Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 152 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 15:11 1,6 D VW
Posiadam silnik 1,6 D vw wie może ktoś z was jak gdzie i co podłaczyć żeby ten silnik odpalić bo ja jestem w tym temacie totalne zero a na googlach kompletnie nic nie znalazłem na ten temat niestety . Tzn wiem jak podłaczyć rozrusznik alternator czy świece żarowe ale tam przy pompie wtryskowej jest jakis przewód i zastanawiam się czy to nie jest przypadkiem jakiś elektro zawór dopływu paliwa i na jakiej zasadzie to działa
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Wrz 04, 2011 18:10
Na pompie masz elektrozawór od paliwa właśnie, do niego dajesz plus ze stacyjki, grzejesz świecie (gruby kabel koniecznie) i kręcisz rozrusznikiem żeby zapalił i to wszystko
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 152 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Czw Wrz 08, 2011 21:37
Panowie mam pytanie jaka może być przyczyna że wyżej wymieniony silnik przy kręeniu rozrusznikiem kopci ale nie łapie i nie da się go odpalić ?? Czyżby to był jego koniec ?? W sumie czego można oczekiwać po silniku za 50 zł
A ja powiem ze jak za wolno kreci rozrusznik i świece zdechły to tak jest.
Jak kręcisz wałem i stawia opór to mu kompresja wystarczy.
Wtryski możesz zawieść do sprawdzenia przy okazji zobaczysz czy świece żarzą się w komorach.
Pompa to ostateczność.
to nie benzyna... nawet bez sprawnych świec powinien zapalić...
do sprawdzenia nie trzeba ich wykręcać, odkręć przewód ze świecy żarowej, masę dajesz na silnik,a + dotykasz do świecy jak iskrzy to świeca jest dobra, jak nie iskrzy świeca trup..
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 152 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 20:33
Świece żarowe sprawne . Sprawdze jeszcze wytryski i pompe .pożniej ciśnienie w cylindrach (trochę dmucha z odpowietrzenia ) i okaże się czy coś z tego będzie . Zastanawia mnie tylko to dlaczego kopci a nie łapie ?
luki, W dieslu mamy świece żarowe.
Tak samo jak jest ustawianie zapłonu (kąt wyprzedzenia wtrysku).
Możesz sprawdzić przed wyciągnięciem pompy czy jest zgrana z wałem. Znaczy czy punkty się zgadzają. Na wałku rozrządu raczej masz ok.
Dodam że wyrzyski musiały by "szczać" żeby nie zapalił ze sprawnymi świecami.
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2011 Posty: 152 Skąd: Pszczyna
Wysłany: Pon Wrz 12, 2011 22:16
też mi się tak zdaje brałem tylko dlatego żę był z pełnym osprzętem i skrzynią i tak wyszedłem na tym na plusie ale to się okaże jak się go rozkręci . Nie wiem czy w tych silnikach jest rozrząd kolizyjny czy bezkolizyjny ??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum