Mam do Was pytanko ile cm prześwitu mają wasze zabawki. Chodzi mi o te głównie terenowe. Nam z traperem wychodzi max.32-33cm. Jak myślicie wystarczy na podkarpaciu czy coś kombinować?
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 20:54
Powiem tak, zależy w co wjeżdżasz i jakie masz koła, ja w 4x4 mam niecałe 40 cm prześwitu, wychodzi połowa wysokości koła, ciągnie póki nie usiądzie na brzuchu, w maluchu mam prześwit jakieś 25 cm, szerokie kapcie, jak ślisko to mieli wręcz po powierzchni i ruszyć nie chce nawet na brzuchu nie siada chyba że wygrzebie wszystko spod kół to już nie ma szans na wyjechanie, z doświadczenia mogę napisać że optymalny prześwit to max połowa wysokości koła chyba że chcesz jeździć po twardym w koleinach po LKT to i 40 cm będzie mało.
masz rację ale w poprzednim jak wierzdzałem w błoto to chwila i wisiał na podłodze (przeswit 22 cm ) a ten powinien iśc az dopuki się nie powiesi a do tego mam chamulce prawy lewy więc jak jedno koło będzie wisiało to można je przychamować zawsze i na drugim się wyciągnąc
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 21:55
Przeczytaj jeszcze raz, w luźnym jak koło zapadnie się do połowy to już nie robi, będzie się zapadać jeszcze głębiej aż usiądzie na wahaczu, nie ma uniwersalnego sprzętu (chyba że gąsienica ), reasumując dla opon od quada optymalny prześwit to okolice 35 cm, więcej nie ma sensu robić, sprzęt im wyższy tym wywrotniejszy
masz racje dużo więcej jeżdzisz po błocie więc wiesz co i jak a co do przeswitu to te 35cm starczy spokojnie tylko mnie jakoś tak naszło na 50 cm minimum i tak zrobiłem bezproblemu z tyłu do 60 bym go podciągnoł
Pomógł: 14 razy Wiek: 30 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 1081 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Sie 29, 2010 23:42
jasne, ze można tylko pulsarus, ma racje koło siądzie i na wahaczu się zatrzyma, a ziemia podłogi nie dotknie więc ja bym bardziej pomyślał o wyższych kołach no. takich jak ma pulsarus, bo jak dasz mu nawet metr, a koła 8cali to nie wykorzystasz tego prześwitu
a ja mam takie pytanie czemu większość z was ma z tyłu mniejszy prześwit?
według mojego rozumowania i obserwacji mniejszy prześwit z tyłu źle wpływa na rozkład masy (już i tak tył jest bardzo obciążony) a przy starcie i tak nam tył siada, oczywiście że to można wykluczyć dobrym zawieszeniem ale to chyba bardzo trudne lub kosztowne w naszych sprzętach ,tak że wydaje mi się że lekki pochył na przód był by bardziej wskazany chyba że są inne tego powody to proszę mnie wyprowadzić z błędu
ale taki np prześwit można by spokojnie trochę obniżyć odwrotnie i było by chyba lepiej, zdaję sobie sprawę że napęd to wszystko ogranicza ale po co z przodu robić większy?przez to tracimy przyczepność na osi skrętnej i balans jest wielce nie korzystny a 5-10% wagi to już dużo jeśli uzyskamy na korzyść przedniej osi
Akurat u mnie to napęd nie ograniczył tego prześwitu bo mam przeguby zewnętrzne zamiast wewnętrznych przy skrzyni , i jak bym się uparł to i 60 cm by poszedł tył tylko musiał bym przerobić wachacze i zwrotnice bo się koła kładą do środka jak wyżej podniosę. A przód mogę obniżyć bo mam na gwincie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum