Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Sty 09, 2012 20:53
Po jakim względem chcesz sie dowiedzieć?
Obrotomierz raczej dla pokazu
Termometr musisz skalibrować, i musisz mieć jakoś punkt odniesienia <90*C>
Lepiej poszukaj po złomowiskach typowego obrotomierza i wskaźnik temp z opla <bo taki masz silnik>
[ Dodano: Pon Sty 09, 2012 20:55 ]
a i musisz umieć lutować, bo nie każdy potrafi dobrze manewrować lutownicą, by nie odklejałby się ścieżki /;d
Ogólnie gdybyś to jakos obudował to może by wygladało jakoś... Ale daje sobie ręke uciąć ze w słoneczny dzień jadąc buggy itak nie bedziesz w stanie zobaczyc wskazań obydwóch urządzeń... Dioda w świetle słonecznym słabo się spisuje...
Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 350 Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Sty 10, 2012 20:23
PepsiBoss napisał/a:
Ogólnie gdybyś to jakos obudował to może by wygladało jakoś... Ale daje sobie ręke uciąć ze w słoneczny dzień jadąc buggy itak nie bedziesz w stanie zobaczyc wskazań obydwóch urządzeń... Dioda w świetle słonecznym słabo się spisuje...
Bzdura... Po co to obudowywać? Przecież wystarczy w płaskiej desce wywiercić otwory pasujące pod rozstaw diod i po sprawie. Tylko z tyłu dokręcić kawałek obudowy. Może być nawet połówka z popularnej serii KM. Można to zahermetyzować i nawet zalanie woda wtedy nie straszne. Poza tym można wstawić diody o podwyższonej jasności i wtedy nie ma najmniejszego problemu z widocznością w czasie dnia. Więcej - może być problem z rażeniem podczas jazd po ciemku. Ale to tez sprawa do przejścia, choć wymagać może pewnej ingerencji w układ.
Największym problemem, szczególnie przy tym obrotomierzu może być skalibrowanie go do pracy z inną ilością cylindrów niż jest skonstruowany. Jest opary o procesor i program i nie wystarczy tu wymienić kondensator, by zaczął dobrze wskazywać. Drugim problemem jest to, że potrzebuje stabilnego i "czystego" zasilania, bo inaczej może bzdurzyć...
A elektroniczny obrotomierz na pewno zniesie lepiej mocne drgania niż wskazówkowy.
PS1. Osobiście rozwiązałbym to inaczej.
PS2. W tym wskaźniku zastosowałbym lepszy czujnik - scalony.
_________________ Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum