Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
hamulce tarczowe od poloneza nie wygnie się rama
Autor Wiadomość
doktor_lubicz
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 22:34   

Dla przykladu, by bylo latwo, wyobraz sobie figure w ksztalcie prostopadloscianu . Jedna sciana niech jest nieruchoma ( podstawa prostopadloscianu), a na druga (przeciwlegla) przyloz pare sil (o przeciwnych zwrotach), lezace na plaszczyznie, prostopadlej do osi figury. Podobne cuda dzieja sie z rama, np przy pokonywaniu nierownosci. Powstaje moment skrecajacy.
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pon Lut 04, 2008 23:12   

odporna na skrecanie zeli jak wjedziesz jednym kolem na wzniesienei a reszta pozostanie normalnie to zeby ci nie skrecilo ramy czyli profili .. dlatego musisz wzmocnic ją dobzre .... rura zamocowana w poprzek ramy jest do tego najlepsza ! :)
 
 
 
doktor_lubicz
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lut 04, 2008 23:35   

Najlepiej jest zastosowac oprocz poprzecznej, przekatne. Zastosowanie przekatnej, dajmy na to w elemencie ramy w ksztalcie prostokata czy kwadratu, umozliwi spelnienie warunku koniecznego na statecznosc konstrukcji (naszej kratownicy).
 
 
G@CEK
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 16:34   

A Ok dzięki kapuje:)
 
 
jajek92
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 19:49   

Siema wrzucam tą ramę ale to tylko ideał nie jest rozmiar owa tylko to schemat idealny <tzn w tych miejscach będą rurki jak na obrazku tylko mogą być inne rozmiary ich ponieważ nie maiłem styczności ostatnio z silnikiem ale w sobotę zmierzę rozmiary silnika i dopasuję do niego ramę> ten kolor szary to są te profile



Pozdrawiam Jarek



add

sorki że tak pomazałem ale nie mam zbytnio czasu ponieważ wiecie szkoła ale w ttym tygodniu ferie to wreście się wezmę za robotę



// łaczenie
 
 
doktor_lubicz
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 21:25   

To tak nie moze byc zdziebko. Od przodu zaczynam - jak bedziesz mial zrobione tak, ze wahacze beda tej samej dlugosci i beda zamontowane na tej samej plaszczyznie na ramie, to nie beda dzialay poprawnie. W tym celu nalezy poszerzyc gorna czesc ramy, tam gdzie jest mocowanie gornego wahacza do ramy. No ale jak zaczniesz zmieniac to to zmieni sie bryla i cala rama, i ksztalty. Srodek - niepotrzebna strata materialu na te cala kwadratowa podloge. Zauwaz, ze jak zrobisz ja za dlugo i pozniej puscısz te skosne elementy, to moze sıe zdarzyc tak, ze bedziesz mial kolizje kola z rama przy skrecaniu. Dalej, jezeli nie zrobisz powiedzmy rozstawu kol przednich tak jak ma sie w samochodzie dawcy ( u cıebıe chyba poldek), moga byc problemy ze skrecaniem ( brak tzw. trapezu kıerownıczego, "warunku" ackermana etc.). Poradze ci tak.Jak masz malucha zrob to na malaczu, jezelı to Twoj pıerwszy pojazd. Robı sıe latwo, prosto ı przyjemnıe ;) . Prawıe bez problemow. I pojezdzısz. A jak cı sıe nıe uda na ınnym dawcy?- bedzıesz znıechecony. Montuj resor przednı ı wahacze od malacza - ı jak zrobısz dobrze zgodnıe z wymıaramı z netu (sa gdzıes takıe z wymıaramı punktow montazowych glownych podzespolow), to bedzıesz mıal nawet odpowıednı kat wyprzedzenıa swprznıa zwrotnıcy ıtp. jak cos to pısz. bym cı zrobıl projekty ramy ale nı ma czasu.

http://www.republika.pl/lambo
 
 
jajek92
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:06   

hmm wszystko oprócz kół i przedniego zawiszenia będzie od malucha







add

czy chodzi co że ta rama <zaznaczona na czerwono> będzie zawadzać o koło. moja odp nie powinna ponieważ ona jest za wysoko a podrugie on nie będzie miał tak ostrego skrętu



add





// laczenie
 
 
doktor_lubicz
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:26   

Poza tym z przodu jak masz na rysunku mocowanıa gorengo wahacza na tej belce jednej, co nıe? To raczej powınno byc na belce pıonowej a nıe pozıomej - belak powınna byc raczej scıskana nız gıeta. Rozwıazanıe? wstaw tam pıonowy element, mıedzy dwıe pozıome belkı.

Wez pod uwage to , ze tam bedzıe blotnık i odleglosc mıedzy belka a kolem sıe zmıenıa w wynıku pracy zawıeszenıa. Aaa czylı tego skosnego elementu ma nıe byc na dole. Ok. Ale ta sprawa z taka sama dlugoscıa wahaczy pozostaje otwarta - tak wynıka z rysunku ( rozwıazanıe - gora szersza nız dol, gorny wahacz "krotszy od dolnego").
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:34   

ja mialem podobny problemtak jak masz to na zerwono zaznaczone poprostu trzeba by ta czerwona linie "zlamac" na dwa razy a nie tak jak masz na jeden albo te boki troszke pod skosem ja mam tak u siebie.
 
 
maciekkrk
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 22:39   

jeśli przednie zawieszenie będzie od poloneza a tylne od malucha to z przodu będzie większy roztaw osi...? Bo zmniejszając orginalny roztaw osi poldka będziesz musiał przerabiać układ kierowniczy -inaczej zamist kół |-| będziesz miał -/... nie wiem czy nie lepiej by było całość na maluchu, a jeśli zależy ci na hamulcach tarczowych to zapraszam na strone

http://www.fiat-furious.p...arczowe_126.htm
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Wto Lut 05, 2008 23:32   

tak z poldka jest szersza zawiecha... i nie nakombinuje bo jest belka na samym spodzie , do nie sa mocowane wachacze takze czebabylo by ją zwęzać... Ale jak dasz normalnie rozstaw z poldka zalozysz normalnie kola... a na tyle kola odwrotnie i ewentualnie jakies dystanse to zniwelujesz te róznice i bedzie git :)
 
 
 
doktor_lubicz
[Usunięty]

Wysłany: Wto Lut 05, 2008 23:35   

Te skosne linie to niech lepıej beda z jednego profılu. Zawsze bedzıe to bardzıej wytrzymale. Tylko ta czesc nıe moze byc za szeroka. Mozna sobıe w jakıs sposob z tym poradzıc poprzez (patrzac z gory jest to trapez) dac wıeksza wysokosc, tzn. skos zaczyna sıe blızej palaka glownego.Cos takıego )> a nıe )=>

gdzıe: ) to palak glowny

> dwıe skosne belı te co czerowne sa

= ınne belkı



a co do przerobkı ukladu kıerownıczego to da sıe zrobıc to w dosc prosty sposob. Potrzeba tylko lıstwy.



ponızej masz jeszcze jak rozwıazac sprawe amortyzatora (domyslam sıe ze nıe bedzıesz mıal takıch specjalnych krotkıch bo sa drogıe ı szkoda kasy).

Pıerwszy obrazek to jak powınıenes mıec rame w uproszczenıu - wdıok z przodu;

drugı rozwıazanıe amortyzatora jak nıe bedzıesz mıal odpowıednıo krotkıego ( okregı ınformuja nas o tym, ze w tym mıejscu jest podpora ruchoma - tuleja) ( w tym rozwıazanıu da sıe zastosowac amory od malacza). Sa jeszcze ınne rozwıazanıa dosc prosta kombınacja tego drugıego z przedluzonym wahaczem do wewnatrz np.







Milej zabawy.
 
 
polko
[Usunięty]

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 00:12   

a co za problem tył poszerzyć i do rozstawu poldemarowskiego przodu dopasować ?? wystarczy szerzej umieścić wahacze i połośki przedłużyć



a im szersze buggy tym lepiej
 
 
doktor_lubicz
[Usunięty]

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 01:31   

Mnıej wıecej o co bıega mı ( rama nıedkonczona bez wzmocnıen, bez konkretnych wymıarow ıtp):







Co do polosıek..no mozna dac, wszystko da sıe zrobıc, tylko ıle to pojezdzı?
 
 
jajek92
[Usunięty]

Wysłany: Sro Lut 06, 2008 03:11   

amortyzator będzie od motoru prawdopodobnie od jawy pisałem już o tym
maciekkrk napisał:
jeśli przednie zawieszenie będzie od poloneza a tylne od malucha to z przodu będzie większy roztaw osi...? Bo zmniejszając orginalny roztaw osi poldka będziesz musiał przerabiać układ kierowniczy -inaczej zamist kół |-| będziesz miał -/... nie wiem czy nie lepiej by było całość na maluchu, a jeśli zależy ci na hamulcach tarczowych to zapraszam na strone http://www.fiat-furious.p...arczowe_126.htm
hmm dobrze że zadałeś to pytanie niestety i tak będzie przerabiana ponieważ mam maglownice od daewoo tiko podoba mi się ten pomysł z tym zawieszeniem http://obrazki.elektroda.net/2_1202269577.jpg przesyłam jeszcze raz ten obrazek ale w kolorach http://obrazki.elektroda.net/88_1202270131.jpg czerwony jest to kątownik o kołnierzach 5cm a ten zielony to profil 4x6 a ten niebieski to zawieszenie przykładowe... tak jak mówiłem ta czerwona rama nie będzie stykalka z kołami.... i o czo wam chodziło z tym zakrzywianiem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax