Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulce, pompa hamulcowa
Autor Wiadomość
Wichur
[Usunięty]

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 21:11   Hamulce, pompa hamulcowa

Witam wszystkich,



mamy pewien problem z hamulcami w naszym buggy... trzeba duzo pompowac aby zahamowal... nie wiem w czym problem... wszystko jest OK, niby nie ma nigdzie lewego powietrza... szczelne jest. Gdy sie podpompuje z na oko 5-10 razy trzyma mocno, ale gdy sie pusci pedal to znow trzeba pompowac... byl odpowietrzany wiele razy, pecherzykow powietrza nie ma.



Moze w tym problem jest, ze mamy zaslepione wyjscie na hamulce tylnie (wkrecona sruba z owinientym teflonem). Moze zle odpowietrzamy.



Proszę o pomoc... 2gi dzien meczymy sie z tym, szalu mozna dostac... ;-)
 
 
krolik144 
krolik144


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 172
Skąd: Sławków
Wysłany: Pią Mar 21, 2008 21:43   

Zobacz czy wpada Ci pedał tzn: czy jak naciśniesz to trzyma cisnienie ze ani drgnie dalej czy ucieka Ci cisnienie i potrafisz nacisnac do konca. Od tego zacznij. Jak wpada pedał to wymien pompe.
 
 
 
polko
[Usunięty]

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 22:27   

nom chyba w tym sęk , ja ostatnio wymieniłem pompkę w swoim ,



auto stało jakieś 2 miechy nie jeżdżone , w ostatnią sobotę wziąłem się za hamulce , po założeniu innej pompki ze szrotu pedał tak jak u ciebie wpadał w podłogę, hamulców nie było wcale ,



chcąc sprawdzić pompkę wykręciłem przewód tylny , noj się okazało że na końcu przewodu był zaschnięty ' ze starego płyny , po jego usunięciu wszystko elegancko się odpowietrzyło i jest ok ,



no a jak u ciebie jest tył całkiem zakorkowany , to może właśnie to pieprzyć sprawę , chociaż , chyba że masz pompkę już wyswiechtaną ,
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pią Mar 21, 2008 22:41   

Bzduraa !! Mozesz sobie zaślepic co ci sie podoba ... WArunek pompa musi byc szczelna :) W twoim przypadku mozliwe ze zle odpopwietrzacie ... jezeli dobrze to pompa do regeneracji lub wymiany ...
 
 
 
krolik144 
krolik144


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 172
Skąd: Sławków
Wysłany: Pią Mar 21, 2008 22:45   

Tył nie ma wpływu na przód ponieważ tluoczek w pompie najpierw pompuje do przodu a po jakimś dalszym skoku pedała dopiero tłoczek do tyłu zaczyna tłoczyć płyn. Wichurze sprawdz najpierw tą pompe czy wpada Ci pedał. Ja u siebie miałem zaklepany przewód do tylu i to nie mialo zadnego wplywu na hamowanie przodu
 
 
 
Wichur
[Usunięty]

Wysłany: Pią Mar 21, 2008 22:52   

czy wpada? nie rozumiem... pompa jest nowa... elegancko wszystko odbija... z odpowietrznika w cylindrze hamulcowym (gdy odkrecony) wyplywa plyn...



odpowietrzamy tak jak jest w ksiazce maluchowkiej. (chyba, ze ktos ma inny na to sposob)



1). odkrecamy odpowietrznik

2) wciskamy pedal hamulca

3) dokrecamy odpowietrznik

4) puszczamy pedal hamulca

i tak pare razy az nie bedzie pluskac z odpowietrznika



ale teraz pytanie czy na korku zamknietym od zbiornika czy otwartym? bo nigdzie na ten temat nie doczytalem.
 
 
krolik144 
krolik144


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 172
Skąd: Sławków
Wysłany: Pią Mar 21, 2008 22:59   

Ja najpierw naciskalem pedał hamulca, odkrecałem odpowietrznik, zakrecałem i dopiero puszczałem pedał.
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pią Mar 21, 2008 23:05   

Ja robiłem tak że wlałem do pełna w zbiorniczek płynu, zakręciłem korek, odkręciłem odpowietrznik podpompowałem aż trysnęło płynem i zakręciłem odpowietrznik, dalej następne koło i mam hamulce jak igła, kółeczka stają w miejscu. Później dopiero robiłem instalacje na tylne koła ale robiłem tak samo a nawet bardziej partańsko bo byłem sam i odkręcałem odpowietrznik wtedy podpompowywałem aż poleciał płyn i szedłem dokręcić odpowietrznik. I żadnych problemów nie miałem.
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 00:21   

CZy korek zamkniety cvzy otwarty nei ma znaczenia ...

pulsarur - przepompowujesz wtedy jak masz nowy układ...

Wichur -sprawdz czy nigdzie nia masz pzrecieku czyli czy z łączen nie cieknie , z cylinderków z kól ... jak odpowietrzasz to zaczynaj od najdalej oddalonego koła ...czyli od tego do którego pzrewód jest najdłuzszy ... Odkrec jeden odpowietrznik i pompuj a do zbiorniczka dolewaj plyn ,,,, tak aby przepompowac caly układ :)
 
 
 
mostek 



Wiek: 46
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 46
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 01:13   

tutaj znajdziecie wszystko na temat hamulcy, bodajze punkt 6.1 jest na temat odpowietrzania oczywiscie napisane ksiazkowo

http://mistralfm.w.interia.pl/hamulce.htm
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 09:52   

Zauważcie że calu układ jest podzielony na 2 części, hamulce przednie i hamulce tylnie, i mając niski poziom płynu w zbiorniczku gdzie płyn leci tylko jednym wężykiem do przednich kół to nie zaślepiając nawet otworu w pompce na tylnie koła nie poleci tamtędy płyn.



Ale wracając do sedna jeśli trzeba podpompować kilka razy to nie ma bata musi być lewe powietrze w układzie. Ewe. sprawdź jeszcze czy wszystkie odcinki przewodów są na maksa dokręcone i czy nie ma jakichś wycieków.

No i jeszcze w jakim stanie są tłoczki ?
 
 
 
Wichur
[Usunięty]

Wysłany: Sob Mar 22, 2008 10:33   

pulsarus napisał:
Zauważcie że calu układ jest podzielony na 2 części, hamulce przednie i hamulce tylnie, i mając niski poziom płynu w zbiorniczku gdzie płyn leci tylko jednym wężykiem do przednich kół to nie zaślepiając nawet otworu w pompce na tylnie koła nie poleci tamtędy płyn. Ale wracając do sedna jeśli trzeba podpompować kilka razy to nie ma bata musi być lewe powietrze w układzie. Ewe. sprawdź jeszcze czy wszystkie odcinki przewodów są na maksa dokręcone i czy nie ma jakichś wycieków. No i jeszcze w jakim stanie są tłoczki ?
No to bedzie trzeba gdzies poszukac... ale kurcze nie ma nigdzie zadnych wyciekow ;/ i w tym jest problem. Pęcherzykow powietrza tez nie ma i sie nie tworzą. A tłoczki nie wiem w jakim są stanie, pompka byla fabrycznie nowa, ze sklepu... moze miala wade fabryczna, ze jest nie szczelna. Zaraz ide do garazu i odpowietrze tak jak pisaliscie, jesli nie pomoze to wymienie przewody od zbiornika
 
 
fppmen 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 473
Skąd: Z lasu
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 10:34   

Ja mialem podobny problem z hamulcami poniewaz podlaczylem pod wyjscia na przod 2 przewody i do tylnich kol, a wyjscie z pompki na tyl zaslepilem szczelnie i wtedy niechamowalo wiec zabezpieczylem tylko wyjscie te tylnie ale nie szczelnie i wszystko zaczelo dzialac;P
 
 
 
Wichur
[Usunięty]

Wysłany: Sob Mar 22, 2008 11:03   

mamy tak zrobione





 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Mar 22, 2008 11:14   

Rozumiem że te miedziaki ida na lewe i prawe przednie koła tak ?

A te wężyki z zbiorniczka ? to wklejone sa czy jak to tam macie podłaczone ?





ja mam tak jak orginalnie w maluchu i jest git
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax