak jak mówisz będę samodzielnie wszystko planował i umiejscawiał, bo ta imitacja carbonu działa na mnie jak płachta na byka, a co do reszty włączników to sobie kupie osobno. Wiadomo co kto lubi, jeden woli rybki drugi ... wódeczkę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum