Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: pulsarus
Sro Paź 26, 2011 18:31
Po co wam...
Autor Wiadomość
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 21:27   Po co wam...

... na przykład kierunkowskazy?
Przecież te buggy nie będą homologowane, nie będą dopuszczone do ruchu po drogach publicznych, nigdy nie będą rejestrowane. Więc po co taki dodatkowy balast i obwód do awarii? Kogo chcecie informować, że będziecie skręcać? Zające i inne jeże? Jaki jest sens stosowania kierunkowskazów w terenie?
Już zrozumieć mogę światło stop, by informować jadących z tyłu o zatrzymaniu się.
Zastawiam się też nad sensem stosowania świateł z przodu. Bo rozsądek nakazywałby raczej jazdę w terenie, gdzie widać więcej niż tylko to, co oświetlają reflektory przed pojazdem, więc nocne rajdy raczej powinny odpadać. Ma to być pomocne, czy tylko stanowić bajer?
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
djsimon 
DEKONSTRUKTOR



Pomógł: 8 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 433
Skąd: Zawidów
Wysłany: Wto Paź 25, 2011 22:17   

a po co wogule taki temat zakladac?? ;)

kazdy ma swoje widzimisie co chce zakladac do swojego sprzetu a co nie.

juz kilka sprzetow jest zarejestrowanych a kazdy z wymienionych przez Ciebie swiatel jest wymagane.
co do swiatel do przodu: to nie miales zapewne okazji jazdy w nocy gdzie swiatla przednie to najwazniejsze zaraz po hamulcach rzecz w buggy.

obejrz sobie filmy ze zlotow gdzie jazde w kazdym dniu konczylismy ok 22-23.
_________________
"Maszyna ma duszę tylko wtedy gdy posiada najbardziej ludzką cechę - zawodność" - Jeremy Clarkson.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 08:38   

BKK, ten temat zapewne założyłeś z powodu poprzedniego tematu o przedłużaniu kabli w instalacji.

Musisz wziąć pod uwagę to że część ludzi nie ma zielonego pojęcia jak dobrze odchudzić instalacje elektryczną, ani nie wiedzą jak czytać schemat. Po za tym nigdy nie wiadomo czy się takowe części instalacji nie przydadzą (kierunki) no bo przednie światła przydają się czasami. wracając do tematu tworzenia instalacji w buggy łatwiej jest przedłużyć każdy kabelek po kolei niż ciąć wszystko i robić od nowa. Zazwyczaj bugisy nie są szczytem techniki to chociaż światła mają ;)
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 08:47   

BKK, stop służy do informacji o hamowaniu a nie zatrzymaniu, to że coś stoi - widać gołym okiem

założyłem u siebie dwa wesemy nad głową i przy zmierzchu jedzie się super, nie rozumiem dlaczego według Ciebie mam nie jeździć w nocy ? to jakiś ogólny zakaz? :hah:

Jeszcze przydało by mi się pomarańczowe światełko z tyło informujące o tym kiedy nie przyspieszam, jest to cenna informacja dla tych, którzy jadą bezpośrednio za mną i nie wjadą mi w dupala :cool:

Marzy mi się shiftlight, wyświetlacz aktualnego biegu i ładowanie... w regulatorze napięcia mam dodatkowy wiatraczek, ale dobrze jest wiedzieć kiedy przestaje działać

BKK, rozsądek nie nakazuje w ogóle jazdy w terenie, jeśli jesteś rozsądny to wystarczy Ci Youtube z filmami jak jeździmy :hihi: bo szczerze Ci powiem że taki drag race który robiliśmy na zlocie, cztery maszyny jadące w okolicach 120 km/h bezpośrednio obok siebie to nie jest zbyt mądre i rozsądne

BKK, jeśli już odważysz się na nutkę szaleństwa w jakimś pojeździe - bądź rozsądny i kup coś co ma ręce i nogi do jazdy, homologowana klatka która przeszła testy FIA, bo tylko to zapewni CI rozsądne bezpieczeństwo :cool:

heja
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 11:37   

macin, stosowanie stopu rozumiem, przy jeździe w grupie, to konieczność.
Zakazu jazdy w nocy nie ma oczywiście, ale jazda w terenie, a już szczególnie nieznanym, po ciemku, gdzie człowiek się skupia na tym, co bezpośrednio przed nim i po prostu może nie ogarnąć, że kawałek dalej znajduje się coś niebezpiecznego, jakiś konar, dół, uskok, inne i na reakcję może już być za późno. Sam pamiętam jazdy zaprzęgami w nocy po lesie i była to wielce ryzykowna zabawa.
Dodatkowe światło, informujące o jeździe ze zdjętą z pedału przyspieszania nogą, to sprawa mechanicznego umieszczenia czujnika przecież, a nie elektryki.
Analogowy shift light, to sprawa wręcz banalna do wykonania. Wystarczy dowolny obrotomierz na diodach świecących lub jeden mały układ scalony i kilka elementów.
Wyświetlacz biegu, to też bardziej sprawa mechaniki, niż elektryki. Bo samo zarządzanie wyświetlaczem można wykonać na jednym układzie lub nawet na kilku diodach (łączenie w tzw. matrycę).
Wiatraczek na regulatorze? A po co? Czyżbyś miał tyle elektryki, że masz alternator przeciążony?

Resztę twojej wypowiedzi, mogę potraktować jako żenującą i nie będę jej komentował. Porozmawiamy, kiedy kogoś z twoich znajomych spotka jakaś nadzwyczaj przykra przygoda.

Sebusk, buggy to ma być pojazd prosty i niezawodny. Dlatego też uważam, że lepiej wykonać okablowanie od nowa, a nie sztukować istniejące, często nie pasujące wyposażeniem i funkcjami do nowego pojazdu. Kwestia konkretnego podejścia do sprawy, czyli zaopatrzenie się w schemat pojazdu dawcy i stworzenie nowego projektu, choćby na podstawie jakiegoś innego prostego. A potem to już tylko kwestia łączenia. I okaże się, że nowa instalacja jest na pewno lepsza, prostsza i tańsza od łatania starej. A jeśli się ktoś już zupełnie nie zna na elektryce, to niech poprosi kogoś o pomoc, czy zleci tą robotę.

Sprawa wyposażenia pojazdu, to już indywidualne podejście, ale podstawowym elementem deski powinien być obrotomierz, prędkościomierz nie jest konieczny (wiele pojazdów wyczynowych go nie ma). Przydatny jest wspomniany wyświetlacz biegów oraz shift light. Jako wskaźniki ładowania i ciśnienia oleju lampki, a nie wskaźniki. W czasie jazdy informacje o poziomie nie są istotne, a mogą odciągać uwagę od prowadzenia. Ważne jet, by rzetelnie informowały, jak pojawi się sytuacja awaryjna. Jako wskaźnik temperatury silnika też można dać lampkę alarmującą o przekroczeniu temperatury.
Doradzam też rezygnację ze stacyjki na rzecz wyłącznika prądu. Raz, ze bezpieczniej od razu wyłączyć prąd w pojeździe w sytuacji awaryjnej, a dwa że samochodowa stacyjka, z precyzyjnym mechanizmem zapadkowym, raczej kiepsko zniesie pył, bród, kurz i błoto...
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 12:09   

Cytat:
Dodatkowe światło, informujące o jeździe ze zdjętą z pedału przyspieszania nogą, to sprawa mechanicznego umieszczenia czujnika przecież, a nie elektryki.
Analogowy shift light, to sprawa wręcz banalna do wykonania. Wystarczy dowolny obrotomierz na diodach świecących lub jeden mały układ scalony i kilka elementów.
Wyświetlacz biegu, to też bardziej sprawa mechaniki, niż elektryki. Bo samo zarządzanie wyświetlaczem można wykonać na jednym układzie lub nawet na kilku diodach (łączenie w tzw. matrycę).
Wiatraczek na regulatorze? A po co? Czyżbyś miał tyle elektryki, że masz alternator przeciążony?


Rozumiem, że do tych urządzeń dodatkowego okablowania nie potrzeba ? :roll: bo jak wspomniałeś w pierwszym poście, to jest zbędny balast i zbędne okablowanie...

To ja już nic nie rozumiem, niby tylko stop, ale inne rzeczy też, czas się zdecydować na jakieś zdanie ;)

Co do nadzwyczaj przykrych przygód, każdy świadomie ryzykuje jadąc tak jak jedzie, ale nie życz tego nikomu ...

Cytat:
Sprawa wyposażenia pojazdu, to już indywidualne podejście, ale podstawowym elementem deski powinien być


To indywidualne czy są jakieś powinności ?

Co do regulatora, to jakoś tak lubią one padać, chyba nie tylko mi :o przeciążany nie był, może był za słabo chłodzony ?
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 12:34   

macin napisał/a:
Rozumiem, że do tych urządzeń dodatkowego okablowania nie potrzeba ? :roll: bo jak wspomniałeś w pierwszym poście, to jest zbędny balast i zbędne okablowanie...

Przecież odniosłem się tylko do twojej wypowiedzi, więc jeśli w ten sposób się zamierzasz czepiać wyrwanych z kontekstu słów, to może sobie daruj. Bo postępujesz zgodnie z regułą - you forgot Poland (znajdź sobie, co to znaczy).

Co do wyposażenia, to są efekty doświadczeń innych i wystarczy choćby podpatrzeć, co się znajduje w pojazdach profesjonalnie przygotowanych. Ale co tobie tłumaczyć, ty się czepisz urywka zdania...

POPRAWNIE założony regulator, w POPRAWNIE zaprojektowanej, zbilansowanej i wykonanej instalacji nie ma tendencji do uszkadzania się. A przynajmniej do regularnych usterek. Specjalne wyjaśnienie dla ciebie - dopuszczam usterkę przypadkową, wynikającą z usterki samego regulatora lub sytuacji nadzwyczajnej.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 12:51   

Ale to nie są wyrwane z kontekstu słowa

Ja wiem jak się montuje elementy o których pisałem, wiem co potrzeba zrobić aby działały, wiem też do czego one służą, nie wiem tylko po co mi o tym pisałeś, że shiftlight to sprawa banalna i tak dalej, banalna czy nie - Tobie chodziło o to że zbędna, ja mówię że dla mnie nie jest niezbędna a była by przydatna, dlatego ludzie się na to decydują, czy coś jest przydatne czy też nie, czy trudno coś zrozumieć w tym zdaniu?

BKK napisał/a:
...Co do wyposażenia, to są efekty doświadczeń innych i wystarczy choćby podpatrzeć, co się znajduje w pojazdach profesjonalnie przygotowanych...


dlatego właśnie ludki montują u siebie światła, kierunkowskazy, błotniki, klaksony i wiele różnych rzeczy które im pasuje

Cieszę się że do tego w końcu doszedłeś i już wiesz "po co Nam" ;)
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 13:10   

Ty jednak masz problem ze zrozumieniem słowa pisanego...
Tam wyżej napisałem, że ważny, a nawet najważniejszy jest obrotomierz, PRZYDATNY jest shift light i wskaźnik załączonego biegu.
Koniecznym jest także światło stop, jeśli jazda ma następować w grupie. Sprawa świateł i jazdy po ciemku, to już własne ryzyko. Nie wykluczyłem jej. Natomiast nie rozumiem idei montowania kierunkowskazów, bo co sygnalizować, a przede wszystkim - KIEDY? Zamierzasz w czasie szybkiego przejazdu dodatkowo wachlować wajchą pod kierownicą? Przypatrz się pojazdom rajdowym. Kierowca ma MINIMUM wyposażenia, by mógł się skupić na jeździe. Dlatego też nie ma wskaźnika temperatury silnika, woltomierza... Te wartości wystarczy sygnalizować lampką sygnalizacyjną. To samo z przełączanymi światłami, jakby jednozakresowe w tym przypadku nie wystarczyły.
Nie wykluczam montażu tego typu wyposażenia, ale uważam że cześć z niego jest po prostu zbędna, bo niepotrzebnie komplikuje instalację, a tym samym obniża jej niezawodność. Choćby fakt, że elementy zapożyczone z wnętrza kabiny samochodu, niespecjalnie się spiszą na dłuższą metę narażone na wpływ czynników atmosferycznych.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 13:24   

przeczytaj co napisałeś:
Cytat:
Przecież te buggy nie będą homologowane, nie będą dopuszczone do ruchu po drogach publicznych, nigdy nie będą rejestrowane. Więc po co taki dodatkowy balast i obwód do awarii? Kogo chcecie informować, że będziecie skręcać? Zające i inne jeże? Jaki jest sens stosowania kierunkowskazów w terenie?
Już zrozumieć mogę światło stop, by informować jadących z tyłu o zatrzymaniu się.
Zastawiam się też nad sensem stosowania świateł z przodu. Bo rozsądek nakazywałby raczej jazdę w terenie, gdzie widać więcej niż tylko to, co oświetlają reflektory przed pojazdem, więc nocne rajdy raczej powinny odpadać. Ma to być pomocne, czy tylko stanowić bajer?


napisałeś tylko o świetle stopu podczas postoju (co jest całkiem bez sensu według mnie)

Dexter używa kierunkowskazów, prawdopodobnie wtedy, kiedy skręca na skrzyżowaniu lub wyprzedza, ale nie jestem pewien, możesz go o to zapytać ;) niestety nie wiem jak bardzo się wtedy skupia, no ale chyba daje radę ...

link do tematu z jego buggy

http://szayowozy.net/view...der=asc&start=0

A już tak zupełnie poważnie:

rajd w terenie - gdzie piszesz o konarach, tam się nie jedzie 100 km/h, jest czas żeby włączyć światła, halogeny, wyciągarkę ...
sprint / czasówka - koncentracja, wtedy nie szukał bym kierunkowskazów bo ważniejsze rzeczy miał bym do roboty, ale po czasówce mogą się już przydać

Wszystkie rajdówki na planecie (od N8 do WRC) posiadają kierunkowskazy, światła z tyłu i z przodu, światła pozycyjne, drogowe, wszystko musi być sprawne, inaczej by ich nie dopuścili do startu. A czy widziałeś kiedyś w jakiejś relacji żeby Loeb używał kierunkowskazu na oesie?

Bez tego nie dojechali by do oesu

Buggy można sobie zarejestrować jeśli się chce, jechać do kościoła i na targ, nie widziałem żadnych zakazów...

Jak z dzieckiem ...

Kilka osób montuje pług do swoich pojazdów - czy zapytasz "po co im to na rajdzie?"
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 13:42   

Widzisz subtelną różnicę między tą konstrukcją, dla której jestem pełen podziwu, a konstrukcjami konstruowanymi w garażu z tego, co pod ręką? Ktoś, kto wkłada w pojazd tyle pracy, ma wiedzę i nie będzie dla niego problemem wykonanie instalacji takiej jaką sobie zamarzy i to w sposób daleko bardziej niż poprawny. Jest natomiast grupa ludzi, którzy o elektryce mają pojęcie raczej marne, a mimo wszystko porywają do klecenia rozbudowanych układów elektrycznych. Chyba nie zaprzeczysz, że w takim przypadku jest to tylko dodatkowa ozdoba? Często problematyczna... Nie wrzucaj wszystkiego do jednego wora, bo to dwa różne poziomy.
macin napisał/a:
napisałeś tylko o świetle stopu podczas postoju (co jest całkiem bez sensu według mnie)

Gdzie ja pisałem o używaniu światła stop w czasie postoju? To jakaś nadinterpretacja z twojej strony! Jeśli chodzi ci o tą moją wypowiedź:
Cytat:
Już zrozumieć mogę światło stop, by informować jadących z tyłu o zatrzymaniu się.
to z tego, co mi wiadomo, to światło stop zapala się jeszcze przed zatrzymaniem pojazdu.

Porównaj sobie wyposażenie motocykli i to, jak ograniczona jest instalacja, tym mocniej, im bardziej maszyna służy do ostrej jazdy. Nie wspominając już o zestawach przygotowujących maszynę do wyczynu.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
Ostatnio zmieniony przez BKK Sro Paź 26, 2011 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 13:42   

Ktos tutaj rrznie palikota?
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:11   

BKK, niestety nie widzę sensu w dalszym tłumaczeniu po co Nam oświetlenie w buggy gdyż poziom Twojego rozumowania jest mi bliżej nieznany i trudny do określenia

Jestem też zdumiony faktem, że twierdzisz iż Dexter budował swoje cudo z tego co miał pod ręką ...

Jest grupa ludzi która jest najlepsza w elektryce (jak widzę jednoosobowa) i jest grupa ludzi którzy są normalni, dają radę i nie podniecają się tym zbytnio :hah: Mi to nie przeszkadza i nie mam z tym problemu, chciałem Ci powiedzieć po co Nam światła, przez chwilę nawet sam twierdziłeś że wiesz po co

Cytat:
...Co do wyposażenia, to są efekty doświadczeń innych i wystarczy choćby podpatrzeć, co się znajduje w pojazdach profesjonalnie przygotowanych...


jednak znowu zmieniasz zdanie, przykro mi, nie pomogę bardziej niż próbowałem :sad:
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:24   

macin napisał/a:

Jestem też zdumiony faktem, że twierdzisz iż Dexter budował swoje cudo z tego co miał pod ręką

Faktycznie jesteś wtórnym analfabetą. Jeśli masz problem, to ci to wyjaśnię
Cytat:
Widzisz subtelną różnicę między tą konstrukcją, dla której jestem pełen podziwu, a konstrukcjami konstruowanymi w garażu z tego, co pod ręką?
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sro Paź 26, 2011 14:49   

Być może mam coś nie tak z moim wysławianiem się i poprawnym składaniem zdań, ale nie mam z tym problemu.

Widzę jednak, że gdy ktoś zwróci uwagę tak wyśmienitemu elektrykowi jakim jesteś, to wtedy zaczynają się problemy.

Niestety dopiero teraz domyśliłem się co chciałeś przekazać w swoim wywodzie pisząc o "tej" konstrukcji, że to są nie tylko rajdówki ale i wspomniany pojazd Dextera, wszyscy powinniśmy być Ci za to wdzięczni :hah:

Z drugiej strony, wydawało mi się że Dexter budował swoje buggy w garażu...

Poza tym piszesz, abym nie wrzucał wszystkich do jednego wora, a sam to robisz, czy jesteś jakiś wyjątkowy że Tobie wolno jeździć w nocy? z kierunkowskazami? światłami? być jedynym najlepszym elektrykiem? a innym już nie wolno?

Ogarnij się wtórny BKK'u :cool:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax