Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Na co zwrócić uwagę przy kupnie cross-a...
Autor Wiadomość
bialy bil 



Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 349
Skąd: Wilczopole
Wysłany: Wto Lip 26, 2011 13:04   Na co zwrócić uwagę przy kupnie cross-a...

Jak napisałem powyżej zamierzam kupić motor w teren ponieważ na budowę buggy jestem za młody a fascynuje mnie jazda terenowa. Zastanawiam się nad Yamaha DT 80 lub 125, motor najprawdopodobniej zostanie sprowadzony z Anglii. Na co zwrócić uwagę przy kupnie i jakie są koszty eksploatacji i części.
Ostatnio zmieniony przez luki Sro Lip 27, 2011 12:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
lisekdt 


Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 259
Skąd: Iłowa
Wysłany: Wto Lip 26, 2011 22:12   

to tak yamaha dt 80/125 to nie cross ino enduro po drugie to takie pyrkawki 80 ma 10km a 125 powiedzmy ze 30km :hihi: lata się znoście ale jak np: wsiadasz na to z simsona czy z jakiejś mz to spoko, a co do ściągania moto z angli przecież dt 80 kupisz w PL za 1k :D
co do cross honda cr +93r ktm sx 125 +2000r to mogę poleci zajebiste sprzety honda dosyć tania a ktm trochę drogi ale jak masz kasę opłaca się
a teraz co dokładniej do twojego pytania na co patrzeć przy kupnie ogólnie sprawdzasz w jakim stanie jest zawieszenie czy nie trzeba robić itp. jeżeli chodzi przynajmniej o yamahe dt 80/125 naprawy nie będą drogie bo tak na prawdę w dt 80 remont silnika z wymiana korby i wszystkich łożysk i uszczelek, simeringów, sprzęgła da się zrobić za 400zł i masz silnik żyletę (na co najmniej 2 lata, a później kupujesz tylko tłok za 60zł i latasz dalej na jedenj korbie spokojnie 4 tłoki zjeżdżasz i dopiero robisz znowu kapitalkę) yamaha dt 125 to samo co w 80 tyle ze o 200-300zł drożej mówię o kompletnym remoncie korba, tłok, uszczelki, łożyska, sprzęgło
jeżeli mówimy o cross typu honda cr tłok 300zł, korba 250zł,uszczelki 100zł, łożyska 200zł, simeringi 100zł, sprzęgło 150zł więc ceny są dużo większe i remont to praktycznie co sezon(mówię o tłoku korba co 4 tłoki więc co 4 sezon kompletny remont silnika) no i oczywiście w razie uszkodzenia cylindra koszt naprawy w granicach 600-1000zł jeżeli masz nicasil nowsze cross więc już praktycznie od +90r (cross czyli nie yamaha dt tylko honda cr itp.)
podsumowując przemyśl dokładnie sprawę na co cie stać bo motor jest po to żeby jeździć a nie żeby stał bo trzeba wymienić tłok
PS: Nie znam cie ale polecam ci dt 125 jak chcesz katować po lasach i nie wkładać nie wiadomo jakich pieniędzy w to :D
 
 
 
Diablonik
Heniu podaj młota



Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 103
Skąd: Lbn
Wysłany: Wto Lip 26, 2011 22:56   

Ja go znam i powiedział bym że mu 50 cm wystarczy ;)
 
 
 
bialy bil 



Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 349
Skąd: Wilczopole
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 09:43   

Z Anglii bo w Polsce to praktycznie same 20-o latki (mówiąc o DT 80) za tyle co mogę dać (ok.3000 może więcej ale niewiele) .
_________________
Skutecznie psuję Suzuki Samuraia:
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
 
mlody11132


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 119
Skąd: slaskie
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 10:48   

kup lepiej 125. dt 80 ma za mało mocy.lisekdt, ma racje jak masz kase to kup jakąs yz 125,cr125,rm125, ktm wydaje mi sie za drogi na pierwszy moto zrazisz sie:P. chyba ze te co podałęm ale 250 tylko ze to na pierwszy motor troche za mocne 60kkm

[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 10:50 ]
aha a na co zwrócić uwage tak jak pisał lisekdt, zawieszenie,łozyska wachacza,kołyska,koło,lagi cxzy nie ciekną,w silniku zabardzo nie ma na co to 2 t.chyba ze cos głosno dzwoni albo sprzegło nie hcodzi tak jak trzeba/
 
 
 
bialy bil 



Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 349
Skąd: Wilczopole
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 11:37   

DT 125 nie powinien być zadurzy (14 lat 168 cm wzrostu)? Do tej pory jeżdżę Romet-em Ogar-em 900. A poza tym z jakich lat kupić czy na lata nie zwracać uwagi tylko na stan techniczny
Ostatnio zmieniony przez bialy bil Sro Lip 27, 2011 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Diablonik
Heniu podaj młota



Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 103
Skąd: Lbn
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 11:54   

Jak nie to mi dasz :) A ja ci go oddam za 2 lata i będziesz zadowolony ;)
A tak na serio nie lepiej quada kupić ????? moim zdaniem jest on stabilniejszy i wogule za te pieniadze jakas 125 albo nawet 250 uzywane mozna dorwac w dobrym stanie ;)
 
 
 
bialy bil 



Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 349
Skąd: Wilczopole
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 11:59   

Diablonik napisał/a:
Jak nie to mi dasz :) A ja ci go oddam za 2 lata i będziesz zadowolony ;)

ha ha ha
 
 
lisekdt 


Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 259
Skąd: Iłowa
Wysłany: Sro Lip 27, 2011 21:00   

bialy bil napisał/a:
Z Anglii bo w Polsce to praktycznie same 20-o latki (mówiąc o DT 80) za tyle co mogę dać (ok.3000 może więcej ale niewiele) .

ponieważ dt 80 produkowano do 1996-1997 jakoś tak więc sam widzisz moim zdaniem pakowanie się w dt 80 to strata kasy ponieważ to tylko traci na wartości i to w dość dużym stopniu ponieważ już nie jest produkowane i po dołożeniu 1k mamy 125 z 2 krotnie większą mocą, lepszym zawieszeniu, tylnym hamulcem tarczowym, z zaworem vps (czy jakoś tak) więc ja polecam dt 125r. (jak masz 14 lat to jeszcze mogę ci polecić ktm sx 85) moc jak przy dt 125 a zawieszenie zupełnie inna liga i powinieneś se poradzić. na rok to bym się nie patrzył byle jak np: dt 125 to żebyś nie kupił tej starej ona była robiona jakoś do 1993 przez pewien okres 2 modele były robione tylko to trochę nowszą i one są dużo ładniejsze i Jeszce jakoś pieniądze trzymają.
PS. Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania wal na gg. bo trochę siedziałem w temacie enduro/cross 2t
 
 
 
Traper 


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 00:16   

ja pierdziele.... znawcy tematu się odezwali. Chwała tym co nie wiedzą i siedzą cicho, a na pal z tymi co nie wiedzą i mówią. Mimo wieku mnóstwo przeżyłem na motocyklach kończąc na hardzie WR 250 po tęgim tunie. INSTRUKCJA a'la Traper!

Jeżeli nie miałeś do czynienia z motocyklem, wystarczy Ci 49ccm, moc ok 6KM na początek, na spokojnie, ogarniaj maszynę bo Ci się przyda. Jeżeli masz 80/50 też bierz bo z 10-12 KM poradzisz sobie. 125 DT ma ok 23 KM w RZECZYWISTOŚCI! Na początek nie potrzebujesz tylu. Wiadomo czasem remont, albo cuś ale nie zrażaj się tym. NIE MA REGUŁY czy 4T czy 2T. Po prostu jest kurde remont jak w każdym wysilonym silniku. Polecacie KX,SX? Wybaczcie alem szczery i to popieprzony pomysł! To nie zabawka! 40 KM!
Nie sprowadzaj z Anglii bo nieopłacalne. Nie patrz na rok NIGDY, tylko stan silnika (kompresja, skrzynia, jakie i kiedy lał oleje i pierdoły) oraz ważne zawieszenie bo to nie tani wydatek, lejące lagi, puszczony tylny amor. Jakby co to pisz, gumowych! :facepalm:

lisekdt wybacz ale patrząc na posty to nie siedziałeś zbyt głęboko. Mówimy rzeczy które jesteśmy pewni. Nie dawaj chłopakowi zbyt dużej mocy, mimo że nie miałem DT to jak już jest zawór YPS, a w Kawasaki zawór KIPS, sterujące. Motor jest elastyczniejszy, zmienia się moment obr. Pzdr.


Im więcej czytam tym więcej muszę pisać. . . Ktoś tam proponuje 250... po napisanej mocy pewnie w dwusuwie. Ludzie, człowieki, homosapiens. . . Po 5 lata latania, dalej trochu się boję tej maszyny! Gdyż lubię korzystać z pełnej mocy motocykla,a nie gaz, hamulec, gaz, hamulce, gaz, hamulec. POWTARZAM! 125 CROSS typu kx,sx,yz,rm itp. to NIE zabawki! To prawdziwe motocykle dające nie raz większe możliwości niż 250! Małe diabły. Które swoim "pierdolnięciem" i wkręceniem na obr. są groźne! :facepalm1:
 
 
 
lisekdt 


Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 259
Skąd: Iłowa
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 14:45   

Traper napisał/a:
ja pierdziele.... znawcy tematu się odezwali. Chwała tym co nie wiedzą i siedzą cicho, a na pal z tymi co nie wiedzą i mówią. Mimo wieku mnóstwo przeżyłem na motocyklach kończąc na hardzie WR 250 po tęgim tunie. INSTRUKCJA a'la Traper!

Jeżeli nie miałeś do czynienia z motocyklem, wystarczy Ci 49ccm, moc ok 6KM na początek, na spokojnie, ogarniaj maszynę bo Ci się przyda. Jeżeli masz 80/50 też bierz bo z 10-12 KM poradzisz sobie. 125 DT ma ok 23 KM w RZECZYWISTOŚCI! Na początek nie potrzebujesz tylu. Wiadomo czasem remont, albo cuś ale nie zrażaj się tym. NIE MA REGUŁY czy 4T czy 2T. Po prostu jest kurde remont jak w każdym wysilonym silniku. Polecacie KX,SX? Wybaczcie alem szczery i to popieprzony pomysł! To nie zabawka! 40 KM!
Nie sprowadzaj z Anglii bo nieopłacalne. Nie patrz na rok NIGDY, tylko stan silnika (kompresja, skrzynia, jakie i kiedy lał oleje i pierdoły) oraz ważne zawieszenie bo to nie tani wydatek, lejące lagi, puszczony tylny amor. Jakby co to pisz, gumowych! :facepalm:

lisekdt wybacz ale patrząc na posty to nie siedziałeś zbyt głęboko. Mówimy rzeczy które jesteśmy pewni. Nie dawaj chłopakowi zbyt dużej mocy, mimo że nie miałem DT to jak już jest zawór YPS, a w Kawasaki zawór KIPS, sterujące. Motor jest elastyczniejszy, zmienia się moment obr. Pzdr.


Im więcej czytam tym więcej muszę pisać. . . Ktoś tam proponuje 250... po napisanej mocy pewnie w dwusuwie. Ludzie, człowieki, homosapiens. . . Po 5 lata latania, dalej trochu się boję tej maszyny! Gdyż lubię korzystać z pełnej mocy motocykla,a nie gaz, hamulec, gaz, hamulce, gaz, hamulec. POWTARZAM! 125 CROSS typu kx,sx,yz,rm itp. to NIE zabawki! To prawdziwe motocykle dające nie raz większe możliwości niż 250! Małe diabły. Które swoim "pierdolnięciem" i wkręceniem na obr. są groźne! :facepalm1:


ale ja nie jestem jasnowidzem i nie wiem ile on ma lat (podał dopiero po moim poście) a pisał o crossach więc za czołem pisać o crossach. siedziałem trochę w temacie cross bo miałem parę maszyn tego typu i tamte wakacje całe robiłem na warsztacie gdzie robiliśmy crossy 2t i 4t od 50 do 530. Co do mocy yamahy dt 125 po odblokowaniu i lekkim dłubnięciu mamy powiedzmy 30km(ale to jest nie ważne) Polecam mu dt 125 ponieważ jak sam miałem 14 lat to wsiadłem na taki motor i nim latałem moc była sporo ale do ogarnięcia i bez przesady to jest soft enduro i można tym jeździć spokojnie. co do zaworu po prostu nie wiedziałem jak się pisze ale teraz zapamiętam to. co do yamahy wr 250 hmm fajnie bo ciągnie od dołu ale ja wole 2t gdzie przy pewnym zakresie obr dostajemy tego cudownego kopa w dupę. w sumie wr ma moc w zakresie 125 2t
 
 
 
Traper 


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw Lip 28, 2011 16:07   

jeździłem na 426 itp. i powiem że większe pole manewru daje mi 250, gdyż po terenie (nie mówiąc o torze) jest lżejsza i przyczepność można ogarnąć. DT jestem pewien że nie ma 30 no ale już nie kłóćmy się. Niech sam chłopak przeczyta i ogarnie w ogóle ten temat, wtedy będzie najlepiej. Ostatnio dostałem w łapy Huśkę 250 to to była dzicz! :x od 5 tyś obr. trudno w terenie ją było położyć na bok bo łapy wyrywało, a uwierzcie że mam tęgie łapki.
 
 
 
lisekdt 


Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 259
Skąd: Iłowa
Wysłany: Pią Lip 29, 2011 08:44   

Traper napisał/a:
jeździłem na 426 itp. i powiem że większe pole manewru daje mi 250, gdyż po terenie (nie mówiąc o torze) jest lżejsza i przyczepność można ogarnąć. DT jestem pewien że nie ma 30 no ale już nie kłóćmy się. Niech sam chłopak przeczyta i ogarnie w ogóle ten temat, wtedy będzie najlepiej. Ostatnio dostałem w łapy Huśkę 250 to to była dzicz! :x od 5 tyś obr. trudno w terenie ją było położyć na bok bo łapy wyrywało, a uwierzcie że mam tęgie łapki.

rozumiem ze huska była w 2t więc jakieś 60km to tez latałem podobnymi i wiem ze ma to ogromna moc i wole dlatego 125 w 2t, ale jakbym miał się pchać w 4t to bym kupił 450 (400,426 czy któryś z tych modeli bo było ich parę) latałem nim i mi się spoko latało, ale w sumie to było tak o z 30 minut jazdy i tam terenu nie było nie wiadomo jakiego takie tam górki wiec może jakbym dłużej polatał to bym zmienił zdanie, np. dla porównania latałem ktm exc 450 i 530 praktycznie z dnia na dzień i powiem szczerze ze nigdy bym nie wziął 530 moc jest większa ale ja jej praktycznie nie wykorzystywałem tylko co chwile odpuszczałem manete, a na 450 już dużo lepsza jazda choć na torze tez było ciężko ale myślę ze dałbym rade się przyzwyczaić. Co do tematu ile masz kolego wzrostu i ile ważysz (pytanie do tego co założył temat). a co do yamahy dt 125 i 30km po odblokowaniu kompletnym remoncie lekkim planie głowicy, sportowy dyfuzor gianelli i końcówka, do tego jakiś gaźnik nie wiem od czego właściciel przywiózł i powiedział że jak kupował u Niemca to dostał. Właściciel moto dał go na hamownie i podobno przy 10,5k obr miał 32km(czy to prawda nie wiem (wykresu nie widziałem ) ale powiem szczerze ze było wyraźnie czuć różnice co do serii) ale oryginalne dt 125 odblokowane to maja te 23km (więc już rozumiesz czemu pisałem ze 30km choć reki nie dam uciąć).
 
 
 
Traper 


Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 39
Skąd: Jasło
Wysłany: Pią Lip 29, 2011 12:18   

a no właśnie, oryginalne odblokowane te 20-23 km MOŻE mają. Ok, to planie głowicy, sportowym wydechu zwiększającym kompresje, ostrzejszej mapie zapłonowej, ew. zmiana zębatek żeby moc na kole zwiększyć, lub też szersze dysze w gaźniku. Może te 32 byś udusił.
 
 
 
lisekdt 


Wiek: 30
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 259
Skąd: Iłowa
Wysłany: Pią Lip 29, 2011 12:59   

Traper napisał/a:
a no właśnie, oryginalne odblokowane te 20-23 km MOŻE mają. Ok, to planie głowicy, sportowym wydechu zwiększającym kompresje, ostrzejszej mapie zapłonowej, ew. zmiana zębatek żeby moc na kole zwiększyć, lub też szersze dysze w gaźniku. Może te 32 byś udusił.

zębatka nie zmieniana tylko gaźnik od jakiegoś cross 2t, i przy zapłonie nie było nic robione.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax