Wysłany: Pią Lut 22, 2008 19:22 Z silnikiem MZ 150
Witam, może znacie się coś nie co na temat tego silnika (jakie spalanie, jakie obroty, ile mocy) oraz czy nadaje się do małego buggy/gokarta. Myślałem żeby zrobić małego gokarta, żeby można było nim coś pociągnąć itd. Z silnika wychodzi 4 biegi, przez łańcuch na skrzynię z maluszka i mamy kilkanaście biegów +4 wsteczne siły na niskich powinno mieć mnocho, przy wadze ok 100-150kg więc przyczepkę z kamieniem czy węglem przyciągnie. Nie zależy mi na prędkości rzędu 120-150km/h max 70-ka wystarczy, byle by mało paliwka brał. Myślałem też nad WSK ale to już zdecydowanie za słabe. Pozdro.
Bardzo dobry i udany silniczek jak i cala konstrikcja motocyklu.... pomimoze byly produkowane w okresie przedwojennym znakomite osiągi . Silnik jest wytrzymały i zdecydowanie niezawodny Silnik o pojemności 150 ccm jest rozwierconą wersją jednostki o pojemności 125 ccm pozatym nie rózni sie od niego niczym ... Jezeli chodzi o moc to jest ona zalezna od wersji 10,4 KM do 14,4 KM ... SPalanie jest tutaj bardzo niewielkie bo 3-4 literki wiec bartdzo niewiele jak na taką moc Maksymalne obroty jakie osiąga to 6 000 - 6500... moim zdaniem ten silniczek idealnie nadaje sie do sprzety tupu gokard tylko zeby nie byl niski jak na tor.... na skrzyni maluszka bedzie ładniutko ciągnął ... a ten silnik ma 5 biegów a nie 4
Pozdrawiam
polko [Usunięty]
Wysłany: Pią Lut 22, 2008 23:42
silnik jeśli o gabaryty o moc też jest udany , ale nie wiem , nie exploatowałem go nigdy tylko słyszałem że części do MZ do najtańszych nie należą , nie wiem ile w tym prawdy więc to sprawdź
nie żal przesiadać Ci się z 650 na 150 ?? 150 to dobra do gokarda takiego typowo na szose ,
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 10:25
Przynajmniej dostępne, bo jeżeli chciałbym zamówić coś nowego do WSK to ciężko będzie, nawet na allegro. Ale z tymi obrotami co mówił Maurycy126p to chyba się nie zgodzę, to jest przecież silnik wysoko obrotowy, w moim maluszku dochodziłem do 6000 i silnik ma 4 biegi.
faktyczni esilniczki 2-suwowe osiagaja ponad 10k obrotow. w skuterkach do 12k obrotow.
sylwek [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 17:28
Panowie pamiętajcie że silniczek od mz 150 nie jest najnowszym wynalazkiem techniki, i nie można w kręcic go na tak wysokie obroty , maksymalne obroty to około 7000, a najlepiej przyśpiesza w zakresie 5500 do 6200 obr. na minute.
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 17:45
Ok, teraz mi powiedzcie czy do odpalenia MZ muszę mieć akumulator, do WSK nie trzeba, wystarczy jeden kop i ma chodzić, natomiast w MZ potrzeba. Chciałbym też przerobić elektrykę na 12V zakładając prądnicę od maluszka starego typu, z boku puścić wałek i na skrzynkę przez pasek, co wy na to?
Z odpaleniem to zalezy jaka jest pradnica i inne elementy. JA w swoim motorze MIŃSK niemam akumulatorka i pali bez problemu ale wyposazony jest w sterownik zasilajacy zaplon w momencie kopniecia kopniakiem.
sylwek [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 19:02
niestety do odpalenia mz 150 na oryginalnym zapłonie jest potrzebny akumulator
a ja dales twierdze ze ma 5 biegów ... tak do odpalenia potzreba aku ... elektryke mzoesz przwerobic jak ci sie podoba... mozesz załozyc nawet altka bedzie lepiej ładowało
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Sob Lut 23, 2008 21:49
Pali z aku na module mechanicznym czy elektrycznym? który lepszy? Nad altkiem też myślałem, ale potrzeba do niego i tak i tak jakiegoś aku na 12V a to jednak masa. światła będą raczej zbędne to tylko żeby coś pociągnąć.
zdecydowanie moduł elektryczny .. mniej zawodny jezeli chodzi o mase to nie mzoe on byc zalekki bo nie pociągniesz nim przyczepki ....
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 11:57
Wystarczy dobrać odpowiednią kostkę na koła i pójdą, nie ma bata. Silnik będzie z tyłu więc troszkę zaważy, nie chcę robić kolosa z silnikiem od motorka bo to jest śmieszne, potrzeba coś lekkiego a zarazem mocnego. Nic więcej.
tylko jezeli chcesz tym pracowac a nei bawic sie to waga nie przeszkadza... co innego gdybys chcial poszalec po asfalcie
KrzysztofSS [Usunięty]
Wysłany: Nie Lut 24, 2008 14:13
Tylko jak będę chciał przejechać przez tą grząską łąkę to się utopie
Na tyle silnik, środek siedzenie, koła 13"/205 poszerzane, plus łańcuchy, na tylnią oś z kierowcą powinno być ok 130kg na przód 70kg, z tyłu koła większe, na przód jakieś 10" na równym powinno ciągnąć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum