Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
sidewinter-piranha różnice
Autor Wiadomość
padelko 


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: niwka
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 21:30   sidewinter-piranha różnice

cześć jestem tu nowy ( to mój pierwszy temat ) więc proszę o wyrozumiałość.
Mam w planach budowę buggy ale chciałbym je zarejestrować na kategorie AM ( wymagania to v-max45km/h i waga do 350kg) więc chciałbym by mój buggy ważył mniej niż 350kg
na stronie edge pisze że piranha waży 375kg (czyli 25kg za dużo) ale Sidewinder już 280 (czyli się mieszczę z 70kg marginesu).
Ale do rzeczy
Czy sidewinter od piranhy różni się tylko tyłem
tzn osią, krótszym tyłem i umiejscowieniem silnika?? czy to daje to 95kg różnicy ??
ponieważ chciałbym zamontować silnik cz350 ale z tyłu i dla tego lekko przedłużyć tył oraz zaadaptować zawieszenie z piranhy (moim zdaniem bardziej praktyczne).
w przypadku błędów z mojej strony proszę mnie poprawiać.
z góry dziękuję za odpowiedzi.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 21:41   

padelko, Przy tym silniku to myślę że mógłbyś zejść jeszcze bardziej z wagi bo jednak tak masywnej ramy nie trzeba.

Side i pirania różnią się chyba tylko tym co podałeś. 95 kg różnicy oczywiście wszystko zależy od silnika jaki zastosujesz różnicy może być 30 kg ale może być też ponad 100 kg.

jeśli prędkość max 45 km/h to rama mogła by być z profilu 3x3 i rurki 3/4 cala bez szwa :)
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
padelko 


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: niwka
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:02   

Sebusk napisałeś "Przy tym silniku to myślę że mógłbyś zejść jeszcze bardziej z wagi bo jednak tak masywnej ramy nie trzeba." zejść z wagi co miałeś na myśli??
profil 3x3 tzn 30x30mm??
a co do prędkości myślę że będzie jakieś 70-90km/h ale przy rejestracji zablokuje silnik lub zmienię przełożenie (jeśli ten silnik nie uciągnie założę coś mocniejszego)
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:14   

padelko, tak miało być napisane 30x30 :P jeśli chcesz osiągać prędkości większe niż 45 km/h to już musi być normalna rama 40x40 i jedno calowej (NB25) rury najlepiej bezszwowej.

Zejść z wagi znaczy żeby obniżyć wagę pojazdu poniżej nawet tych 290kg, sidewindera.

Jak pomogłem kliknij pomógł ;)
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
Ostatnio zmieniony przez Sebusk Czw Sty 26, 2012 22:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
padelko 


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: niwka
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:16   

wielkie dzięki za info.
a co powiesz/powiecie na temat tego silnika wystarczy czy za słaby??
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:27   

padelko, mocy ma tyle co maluszek ale jak z trwałością to nie wiem przy max prędkością buggy 60km/h to pewnie będzie długo służył. Tylko ja widzę jeden poważny problem, mianowicie zmiana biegów bo przecież w CZ i TS biegi były razem ze starterem. Więc jak to rozwiązać ?
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:28   

padelko, miałem go u siebie i gokarcie, był za siedzeniem i niestety go zatarłem, bardziej bym go polecał z boku tak jak ma oryginalny sidewinder, z tyłu też może być, ale jakieś wloty musisz porobić bo szkoda silnika... chłodzenie to masakra, duży plus to 2T i spora moc jak na taki mały silniczek

[ Dodano: Czw Sty 26, 2012 22:29 ]
Sebusk, do odpalania odpinałem drążek od biegów i kopa...
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
9595 
prawie elektryk :P



Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 554
Skąd: ciechanów
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:30   

macin, a jak by zaadoptować jakiś wentylatorek
_________________
https://picasaweb.google.com/107076503197912061005/BuggyBudowa
StanowczeNIE dla próżniactwa na tym forum!!!
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:37   

9595, nie próbowałem, bardzo ciasno tam miałem



ale musiał by to być co najmniej samochodowy wentylator i chodzić powinien bez przerwy, jednak nie gwarantuję że będzie to chodziło zawsze, ja miałem te wloty porobione i zatarł mi się na 3 biegu przy dosyć sporej prędkości, wicher był
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
padelko 


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: niwka
Wysłany: Czw Sty 26, 2012 22:42   

wloty zrobię na pewno a co do wiatraczka to raczej też w końcu silnik serce pojazdu dbać trzeba :D
wybrałem silnik cz ponieważ mam okazję kupić od kolegi kompletną cz w częściach za 100zł
mam jeszcze jedno pytanie macie jakiś patent na wsteczny bieg (jakaś dodatkowa skrzynia?)
 
 
 
bialy bil 



Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 349
Skąd: Wilczopole
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 20:07   

http://szayowozy.net/view...hlight=wsteczny szukajka nie gryzie
_________________
Skutecznie psuję Suzuki Samuraia:
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
 
padelko 


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: niwka
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 20:19   

mój błąd następnym razem najpierw poszukam później napisze.
co powiecie na skrzynie żuka??
 
 
 
9595 
prawie elektryk :P



Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 554
Skąd: ciechanów
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 21:51   

padelko, było wystarczy poszukać kolega same222 ma u siebie
_________________
https://picasaweb.google.com/107076503197912061005/BuggyBudowa
StanowczeNIE dla próżniactwa na tym forum!!!
 
 
 
padelko 


Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 15
Skąd: niwka
Wysłany: Sob Sty 28, 2012 22:35   

tak ale ma inny silnik ale z tego tematu co bialy bil dał pisali ze spada moment przenoszony na koła i że bd słabo jechało
 
 
 
Dexter 
Automotive



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 950
Skąd: Barwice
Wysłany: Nie Sty 29, 2012 09:09   

mam gdzieś w domu silnik od velorexa. W nim był przerobiony przez nich silnik jawy 350. Na cylindrach zamontowali obudowę z walkiem z dwoma wentylatorami i ten wałek połączono paskiem kinowym z kołem osadzonym na wale korbowym.

Jako że bez wstępnego biegu byłoby to dosyć niegramotne, wymyślili sobie odpalanie silnika w przeciwna stronę . Do tego celu przestawiało się linką podstawę cewek żeby przestawić wyprzedzenie zapłonu. Dodatkowo pradnica służyła jako rozrusznik.

Moim zdaniem ten silnik będzie w buggy cierpiał na przegrzewanie bo nie zawsze jedzie się odpowiednio szybko żeby się chlodzil, zwłaszcza latem koleżko
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax