Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wsteczny w silniku z moto
Autor Wiadomość
same222 
Śmiechu



Pomógł: 14 razy
Wiek: 30
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1081
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Wto Maj 08, 2012 11:07   

oj no wiadomo, że przekładnie planetarną trzeba zaadoptować gotową, ale myślę jak zrobić te przełączenie przód tył ?
_________________
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Paź 19, 2012 11:51   

Wiem wiem :p

Kotlet masakryczny :D ale chyba coś mi się rozjaśniło.

jajek, z tego filmu co dodałeś to mi się wydaje że to jest skrzynia biegów odchudzona i z obciętą częścią obudowy do mocowania do silnika, dzięki czemu wałek sprzęgłowy w skrzynce jest na wierzchu i można tam założyć zębatkę.

Co myślicie? Jaka skrzynka by się nadawała do tego ? może jakieś fotki ktoś doda?

Chociaż w 7:12 widać że napęd jest dany na wałek skrzynki od strony zewnętrznej w golfach można by to zrobić bo mają tą pokrywkę od strony koła.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
pawel0510 
Pablo


Wiek: 43
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 85
Skąd: okolice Bełchatowa
Wysłany: Pon Cze 17, 2013 01:44   

a sądzicie o takim rozwiązaniu? http://www.duckhuntingcha...p?f=72&t=220016 lub takie http://www.lynxae.co.uk/Products-Bikesports.htm a tutaj trochę dokładniejsze zdjęcia http://www.locostbuilders....php?tid=101020 z tego co widać to napęd z rozrusznika z przekładnią jest przeniesiony na małą zebatkę z motocykla
_________________
https://plus.google.com/photos/109207936496831017716/albums/5602975062769742785?banner=pwa&authkey=CM6rqYbixpXnMA
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Cze 17, 2013 08:41   

pawel0510, nom może być też i tak tylko dostęp zrobić niszcząc pokrywkę w silniku. Lub zastosować to na napinaczu (dodatkowej zębatce).
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
Żołądek 
aka Sigismund


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 170
Skąd: Jarocin k. Płońska
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 16:29   

Jest takie cudo jak przystawka odbioru mocy do Stara 660, wygląda na zgrabną, z tego, co wiem jest możliwość przełączenia obrotów wałków lewo/prawo, tylko nie wiem jakie są tam przełożenia, jest napewno wytrzymała: w końcu napędza wyciągarkę do takiej krowiastej machiny, więc o trwałość bym się nie martwił, zaczynam się za tym rozglądać, chcę wybadać sprawę osobiście, to może być dobry trop.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 16:49   

a waga nie przeraża ?
_________________
"Work hard, Play hard"
Youtube + hosting zdjęć
 
 
 
Żołądek 
aka Sigismund


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 170
Skąd: Jarocin k. Płońska
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 17:10   

Nie widziałem tego na oczy, ale wygląda na to, że gabarytowo jest mniejsze niż skrzynia od żuka, strzelam więc, że może być i lżejsze, a za sprawą mniejszej ilości kół zębatych w środku będzie też stawiała mniejszy opór, o ile wiem ktoś z forum wrzucił skrzynię od żuka i jest git, więc jeśli się okaże, że ta przystawka jest mniejsza, to może być dobry temat. Ale to wszystko się okaże, jak coś takiego dopadnę.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 17:37   

http://allegro.pl/przysta...3339424448.html
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
Żołądek 
aka Sigismund


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 170
Skąd: Jarocin k. Płońska
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 17:40   

Tak wiem, widziałem tę aukcję, ale w mojej okolicy mam dwa szroty, a synowie właścicieli obydwu tych szrotów to moi kumple i liczę, że u któregoś z nich znajdę coś takiego, jeśli nie- będę musiał zaryzykować (tak, zrobię to, dla dobra nauki i forum xD) i kupić w ciemno tę przystawkę:P

#1

Panowie, dowiedziałem się paru rzeczy, ale najpierw zacznijmy od zdjęcia:



No i tak, to okienko z wystającym kołem zębatym zaślepiamy dekielkiem wykonanym we własnym zakresie, lejąc tam uprzednio olej. Zostają nam dwa wałki, z jednej i z drugiej strony przystawki, no i teraz tak, mamy dwa położenia dźwigni, w jednym przystawka nie odwraca obrotów i przełożenie wynosi 1:1,5, w drugim odwraca obroty z przełożeniem 7:8, na tę chwilę tyle udało mi się ustalić. Czekam jeszcze na info o gabarytach i wadze, ale coś czuję, że zastosuję ten patent w swoim projekcie:]
 
 
 
sudan 
SPAWACZ



Pomógł: 11 razy
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 604
Skąd: Iłowa
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 23:12   

tylko ze oryginalnie napedzana jest ta zębatka ktora chcesz zaslepic
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 23:20   

jak to ma proste zęby to mozna darować... inaczej mówiąc, to będzie głośniejsze niż niejeden silnik :D
 
 
 
Żołądek 
aka Sigismund


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 170
Skąd: Jarocin k. Płońska
Wysłany: Czw Cze 20, 2013 23:44   

Wiem sundasz, ale jak się da napęd na jeden z wałków, to drugi raczej będzie kręcił, co do głośności to możesz mieć rację jajek, ale... Wszystko wyjdzie w praniu:P Zawsze to jakaś alternatywa dla rozrusznika.
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Cze 21, 2013 07:56   

jajek, jakoś skrzynka RPM-a reż ma żeby proste i to jeszcze w alu obudowie która nie tłumi drgań... i ludzie to kupują i chwała.
_________________
SR 2 CBR 1100 XX
Piranha RF 900 RR
 
 
 
Mr_Piona 
SKRZYNIOGNIOT



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 502
Skąd: Zgorzelec
Ostrzeżeń:
 2/4/6
Wysłany: Pią Cze 21, 2013 08:31   

W pto od stara jak poda się napęd na jeden wałek to drugi się kręci i za pomocą dźwigni można przelaczac pomiedzy obrotami przód/tył i druga dzwignia rozlacza całkiem
_________________
 
 
 
Żołądek 
aka Sigismund


Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 08 Sty 2013
Posty: 170
Skąd: Jarocin k. Płońska
Wysłany: Pią Cze 21, 2013 09:27   

Czyli mamy kolejne potwierdzenie tego, że teoretycznie powinno się to sprawdzić.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax