Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem Honda CB 750
Autor Wiadomość
sewix 
Sewix


Wiek: 31
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 13:37   Problem z odpaleniem Honda CB 750

Witam, robie buggy, i kupilem caly motor Honda CB 750 Seven Fifty z roku 98 z ktorego wezne silnik i okablowanie do Mojego buggy, tylko mam problem bo ten motor byl bez zegarow i Mi nie odpala, sprawdzilem i nie dochodzi prad do przycisku startera rozrucznika, i wziolem kabel jeden oniec podlaczylem do pluca w akumulatorze a drugi koniec kabla do przycisku startera i Mi odpalil, jak rozwiazac ten problem?? czy ma na to jakis wplyw brak zegarow?? aa i jeszcze nie ma on bezpiecznikow ale te bezpieczniki sa do swiatel i do poziomu oleju,neutral. prosze o pomoc :) z gory dzieki :)
_________________
Sewix
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 14:06   

do startera też bezpiecznik jest, a więc jeśli bezpieczników brak to i prądu brak

dodatkowo czujnik stopki, czujnik neutralnego i do tego bezpieczniki, jak to wszystko będzie to i prąd będzie

w cbr 600 miałem tak że bez stopki nie zapalał, w vtr mam tak że bez stopki odpala ale po zapieciu biegu gaśnie, sprawdź te rzeczy i powinno być ok
 
 
 
sewix 
Sewix


Wiek: 31
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 14:13   

Bezpiecznik rozrucznika mam, tylko tych drugich nie mam, a jesli chodzi o czujnik stopki to sprawdze :) a co zrobiles zeby Ci odpalal bez czujnika stopki?? :) Dzieki
_________________
Sewix
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 17:07   

Powiem tak, nie powinno być połączenia takiego ze jest akumulator-przełącznik- odbiornik <żarówka, klakson zapłon itd...> ponieważ jak będzie gdzieś zwarcie to Ci popali kable....
każdy odbiornik powinien przechodzić przez jakiś bezpiecznik, może być tak ze kilka odbiorników ma jeden bezpiecznik... np żarówki postojowe i stopu albo kierunkowskazu, albo co kol-wiek by miało podobną moc a więc najlepiej prowadzić kable odnowa.
starter rozrusznika podłącza się po włączniku zapłonu poprzedzony bezpiecznikiem, zegary nic do tego nie maja, moduł zapłonowy bezpośrednio po włączniku zapłonu... nie wiem jak jest w motocyklach ale logika powinna być taka sama jak w autach.
 
 
 
sewix 
Sewix


Wiek: 31
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 22:10   

Jajek ale po co ja mam robic sobie robote i prowadzic od nowa kable jak ja juz mam wszystko orginalnie, tylko ze brakuje bezpiecznikow od oswietlenia, neutralnego i poziomu oleju, po za tym wszystko mam nic Mi nie brakuje z elektryki... zobacze z ta nozka i powkladam bezpieczniki i zobacze czy wtedy mi odpali mam nadzieje ze tak, a jesli ktos bedzie mial jeszcze jakis inny pomysl to prosze o pomoc :)
_________________
Sewix
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Paź 13, 2011 23:33   

bez sensu jest pisać mi drugi raz to samo, ale może jednak przeczytasz ze zrozumieniem... bez czujnika neutralnego nie zapali !
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 11:06   Re: Problem z odpaleniem Honda CB 750

sewix napisał/a:
jeden oniec podlaczylem do pluca w akumulatorze

Nie wiem, co to jest "oniec" i gdzie akumulator ma płuca. A czy do lewego, czy prawego płuca podłączyłeś? Z twojej wypowiedzi wynika, że nic nie będziesz przerabiał, bo "wszystkie przewody już masz". Czyli mam rozumieć, że ich długości idealnie ci pasują do nowego pojazdu? To tylko pogratulować. Podłączanie elektryki bez zabezpieczeń, zwłaszcza, że widać, iż nie masz w tym praktyki ani szczególnej wiedzy, to mocne nieporozumienie. Podstawę do prac z elektryką, czyli SCHEMAT oczywiście masz i potrafisz go odczytać?
 
 
 
sewix 
Sewix


Wiek: 31
Dołączył: 26 Wrz 2011
Posty: 4
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 14:43   

Mam schemat i potrafje odczytac:) a jesli chodzi o dlugosc to przedluzyc beda przedluzane ale nic wiecej :)
_________________
Sewix
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 20:55   

To skoro masz schemat, to ogranicz go TYLKO do układu zapłonowego i ładowania, a z reszty zrezygnuj. Przecież i tak nie będziesz stosować oryginalnych przełączników i oświetlenia. A łączenie przewodów w takim pojeździe, to nonsens, zwłaszcza, że położenie nowych i w jednym kawałku nie stanowi najmniejszego problemu i niewiele kosztuje.
Wklej schemat.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 23:07   

kable od czujnika stópki musisz zmostkować, czyli będzie Ci cały czas wykrywać, że stópka jest złożona

nie wiem czy coś mam powalone z elektryką czy tak jest w TL, ale ja mogę na biegu odpalać buggy, jak wcisnę sprzęgło to odpali jak nie wcisnę, to buggy jedzie na rozruszniku
_________________
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Paź 14, 2011 23:27   

Powinien odpalać tylko na luzie, albo przy wciśniętym sprzęgle.
Dlatego, by uniknąć kombinacji i problemów radzę zrezygnować z większości oryginalnej elektryki.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 18:00   

Jak się ktoś za dobrze nie zna na tych wszystkich kabelkach i nie ogarnia setki metrów oryginalnej wiązki tak jak na przykład ja na początku nie ogarniałem, to najlepszym rozwiązaniem będzie przedłużyć po prostu każdy kabelek po kolei który jest za krótki i z głowy. Też chciałem brać się za odchudzanie z migaczy i świateł, po 5 min i odcięciu kilku kabli nie miałem pojęcia co z czym i nic nie działało, musiałem kupić nową wiązkę idącą do liczników i przełączników. Szybciej będzie przeciągnąć 5 czy 10 kabli więcej niż dochodzić godzinami czy aby na pewno tą mogę wywalić, albo robić całość od nowa. Jak się ma 10 kabli do silnika i 5 od świateł to ok można robić, ale nie 50 do silnika i 50 do reszty układu połączonych ze sobą nawet nie wiadomo gdzie. :P
_________________
 
 
 
BKK 


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 350
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Paź 20, 2011 21:39   

Bzdura. Jak zaopatrzysz się w schemat i nauczysz rozpoznawać kolory, to nie ma większych problemów. Oczywiście schemat trzeba umieć czytać. A akurat te do japońskich motocykli są całkiem przyjemne. Sztukowanie przewodów i zostawianie ich więcej niż trzeba, to bzdurne komplikowanie układu i dorabianie sobie problemów. Instalacja ma być jak najprostsza, a przy tym gwarantować bezawaryjne użytkowanie.
_________________
Zaprojektuję i wykonam instalację elektryczną do każdego pojazdu.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sob Paź 22, 2011 10:06   

BKK, z jednej strony masz rację ja swoją instalację od cbr XX w 30 min odchudziłem do zapłonu reszta poszła wek. Choć same222, ma trochę racji niektórzy ludzie nie potrafią czytać, albo nie chce im się po prostu uczyć czytać schematu. Można to rozwiązać przedłużając każdy kabel tylko to trzeba zrobić porządnie czyli: lutownica, kalafonia, cyna, rurki termokurczliwe, zapałki/opalarka, odpowiednie przewody do przedłużenia (jeżeli leci kabelek 0,75 mm2 to po co przedłużać kablem 1,5mm2 ?) i cierpliwość. Spokojnie powoli i można zrobić i zawsze potem masz możliwość podłączenia świateł i innych pierdółek :)
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sob Paź 22, 2011 18:32   

robiąc tak jak pisze Sebusk, zrobienie instalacji zajęło mi z 6-8 godzin, wsadziłem 120m kabla
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax