Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Z silnikiem MZ 150
Autor Wiadomość
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Pią Lut 22, 2008 19:22   Z silnikiem MZ 150

Witam, może znacie się coś nie co na temat tego silnika (jakie spalanie, jakie obroty, ile mocy) oraz czy nadaje się do małego buggy/gokarta. Myślałem żeby zrobić małego gokarta, żeby można było nim coś pociągnąć itd. Z silnika wychodzi 4 biegi, przez łańcuch na skrzynię z maluszka i mamy kilkanaście biegów +4 wsteczne :D siły na niskich powinno mieć mnocho, przy wadze ok 100-150kg więc przyczepkę z kamieniem czy węglem przyciągnie. Nie zależy mi na prędkości rzędu 120-150km/h max 70-ka wystarczy, byle by mało paliwka brał. Myślałem też nad WSK ale to już zdecydowanie za słabe. Pozdro.
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 23:16   

Bardzo dobry i udany silniczek jak i cala konstrikcja motocyklu.... pomimoze byly produkowane w okresie przedwojennym znakomite osiągi . Silnik jest wytrzymały i zdecydowanie niezawodny :) Silnik o pojemności 150 ccm jest rozwierconą wersją jednostki o pojemności 125 ccm pozatym nie rózni sie od niego niczym ... :) Jezeli chodzi o moc to jest ona zalezna od wersji 10,4 KM do 14,4 KM ... SPalanie jest tutaj bardzo niewielkie bo 3-4 literki wiec bartdzo niewiele jak na taką moc :) Maksymalne obroty jakie osiąga to 6 000 - 6500... moim zdaniem ten silniczek idealnie nadaje sie do sprzety tupu gokard tylko zeby nie byl niski jak na tor.... na skrzyni maluszka bedzie ładniutko ciągnął ... a ten silnik ma 5 biegów a nie 4 :D :P



Pozdrawiam
 
 
 
polko
[Usunięty]

Wysłany: Pią Lut 22, 2008 23:42   

silnik jeśli o gabaryty o moc też jest udany , ale nie wiem , nie exploatowałem go nigdy tylko słyszałem że części do MZ do najtańszych nie należą , nie wiem ile w tym prawdy więc to sprawdź



nie żal przesiadać Ci się z 650 na 150 ?? 150 to dobra do gokarda takiego typowo na szose ,
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lut 23, 2008 10:25   

Przynajmniej dostępne, bo jeżeli chciałbym zamówić coś nowego do WSK to ciężko będzie, nawet na allegro. Ale z tymi obrotami co mówił Maurycy126p to chyba się nie zgodzę, to jest przecież silnik wysoko obrotowy, w moim maluszku dochodziłem do 6000 i silnik ma 4 biegi.
 
 
fppmen 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 473
Skąd: Z lasu
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 15:36   

faktyczni esilniczki 2-suwowe osiagaja ponad 10k obrotow. w skuterkach do 12k obrotow.
 
 
 
sylwek
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lut 23, 2008 17:28   

Panowie pamiętajcie że silniczek od mz 150 nie jest najnowszym wynalazkiem techniki, i nie można w kręcic go na tak wysokie obroty , maksymalne obroty to około 7000, a najlepiej przyśpiesza w zakresie 5500 do 6200 obr. na minute.
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lut 23, 2008 17:45   

Ok, teraz mi powiedzcie czy do odpalenia MZ muszę mieć akumulator, do WSK nie trzeba, wystarczy jeden kop i ma chodzić, natomiast w MZ potrzeba. Chciałbym też przerobić elektrykę na 12V zakładając prądnicę od maluszka starego typu, z boku puścić wałek i na skrzynkę przez pasek, co wy na to?
 
 
fppmen 



Wiek: 38
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 473
Skąd: Z lasu
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 18:25   

Z odpaleniem to zalezy jaka jest pradnica i inne elementy. JA w swoim motorze MIŃSK niemam akumulatorka i pali bez problemu ale wyposazony jest w sterownik zasilajacy zaplon w momencie kopniecia kopniakiem.
 
 
 
sylwek
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lut 23, 2008 19:02   

niestety do odpalenia mz 150 na oryginalnym zapłonie jest potrzebny akumulator
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 21:40   

a ja dales twierdze ze ma 5 biegów ... :) tak do odpalenia potzreba aku ... elektryke mzoesz przwerobic jak ci sie podoba... mozesz załozyc nawet altka bedzie lepiej ładowało :)
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Sob Lut 23, 2008 21:49   

Pali z aku na module mechanicznym czy elektrycznym? który lepszy? Nad altkiem też myślałem, ale potrzeba do niego i tak i tak jakiegoś aku na 12V a to jednak masa. światła będą raczej zbędne to tylko żeby coś pociągnąć.
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 11:20   

zdecydowanie moduł elektryczny .. mniej zawodny :) jezeli chodzi o mase to nie mzoe on byc zalekki bo nie pociągniesz nim przyczepki :) .... :P
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 24, 2008 11:57   

Wystarczy dobrać odpowiednią kostkę na koła i pójdą, nie ma bata. Silnik będzie z tyłu więc troszkę zaważy, nie chcę robić kolosa z silnikiem od motorka bo to jest śmieszne, potrzeba coś lekkiego a zarazem mocnego. Nic więcej.
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 12:40   

tylko jezeli chcesz tym pracowac a nei bawic sie to waga nie przeszkadza... co innego gdybys chcial poszalec po asfalcie :)
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Nie Lut 24, 2008 14:13   

Tylko jak będę chciał przejechać przez tą grząską łąkę to się utopie :(

Na tyle silnik, środek siedzenie, koła 13"/205 poszerzane, plus łańcuchy, na tylnią oś z kierowcą powinno być ok 130kg na przód 70kg, z tyłu koła większe, na przód jakieś 10" na równym powinno ciągnąć
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax