cześć jestem tu nowy ( to mój pierwszy temat ) więc proszę o wyrozumiałość.
Mam w planach budowę buggy ale chciałbym je zarejestrować na kategorie AM ( wymagania to v-max45km/h i waga do 350kg) więc chciałbym by mój buggy ważył mniej niż 350kg
na stronie edge pisze że piranha waży 375kg (czyli 25kg za dużo) ale Sidewinder już 280 (czyli się mieszczę z 70kg marginesu).
Ale do rzeczy
Czy sidewinter od piranhy różni się tylko tyłem
tzn osią, krótszym tyłem i umiejscowieniem silnika?? czy to daje to 95kg różnicy ??
ponieważ chciałbym zamontować silnik cz350 ale z tyłu i dla tego lekko przedłużyć tył oraz zaadaptować zawieszenie z piranhy (moim zdaniem bardziej praktyczne).
w przypadku błędów z mojej strony proszę mnie poprawiać.
z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 21:41
padelko, Przy tym silniku to myślę że mógłbyś zejść jeszcze bardziej z wagi bo jednak tak masywnej ramy nie trzeba.
Side i pirania różnią się chyba tylko tym co podałeś. 95 kg różnicy oczywiście wszystko zależy od silnika jaki zastosujesz różnicy może być 30 kg ale może być też ponad 100 kg.
jeśli prędkość max 45 km/h to rama mogła by być z profilu 3x3 i rurki 3/4 cala bez szwa
Sebusk napisałeś "Przy tym silniku to myślę że mógłbyś zejść jeszcze bardziej z wagi bo jednak tak masywnej ramy nie trzeba." zejść z wagi co miałeś na myśli??
profil 3x3 tzn 30x30mm??
a co do prędkości myślę że będzie jakieś 70-90km/h ale przy rejestracji zablokuje silnik lub zmienię przełożenie (jeśli ten silnik nie uciągnie założę coś mocniejszego)
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:14
padelko, tak miało być napisane 30x30 jeśli chcesz osiągać prędkości większe niż 45 km/h to już musi być normalna rama 40x40 i jedno calowej (NB25) rury najlepiej bezszwowej.
Zejść z wagi znaczy żeby obniżyć wagę pojazdu poniżej nawet tych 290kg, sidewindera.
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:27
padelko, mocy ma tyle co maluszek ale jak z trwałością to nie wiem przy max prędkością buggy 60km/h to pewnie będzie długo służył. Tylko ja widzę jeden poważny problem, mianowicie zmiana biegów bo przecież w CZ i TS biegi były razem ze starterem. Więc jak to rozwiązać ?
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:28
padelko, miałem go u siebie i gokarcie, był za siedzeniem i niestety go zatarłem, bardziej bym go polecał z boku tak jak ma oryginalny sidewinder, z tyłu też może być, ale jakieś wloty musisz porobić bo szkoda silnika... chłodzenie to masakra, duży plus to 2T i spora moc jak na taki mały silniczek
[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 22:29 ] Sebusk, do odpalania odpinałem drążek od biegów i kopa...
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:37
9595, nie próbowałem, bardzo ciasno tam miałem
ale musiał by to być co najmniej samochodowy wentylator i chodzić powinien bez przerwy, jednak nie gwarantuję że będzie to chodziło zawsze, ja miałem te wloty porobione i zatarł mi się na 3 biegu przy dosyć sporej prędkości, wicher był
wloty zrobię na pewno a co do wiatraczka to raczej też w końcu silnik serce pojazdu dbać trzeba
wybrałem silnik cz ponieważ mam okazję kupić od kolegi kompletną cz w częściach za 100zł
mam jeszcze jedno pytanie macie jakiś patent na wsteczny bieg (jakaś dodatkowa skrzynia?)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 950 Skąd: Barwice
Wysłany: Nie Sty 29, 2012 09:09
mam gdzieś w domu silnik od velorexa. W nim był przerobiony przez nich silnik jawy 350. Na cylindrach zamontowali obudowę z walkiem z dwoma wentylatorami i ten wałek połączono paskiem kinowym z kołem osadzonym na wale korbowym.
Jako że bez wstępnego biegu byłoby to dosyć niegramotne, wymyślili sobie odpalanie silnika w przeciwna stronę . Do tego celu przestawiało się linką podstawę cewek żeby przestawić wyprzedzenie zapłonu. Dodatkowo pradnica służyła jako rozrusznik.
Moim zdaniem ten silnik będzie w buggy cierpiał na przegrzewanie bo nie zawsze jedzie się odpowiednio szybko żeby się chlodzil, zwłaszcza latem koleżko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum