Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
sprezarka 126p pomoc.
Autor Wiadomość
bialy bil 



Wiek: 26
Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 349
Skąd: Wilczopole
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 22:09   

ja bym polecił któryś z tych co podał tom1988p, bo są sprawdzone a te jak mam w swojej 3jw60 i tata mówi że jak kupił używaną to robił tylko 2 a była wcześniej zbyt nie zadbana a potem jeszcze 5 lat malowała samochody i chodzi do dziś
_________________
Skutecznie psuję Suzuki Samuraia:
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
 
tom1988p 
Zbieracz informacji.


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 91
Skąd: LHR
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 22:30   

Ja osobiście robię z silnika VW 1,9TD więc to większa zabawka.
Dużo info szukałem a najwięcej na elektrodzie znalazłem.

Mała podpowiedz.
Rób tak że jak przyjdzie kolega to żeby to podziwiał, a nie miał tylko powód mówić jak to można było tak zpier****ć.

Lepiej dołóż trochę kasy i pracy a efekt będzie dużo lepszy :)
_________________
Lublin-51: http://www.lublin51.w8w.pl/
 
 
 
dawe 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 170
Skąd: zaborów
Wysłany: Czw Lip 14, 2011 22:48   

Do sprężarki z malucha będziesz potrzebował spory silnik jakieś 4kW wzwyż, co do głowicy to chyba najlepiej zaadoptować ją od sprężarki z jelcza, jak chcesz sam robić głowice to na pewno użyj zaworów zwrotnych z miedzianymi bebechami, ale one będą strasznie głośne.
 
 
 
mlody11132


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 119
Skąd: slaskie
Wysłany: Pią Lip 15, 2011 10:46   

no macie racje jak robic to porzadnie zrobie z tymi zaworami co koledzy wyzej pisza.a te miedziane to jakie to?? podaj jakis link na allegro
 
 
 
dawe 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 170
Skąd: zaborów
Wysłany: Pią Lip 15, 2011 20:05   

mała pomyłka nie miedziane tylko mosiężne, są takie same, ale cały środek mają wykonany z mosiądzu, a nie z plastiku
 
 
 
mlody11132


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 119
Skąd: slaskie
Wysłany: Pią Lip 15, 2011 20:08   

dzisiaj zaczołem cos grzebac,wyczysciłem silnik i załatwiłem blache na głowice.teraz nie wiem co kupic .co dokładnei jakie elementy sa mi potrzebne
 
 
 
dazomazo 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 556
Skąd: włoszczowa
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 07:45   

u mnie to tak wyglądało teraz trochę jest to inaczej ustawione

http://www.youtube.com/us.../20/DoyBsKZPris
_________________
To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę :)

Powodzenia w Tyraniu :]
Galeria
http://zmniejszacz.pl/galeria/5ad05f9d9e02d/buggy
https://picasaweb.google.com/104300103581354635767/Buggy14
 
 
 
mlody11132


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 119
Skąd: slaskie
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 10:14   

no widziałęm twój filmik juz kilka razy ale z tego co widze ty masz głowice z jakiejs sprezarki??a ja chce miec zrobiona i nei wiem co kupic
 
 
 
dawe 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 170
Skąd: zaborów
Wysłany: Sob Lip 16, 2011 21:49   

masz do wyboru dwie możliwości:
albo kupić 4 zawory zwrotne i dać po dwa na cylinder ,
druga możliwość to zrobić tak głowice żeby powietrze z obu cylindrów łączyło się i wtedy wystarczą dwa zawory zwrotne, zawory dajesz naprzemiennie, jeden zasysa drugi wypuszcza powietrze
 
 
 
tom1988p 
Zbieracz informacji.


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 91
Skąd: LHR
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 12:47   

Jak chcesz robić głowice samemu to rób ją tak:
Na jeden cylinder (patent oszczędnościowy):
Kupujesz 2 zaworki od sprężarki (np. 3jw60 najmniej problemów będziesz mieć)
Lecisz na złom znajdujesz blachę 10 do 20mm
wiercisz w niej 4 otwory na szpilki
Jak masz wiertło lub otwornicę (ile mm to nie wiem, ale jak będziesz mieć zaworki to zmierzysz) robisz dwa otwory na zaworki (mniejsza średnica)
jedną mufę 1" czarną do wspawania (przecinasz na pół)
2x redukcja z 1" na 1/2 (lub 3/4, 3/8 czy inne jakie ci będą pasować)

Teraz jak masz to skompletowanie i gotowe otwory przyspawasz mufy do blachy (najlepiej włóż w mufe i otwór w płycie zaworek żeby dobrze razem to z osiować). Po szczelnym złączeniu tych elementów przyszedł czas na złożenie na "gotowo" głowicy, czyli bierzesz wkładasz na nowo zaworki w mufy (jeden ssący drugi tłoczący inaczej to będzie jeden odwrotnie do drugiego :P ) wkręcasz redukcje aby je docisnąć.

Tak przygotowaną wcześniej głowicę przykręcasz na cylinder silnika nie zapominając o uszczelce... głowicę można przyozdobić nanosząc na nią farbę :P

Nie zapomnij o tym żeby otwory pod zaworki mieściły się w średnicy cylindra.

Teraz kilka linków jak to u ludzi wygląda:
http://www.elektroda.pl/r...6598735#6598735
http://www.elektroda.pl/r...5250178#5250178
http://www.elektroda.pl/r...5866979#5866979

Teraz inna bajka.
Zawór zwrotny (hydrauliki wodnej) nie nadaje się na zaworek do głowicy sprężarki z kilku powodów:
1 nie jest przystosowany do ciągłej pracy w wysokich temperaturach
2 jego montaż zmusza do zwiększenia pojemności minimalnej cylindra (tłok w samej górze) powoduje to zmniejszenie znacznie sprawności sprężarki. (im większa pojemność szkodliwa tym sprawność mniejsza co może skutkować tym ze do 0,3MPa nie nabijesz - 3 atmosfery).

Pamiętaj!
Powietrze ma duża rozprężność i jak coś źle zmontujesz (słabe spawy, butla przerdzewiała czy nawet słabe przewody) może to skutkować utratą zdrowia lub nawet życia.


Widzę że masz silne opory do przeczytania tematu na elektrodzie i idziesz na łatwiznę.
Tam jest dożo patentów i wiele rzeczy ważnych.
Jak chcesz już sam tworzyć to wysil się i przeczytaj. Unikniesz tym być może częstych błędów jakie ludzie popełniają przy tworzeniu sprężarki.
Nie napisałem tutaj wszystkiego bo i nie pamiętam o wszystkim. Moja głowica robi się całkiem inaczej Patent średnio budżetowy.
 
 
 
mlody11132


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 119
Skąd: slaskie
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 17:43   

te zaworki 3jw60 wkrece w ta mufke 1"?? i potem redukcje tak??i dzieki za ten opis tego potrzebowałem :P :P
 
 
 
tom1988p 
Zbieracz informacji.


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 91
Skąd: LHR
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 18:14   

Zobacz na allegro jak wyglądają te zaworki.
Nie myśl że życie i ludzie podadzą wszystko na tacy pod nos. Trochę własnej inwencji twórczej w to włóż...
_________________
Lublin-51: http://www.lublin51.w8w.pl/
 
 
 
mlody11132


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 119
Skąd: slaskie
Wysłany: Nie Lip 17, 2011 22:08   

no ale widze ze te zaworki gwintu nei maja zadnego. wiec musze je bezposrednio w blache wspawac????
 
 
 
kwasiu


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 248
Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pon Lip 18, 2011 01:44   

jak tylko do przedmuchania i napompowania czegoś to sobie zrób z agregatu od lodówki, odchodzi kombinowanie, z termostatu możesz zrobić wyłącznik ciśnieniowy a z butli turystycznej zbiornik. Ja mam taki i jest idealny, malutki a ciśnienie dmucha do 17barów ;)
 
 
 
mlody11132


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lut 2011
Posty: 119
Skąd: slaskie
Wysłany: Pon Lip 18, 2011 10:02   

nie okazało sie ze moze byc tez uzywany do malowania.a ten z lodówki nawet nie jest taki zły.koło szybko napompuje.i cicho pracuje:):)jednak zostane przy maluchu bo juz mam silnik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax