Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki materiał się nada?
Autor Wiadomość
Assur92 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:38   Jaki materiał się nada?

Witam
A więc zacząłem gromadzić materiał, ale pewnie go tyle nie zgromadzę ile potrzeba więc będę musiał dokupić. No ale z tego co mam, zawsze można coś pokombinować ;)
A więc mam:

Rurki:
-średnica 28mm(1cal, tak?) ścianka 3,5mm(bezszwowa) łączna długość 4,7m(kawałki 1,4m; 1,5m; 1,8m)
-średnica 22m(3/4cala? ) ścianka 2,5mm(bezszwowa) łączna długość 3,3m(kawałki 1,7m; 1,6m)
-średnica 35mm(1 1/4 cala? ) ścianka 5mm(bezszwowa) łączna długość 8m(kawałki 2,6m; 1,9m; 1,6m; 1,8m; 0,8m; 0,7m)

Profile:
-wymiary 40x40 ścianka 3mm długość 1,9m
-wymiary 20x40 ścinaka 2,5mm długość 1,4m
-wymiary 50x25 ścianka 2,5mm łączna długość 4,8m(odcinki 4x1,2m)


A więc to posiadam, prawdopodobnie będę miał więcej rurek 28mm. Rurki wiem do czego służyły więc mam pewność że nie są zardzewiałe w środku ;)

Jak poradzicie, jaką rurkę/profil do czego użyć? (sugerowałbym się oryginalnymi planami, ale po co się pakować w koszty jak coś się ma)
Na dolny szkielet (podłogę czy jak to nazwać) kupię na pewno profile by nie kombinować. Najprawdopodobniej będą to profile 40x40 ścianka 3mm

rurki 35mm wykorzystam na te 2 pionowe pałąki, i górne łączenie miedzy nimi.

rurki 28mm ogólnie na resztę klatki.

profile 50x25 pójdą albo na wahacze(będzie dwuwahacz), ale będzie chyba nierówny rozkład sił na ścianki to chyba kupię profil kwadratowy (40x40, albo 30x30, nie wiem jak mocne muszą być :/ ). Tak więc może pójdą na tył pod mocowanie silnika(silnik fiat uno 1,0, albo fiat CC 0,7)

Co sądzicie o takim rozmieszczeniu tego co mam? Może macie inny pomysł, bardziej przemyślany niż ja.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:46   

od podwójnego wahacza zależy gdzie masz mocowanie amorka, jak przy zwrotnicy to profil da rade, jak na środku to profil nie da rady, może da jeśli dasz go pionowo, ale ja osobiście bym nie ryzykował, te duże daj sobie na wzmocnienie przodu w razie gdybyś nurkował i miał coś wygiąć lub pod silnik albo oddaj to na złom, reszta chyba tak jak piszesz, jest ok :) tak mi się wydaje
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:49   

niestety takimi kawałkami dużo nie zdziałsz, 28mm to predzej 3/4 cala 1 cal to 33,7mm, 5/4 czyli 1 1/4cala to ok 42,4mm nie martw sie o siły na profilach bo one tylko utrzymują pion amor raczej bedzie przy zwrotnicy, ta twoja 35mm to troche pancerna na ramę :D
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:54   

_JF_, nie wiem skąd wiesz że amor będzie przy zwrotnicy ?

możliwe też że żeby zyskać na wadze a rury są w dobrym stanie, bez szwa mają grubsze ścianki, to 28 wystarczy na główne a 22 na resztę, no ale co do tego to zapytaj Seby i Kamila bo oni znają się na piranhii najlepiej
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:59   

jesli uno to w 99% ze skrzynią boczną nie widzaiłem by ktos robił inaczej jak przy zwrotnicach
cc700 ma wzdłuzną wiec tutaj mozna bardziej poszaleć
 
 
 
Assur92 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 23:03   

Rurki 35mm rzeczywiście pancerne, z tego co mi wiadomo to wytrzymywały 300 atmosfer ;)
Co do mocowania amorów to zależy jakie dostanę ;)
Może ktoś podesłać mi tablicę z przelicznikiem jaka średnica w mm to ile cali?
Korzystałem z tego: http://www.destro.pl/budo...-rur-stalowych/
Ale najwidoczniej to jest złe :/
Materiał powoli się gromadzi teraz trzeba nad dawcą kombinować bo uno chyba przejdzie przegląd po dzisiejszych walkach, więc CC będzie się polowało bo strasznie mi się podoba że ma równe półośki, silnik mały i mocowanie na rurze od góry jest(kto widział to wie o co mi chodzi ;) )
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 23:46   

http://www.angielski.host.sk/kalkulat.html

CM na cale i odwrotnie

powierzchnia,

objętość, prędkość, wszystko co tylko zechcesz
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 09:22   

_JF_ napisał/a:
jesli uno to w 99% ze skrzynią boczną nie widzaiłem by ktos robił inaczej jak przy zwrotnicach
cc700 ma wzdłuzną wiec tutaj mozna bardziej poszaleć


młody jesteś to i mało widziałeś :D

poszukaj jakieś CC sporting albo CC MPI, zawsze to te parenaście KM więcej (i frajdy więcej)
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 10:00   

CC 700 sobie odpusc na dzin dobry to złom nie zamochod... jak cos to tylko 900 o 700 zapomnij
_________________

 
 
Assur92 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 12:47   

luki, te same problemu są co z seicento z silnikiem 700?
Jak tak to rzeczywiście nie ma sensu szukać cienkiego, poszukam więc może tą 900, albo jednak uno i wydłuży się odpowiednio półośki.
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 13:01   

przerobienie półosiek to najmniejszy koszt, wymiana uszczelniaczy w skrzyni, padająca skrzynia w 700, cieknąca, klekotanie silnika w 700, to są koszty większe
 
 
 
Assur92 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 14:14   

No to podobnie jak w SC ;)
Już wystarczająco mnie zniechęciliście do CC ;)
Poszuka się po szrotach itp co można złapać za niewielkie pieniądze to zobaczy się dokładnie na czym będzie jeździł. A przód ramy i tak można zrobić bez silnika, a dopiero tył się dostosuje pod silnik.
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 14:20   

nie ma Seicento 700, tylko 900, ja mam seja 1.1 300tysi przebiegu dobre zywotne silniki ;]
_________________

 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 14:43   

a jakieś civic / crx / swift ? ogólnie ceny są podobne
 
 
 
Assur92 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 110
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 19:03   

cena jak najmniejsza za być i przy tym troszkę więcej kucy niż maluszek ;)
Był temat z silnikami jakie pasują więc popatrzę co tam się znajduje i zobaczę w jakiej cenie rozbitki na allegro chodzą. No a później w świat szukać zwyczajnie a nie przez alledrogo ;)
luki, no rzeczywiście SC był 900, ale podobnie się psują.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax