Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tuning silnika 126p czy się opłaca...
Autor Wiadomość
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 12:59   Tuning silnika 126p czy się opłaca...

Proszę o szczegółowe dane na temat tuningu silnika 126p. Liczę na ciekawe rozwinięcie tematu.



//KrzysztofSS
 
 
polko
[Usunięty]

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 14:01   

określ przedział mocy jaki chcesz uzyskać, czy jedziemy z grubej rury czy skończymy na założeniu turbinki kowalskiego
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Wto Mar 11, 2008 17:51   

krzysiu hmm chcesz stworzyc artykuł aby go zamiescic w poradach ...?? jezeli tak to w siecoi jest tego multum wystarczy skopiowaccc... Chyba ze chcesz sie dopwiedziec jaki sposób ma kazdy z osobna ... :)
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 21:10   

Kolega Mart wspominał o założeniu nowego tematu o tuningu 126p...

Owszem wystarczy wpisać w google i mamy to czego nam trzeba, ale po co jak na jednym forum możemy mieć wszystko bez przeskakiwania po różnych http://www.

Walcie prosto jak jest u was z silniczkiem i co zamierzacie w przyszłości modyfikować. Czekam na ciekawe rozwinięcie tematu...

Pozdro
 
 
polko
[Usunięty]

Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:07   

ja będę budował prawdopodobnie 700 na częściach z CC , od 800 odstąpiłem choć już miałem kliknąć na KUP TERAZ na cylindrach od garbusa , ale zrezygnowałem ,



700 czy 800 dobrze zrobione będą miały mniej więcej tą samą moc, lecz w innych zakresach obrotów , wole 700 żeby mi się lepiej kręcił na wyższe obroty , po drugie nie trzeba obspawywać bloku , wszystko wewnątrz będzie odelżone i zapolerowane , dawca czeka na odbiór tylko nie miałem czasu po niego jechać ,



690 z rozwiertu jest niebezpieczne bo zostaje za mało ścianki,
 
 
Mart



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Kamieniec Wr
Wysłany: Wto Mar 11, 2008 22:21   

polko napisał:
ja będę budował prawdopodobnie 700 na częściach z CC (...)


widzę że ciekawa zmotka się szykuje, jestem ciekaw efektów i rozwiązań technicznych w tym temacie;]
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 17:42   

hmm a wiec tak .. Mam silnik eleganta 2000 ' w najblizeszej pszyszlości mysle splanować głowice o 2 mm , powiekszysz kanały wylotowe ,wypolerować , powiekszyc komore spalania i wypolerować , zamontowac nowe bycmoze wieksze (Od diesla) zawory ,wypolerować ,frezowac gniazda , dotrzec zawory , wypolerować kanały dolotowe ... Jezeli chodzi o wął to zastosuje wał od bisa lub od CC 700 ,chodzi o wyważenie statyczne ... Wal bedzie wypolerowany , korbowody odchuidzone ale nie za wiele zeby zbytnio nie obnizyć zywotności i ich wytrzymałości , korboiwody wyszlifowane i wypolerowane , miedzianka pod główke :) Koło zamachowe odchudzone o 50 % i wywazone statycznie ...

Rozrząd przestawiony tak aby wzmocnic dół do tego proporcjonalnie ustawiony zapłon tak aby nie wystepowalo spalanie stukowe .

Gaznik : powiekszona gardziel i wypolerowana , dyfuzor poprawiony , wyszlifowany , wypolerowany nawiercony tak aby minimalnie zmniejszyc spalanie i podniesc nieznacznie moc ... Dysza powietrza 200 , dysza paliwa rozwiercona niezxnacznie , rurka emulsyjna F74 ... Układ dolotowy zmodyfikowany tak aby dostarczał wiecej powietrza ....

Zamontowanie stalowej , użebrowanej miski olejowej , dodatkowo chłodnica oleju o niewielkich rozmiarach wieta bezposrednio za pompą oleju (pzrepływ ograniczony redukcją aby zachować stałe cisnienie oleju + czujnik cisnienia oleju z poloneza + zegar poziomu oleju) Przepływ z chlodnicy puszczony na głowice czyli od góry wpiety w pokrywe rozrządu .... Narazie tyle planów ... ;) :)
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 20:32   

Po takich modyfikacjach ile będzie palił benzyny.
 
 
fppmen 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 473
Skąd: Z lasu
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 21:08   

kolego to co czytam to ten silnik niepodziala za duzo jakiekolwiek wieksze modyfikacje pociagna za soba spadek zywotnosci. a kolo zamachowe to tam statyczne wywazanie nic niepomoze bo po jakims czasie oderwie sie kolo albo zniszczy panewki proponuje wywazanie dynamiczne ale do tego trzeba by mniec sprzet;P
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 21:32   

Ile bedzie palił to bede wiedział jak to bedzie na chodzie jezeli bede rozczarowany to do tego silnika jest instalacja LPG juz w ramie :)

ffpmen : hmm a jakie wieksze modyfikacje wyczuwasz z tego co napisałem , które znacznie wpływają na obnizenie zywotnosci bo niewiem ... (tutaj piszemy o modyfikacjach silnika ! jaka ta modyfikacja by nie byla to pocioąga za soba osłabienie zywotności ) Z kołem zle napisałem :) Z wyważaniem statycznym chodzilo mi o wał ... A pozatym jestem w stanie wykonac jakiekolwiek przeróbki na przeróżnych maszynach .... ;] http://www.rufus.com.pl kumpel stoczył koło bez jakiegokolwiek wyważania i jeżdzi juz dobry rok wiec jak sie uda ... W krytycznym przypadkach tak jak piszesz moze się urwac nawet wał bądz rozkalibrowanie otworów w bloku :)
 
 
 
polko
[Usunięty]

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 22:12   

jak się panowie boicie o żywotność silnika i spalanie , to proponuje zmienić olej i filtr powietrza i zamknąć ten temat .



żywotność silnika będzie zależała PRZEDE WSZYSTKIM od dokładności i staranności wykonania ,



koło musi być wyważone , bez wyważania siądą panewki szybko , jak będę miał możliwości to wyważę dynamicznie skręcone z wałem . o chłodnicy oleju też myślałem :)



wał od CC nie pasuje, trzeba go skracać 1 cm , a ten od bisa wchodzi idealnie ,



tak jak maurycy pisał , dużo tkwi do zrobienia w głowicy ,



wszystko trzeba zapolerować dla żywotności i odchudzić , seryjny rozrząd nie da rady trzeba wybrać coś z palety pana inżyniera świątka 385 lub najostrzejszy 555 ,
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sro Mar 12, 2008 23:07   

polko : myslełem nad wałkiem kałuzy ale musiałbym go wyrwać gdzies tanio bo nie chce dokladac i pzrewyżzsać wartośc calego silnika :) Wał z CC dokladnie pasuje po obcieciu i nie wiem czy jeszcze czegos nie trzeba dziubnąć ... inaczej uszczelniacz nie siądzie na kole pasowym i bedzie sie lało jak z kaczki pozatym cos musi ten wał blokowac aby sie nie bujał na boki ;;;
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 23:12   

No ok, tylko jeżeli spalanie podniesie się do ponad 15l to brak sensu tuningować tego silniczka i dokładać kasy. Teraz spokojnie za 500zł można zakupić silnik 1,2 z mocą rzędu 75KM a w taki sprzęt to już nie zabawka... Rozumiem, maluszek najtaniej, ale rozsądku nie zaszkodzi.
 
 
polko
[Usunięty]

Wysłany: Sro Mar 12, 2008 23:13   

ale dwa gary na BREDZIE ........ dla nie których to ważniejsze niż 1,2 75 km
 
 
Mart



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 116
Skąd: Kamieniec Wr
Wysłany: Czw Mar 13, 2008 09:06   

witam,

wiadomo że z silnika malucha nie wyciśnie się 150KM, ale jaka to radość jeśli podrasuje się silniczek i potem śmigać na takim :P no i taki silnik nadal będzie mały i ', a to się liczy w buggy

:roll:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax