Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 170 Skąd: Równe Podkarpacie
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 12:20 Jak podłączyć hamulce do pompy
Witam !
Przerobiłem trochę swojego bagulca i w tej chwili układ jest taki ,że ze skrzyni 126p wychodzą półośki od CC przeguby tarcze i zaciski hamulcowe tez CC.Przód pozostał bez zmian czyli zwrotnice i bębny od 126p.
I teraz pytanie jak podłączyć hamulce do pompy (126p)?
1.Czy tak jak było : przód dwa wyjścia z pompy na bębny, tył jedno wyjście przez trojak na tarcze ?
2.Czy jedno wyjście przez trojak na przód do bębnów a na tył dwa wyjścia osobno do każdej tarczy ?
Z tego co pamiętam stary typ Poloneza miał z przodu tarcze ( dwa wyjścia z pompy ) a z tyłu bębny (jedno wyjście) i tę samą pompkę co 126p.
Jeżeli ktoś już kombinował w ten sposób lub ma wiedzę na ten temat proszę o wskazówkę.
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 13:01
wienek5, przednie hamulce są ważniejsze więc zrób tak jak w maluchu 2 przewody na przód osobno a tył jeden potem trójnik i na poszczególne kola z trójnika.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 950 Skąd: Barwice
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 18:10
To bez znaczenia, powierzchnia tłoczka pierwszej sekcji jak i drugiej jest taka sama, więc nie ma znaczenia w którym miejscu rozgałęzia się sekcja, czy zaraz przy pompie poprzez dwa wyjścia czy na trójniku.
Na drugiej sekcji jest jedno wyjście tylko po to, żeby nie trzeba było ciągnąć dwóch długich przewodów na tył, skoro układ hamulcowy nie jest krzyżowy.
Osobiście założyłbym to tak jak było, tył podłączyć do trójnika i do przodu puścić jeden przewód do drugiej sekcji, a dlatego, że jeśli się okaże że tył Ci bierze zbyt mocno w porównaniu do przodu, to możesz założyć na tym obwodzie, regulator ciśnienia .
Podobnie jest z hydraulicznym hamulcem ręcznym.
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Maj 27, 2011 21:01
Dexter, a pole przekroju poprzecznego otworu w przewodzie nie ma znaczenia ?? jednak jest na przód 2 razy większe taki mi się wydaje że lepiej dać (większy przekrój) na przód. Choć moje wywody tyczą się raczej Formuły Pierwszej tam by to wpływało na hamulce
Ja mam dokładnie tak samo zrobione jak autor tego tematu......czyli skrzynka od 126p a półośki i zwrotnice od CC z tarczami a na przodzie seryjne bębny od 126p......i mam tak samo podłączone jak w oryginale...... dwa przewodu na przód i jeden na tył...... z tym że jeszcze mam wpięty ręcznyhydrauliczny......
na przód są dwa wyjścia z tego względu że łatwiej i taniej było zrobić dwa wyjścia z pompy niż jedno i dokładać trójnik.....a na tył to wiadomo że jest łatwiej i taniej puścić jeden przewód i z tyłu auta rozdzielić go trójnikiem niż ciągnąć dwa osobne przewody.....w pompie są po to dwie sekcje bo przód bierze prędzej niż tył......a siły hamowania są takie same...... no normalnych autach jest reduktor (albo korektor, teraz już nie pamiętam jak to się nazywa) hamowania który steruje siłą hamowania tylnej osi i on jest podłączany do belki albo do wahaczy(wtedy są dwa) i w zależności od ugięcia belki/wahaczy (przy hamowaniu tył auta się podnosi) reduktor czy tam korektor podaje większe lub mniejsze cienienie.....zapobiega to blokowaniu kuł, bo jak wszyscy wiemy tylne koła łatwiej zablokować niż przednie.....no chyba że jest właśnie ten korektor to jest odwrotnie.....
Wiek: 30 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Mała Wieś
Wysłany: Wto Maj 15, 2012 17:54
a jak jest z hamulcem ręcznym ?
jaką założyć pompkę od sprzęgła żeby była ok , bo przecież chyba musi przez nią płyn w fazie spoczynku ręcznego
może być od skody s 105?
http://moto.allegro.pl/po...2281392333.html
a może macie jakieś inne?
Wiek: 30 Dołączył: 08 Sty 2012 Posty: 39 Skąd: Mała Wieś
Wysłany: Wto Maj 15, 2012 19:39
widziałem u niego ale nie wiem po co idzie jeszcze jeden przewód miedziany do tyłu
bo chciałbym wpiąć tę pompkę w w przewód który idzie do tylnich hamulcy
przewód na tylne hamulce przechodzi przez pompkę, wejście tam gdzie wchodzi płyn z zbiorniczka a wyjście na koła tam gdzie wyjście w pompce na wysprzęglik.
ja osobiście mam od C-360 i działa bez zarzutów
_________________ To brak wiary w siebie sprawia, że ludzie boją się podejmować wyzwania. Ja w siebie wierzę
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Wto Maj 15, 2012 19:57
ta pompa pasuje, musisz zrobić blokadę by podczas naciskania hamulca roboczego nie wyskoczył cylinderek w tym, kupowałem 2 pompy te od 2 różnych producentów i nie miały segera zabezpieczającego
otwór wylotowy MUSI być na górze, w innym przypadku nie odpowietrzysz układu...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum