Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 10:12 obrotomierz od bezyny do disla
witam mam takie pytanie mam silnik diesla od polo i chcę założyć obrotomierz ,posiadam zegary od poloneza 1,6 caro plus benzyna ale nie bardzo wiem ja kto zrobić może ktoś zna sie na tym ?? słyszałem ze wykorzystują impuls z alternatora ale jak ten impuls znaleźć ?może ktoś pomoże
W benzynie obrotomierz bierze impuls z cewki zapłonowej.
Liczy tak ze 2 impulsy to jeden obrót wału.
W starszych dieslach brali impulsy z alternatora ale tam jest znacznie więcej impulsów, zależnie od przełożenia.
Na alternatorze to chyba wyjście o oznaczeniu "w" jest do obrotomierza
Jeżeli takiego nie ma należy wyprowadzić przewód z jednego z uzwojeń tuz przed diodami prostowniczymi (na 100% nie jestem pewien bo dawno to robiłem).
Innym sposobem jest zmontowanie prostego układu zczytującego impulsy za pomocą czujnika Halla. Potrzebne by były 2 magnesy, 1 czujnik Halla, Tranzystor dla zwiększenia siły sygnału.
Magnesy można zamontować na kole pasowym umieszczonym na wale i w odpowiedniej odległości czujnik.
Ostatnio zmieniony przez tom1988p Nie Kwi 10, 2011 17:45, w całości zmieniany 1 raz
Jak ja montowałem obrotek w dieslu u siebie to miałem sporo zabawy z tym...
to tak odnośnie alternatora to faktycznie wyjście "W" jednak u mnie to nie działało,
kolejny sposób sygnał z czujnika położenia wału. Na fabrycznym czujniku tez mi to nie działało.. W moim silniku jest fabrycznie czujnik położenia wału jednak do niczego nie jest podpięty, a ze oryginał strasznie drogi zastosowałem w jego miejsce czujnik z SC, czujnik 3 pinowy. i metodą prób błędów podpiąłem z niego sygnał do obrotka i działa.
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 19:01 Re: obrotomierz od bezyny do disla
lukasz500rad napisał/a:
witam mam takie pytanie mam silnik diesla od polo i chcę założyć obrotomierz ,posiadam zegary od poloneza 1,6 caro plus benzyna ale nie bardzo wiem ja kto zrobić może ktoś zna sie na tym ?? słyszałem ze wykorzystują impuls z alternatora ale jak ten impuls znaleźć ?może ktoś pomoże
przyjedz to ci to zrobię
a tak na serio podłączasz jedno uzwojenie z 3 , ale to będzie działać jak koło na wale i altku bedzie identyczne, jak będziesz mieć inne, można skorygować to potencjometrem na płytce. jak nie będzie śmigać zapraszam do mnie
dobra to przyjadę wezmę alternator zegary przewody ?? co jeszcze ?no zazwyczaj to na wale koło jest większe niż przy alternatorze jest przekładnia 1:2 ale to jak będzie źle to koła pasowe sie zrobi takie same i będzie. A o co chodzi z tym czujnikiem hella ale to roboty jest ??
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Kwi 10, 2011 20:47
czujnik hella, to czujnik magnetyczny/indukcyjny ale to sie tyczy silników z zapłonem iskrowym. oczywiście można dać magnes na wale, kole, ale jak to wyważyć?
jak masz 2x mniejsze ro się przestroi obrotomierz. ale to nie problem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum