Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator
Autor Wiadomość
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 17:19   Alternator

Alternator uno przestaje ladowac powyzej 4000 obrotow zapala sie kontrolka i swiatla przygasaja,do 4000 laduje 14,3v i nie skacze.

???
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 18:17   

regulator do wymiany
 
 
 
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 18:33   

Wlasnie regulator zmienilem na nowy i jest to samo.
Moze byc jajko na komutatorze ?
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 19:06   

Dobra. Ale alternatorów jest na rynku trochę więcej niż jeden typ. Podaj typ alternatora, albo dane pojazdu, z którego pochodzi.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 19:26   

BKK,
To to tylko ma kolko na pasek pk
http://www.4start.eu/alte...typ1-p-378.html
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
raczek3 


Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 46
Skąd: LPU
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 22:45   

Ja obstawiałem regulator, ale skoro wymieniłeś i jest to samo to sprawdź szczotki bo mogą być już za krótkie i nie są dobrze dociśnięte do komutatora... ewentualnie wyczyść sam komutator mogą być zaśniedziałe lamelki.
 
 
 
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 22:54   

raczek3,
Regulator jest razem ze szczotkami :)
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
raczek3 


Wiek: 30
Dołączył: 09 Sie 2011
Posty: 46
Skąd: LPU
Wysłany: Pon Sty 02, 2012 23:14   

A faktycznie to taki typ, a komutator w jakim stanie?
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 01:27   

1. W alternatorze NIE MA komutatora (jakby ktoś wątpił, to przeczytać sobie definicję słowa "komutacja"). Są pierścienie ślizgowe.
2. Możliwe przyczyny
- bicie pierścieni ślizgowych, które powoduje podbijanie szczotek, które to z kolei przy pewnej prędkości obrotowej w zasadzie tracą kontakt z pierścieniami.
- uszkodzenie uzwojenia wirnika, które polega na poluzowaniu, traceniu połączenia pod wpływem siły odśrodkowej (np alternatory w mz często na to cierpiały - puszczało połączenie pierścień ślizgowy - drut nawojowy, który odchylał się).
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 16:40   

BKK napisał/a:
1. W alternatorze NIE MA komutatora (jakby ktoś wątpił, to przeczytać sobie definicję słowa "komutacja"). Są pierścienie ślizgowe.
2. Możliwe przyczyny
- bicie pierścieni ślizgowych, które powoduje podbijanie szczotek, które to z kolei przy pewnej prędkości obrotowej w zasadzie tracą kontakt z pierścieniami.
- uszkodzenie uzwojenia wirnika, które polega na poluzowaniu, traceniu połączenia pod wpływem siły odśrodkowej (np alternatory w mz często na to cierpiały - puszczało połączenie pierścień ślizgowy - drut nawojowy, który odchylał się).


To po to potrzebny byl typ alternatora ?
A z tymi pierscieniami (komutatorem) to tak przypuszczalem ze moze miec bicie,bo jak zmienilem regulator z szczotkami to przez chwile bylo dobrze zanim szczotki sie dopasowaly.
Zmienie te pierscienie na nowe i zobacze co bedzie.
Dzieki za konsultacje :)
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 17:08   

Tak. Bo są typy alternatorów z charakterystycznymi dla nich usterkami. I jeśli zna się typ, to można niemal w ciemno stawiać diagnozę :)
Są alternatory, stosowane przez fiata, gdzie typową usterką jest pęknięcie obudowy, utrata osiowości i mechaniczne uszkodzenia wirnika i stojana. Itd, itp...
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Wto Sty 03, 2012 18:36   

przed zmianą spróbuj przetoczyć te pierścienie i wyczyścić papierkiem ;)
_________________

 
 
kolo0110 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 272
Skąd: Ketrzyn
Wysłany: Nie Maj 06, 2012 13:45   

Nie dokonczylem z tym moim alternatorkiem,tak jakos mi sie nie chcialo ale zaczol mnie wnerwiac.

Stoczylem te pierscienie slizgowe i niby bylo dobrze,ale zaobserwowalem ze czym bardziej grzeje sie alternator tym wczesniej zapala sie kontrolka ladowania nie pali sie normalnie tylko jest lekko przygaszona.
To wymienilem ostatni elemet czyli mostek diodowy i teraz jest OK jak narazie :)
_________________
https://picasaweb.google.com/101764739310506246311/BuggyZProfili
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax