Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:38 Jaki materiał się nada?
Witam
A więc zacząłem gromadzić materiał, ale pewnie go tyle nie zgromadzę ile potrzeba więc będę musiał dokupić. No ale z tego co mam, zawsze można coś pokombinować
A więc mam:
Profile:
-wymiary 40x40 ścianka 3mm długość 1,9m
-wymiary 20x40 ścinaka 2,5mm długość 1,4m
-wymiary 50x25 ścianka 2,5mm łączna długość 4,8m(odcinki 4x1,2m)
A więc to posiadam, prawdopodobnie będę miał więcej rurek 28mm. Rurki wiem do czego służyły więc mam pewność że nie są zardzewiałe w środku
Jak poradzicie, jaką rurkę/profil do czego użyć? (sugerowałbym się oryginalnymi planami, ale po co się pakować w koszty jak coś się ma)
Na dolny szkielet (podłogę czy jak to nazwać) kupię na pewno profile by nie kombinować. Najprawdopodobniej będą to profile 40x40 ścianka 3mm
rurki 35mm wykorzystam na te 2 pionowe pałąki, i górne łączenie miedzy nimi.
rurki 28mm ogólnie na resztę klatki.
profile 50x25 pójdą albo na wahacze(będzie dwuwahacz), ale będzie chyba nierówny rozkład sił na ścianki to chyba kupię profil kwadratowy (40x40, albo 30x30, nie wiem jak mocne muszą być ). Tak więc może pójdą na tył pod mocowanie silnika(silnik fiat uno 1,0, albo fiat CC 0,7)
Co sądzicie o takim rozmieszczeniu tego co mam? Może macie inny pomysł, bardziej przemyślany niż ja.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:46
od podwójnego wahacza zależy gdzie masz mocowanie amorka, jak przy zwrotnicy to profil da rade, jak na środku to profil nie da rady, może da jeśli dasz go pionowo, ale ja osobiście bym nie ryzykował, te duże daj sobie na wzmocnienie przodu w razie gdybyś nurkował i miał coś wygiąć lub pod silnik albo oddaj to na złom, reszta chyba tak jak piszesz, jest ok tak mi się wydaje
Pomógł: 50 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 3312 Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:49
niestety takimi kawałkami dużo nie zdziałsz, 28mm to predzej 3/4 cala 1 cal to 33,7mm, 5/4 czyli 1 1/4cala to ok 42,4mm nie martw sie o siły na profilach bo one tylko utrzymują pion amor raczej bedzie przy zwrotnicy, ta twoja 35mm to troche pancerna na ramę
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 22:54
_JF_, nie wiem skąd wiesz że amor będzie przy zwrotnicy ?
możliwe też że żeby zyskać na wadze a rury są w dobrym stanie, bez szwa mają grubsze ścianki, to 28 wystarczy na główne a 22 na resztę, no ale co do tego to zapytaj Seby i Kamila bo oni znają się na piranhii najlepiej
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Pon Lip 05, 2010 23:03
Rurki 35mm rzeczywiście pancerne, z tego co mi wiadomo to wytrzymywały 300 atmosfer
Co do mocowania amorów to zależy jakie dostanę
Może ktoś podesłać mi tablicę z przelicznikiem jaka średnica w mm to ile cali?
Korzystałem z tego: http://www.destro.pl/budo...-rur-stalowych/
Ale najwidoczniej to jest złe
Materiał powoli się gromadzi teraz trzeba nad dawcą kombinować bo uno chyba przejdzie przegląd po dzisiejszych walkach, więc CC będzie się polowało bo strasznie mi się podoba że ma równe półośki, silnik mały i mocowanie na rurze od góry jest(kto widział to wie o co mi chodzi )
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 12:47
luki, te same problemu są co z seicento z silnikiem 700?
Jak tak to rzeczywiście nie ma sensu szukać cienkiego, poszukam więc może tą 900, albo jednak uno i wydłuży się odpowiednio półośki.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 13:01
przerobienie półosiek to najmniejszy koszt, wymiana uszczelniaczy w skrzyni, padająca skrzynia w 700, cieknąca, klekotanie silnika w 700, to są koszty większe
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 14:14
No to podobnie jak w SC
Już wystarczająco mnie zniechęciliście do CC
Poszuka się po szrotach itp co można złapać za niewielkie pieniądze to zobaczy się dokładnie na czym będzie jeździł. A przód ramy i tak można zrobić bez silnika, a dopiero tył się dostosuje pod silnik.
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Lip 06, 2010 19:03
cena jak najmniejsza za być i przy tym troszkę więcej kucy niż maluszek
Był temat z silnikami jakie pasują więc popatrzę co tam się znajduje i zobaczę w jakiej cenie rozbitki na allegro chodzą. No a później w świat szukać zwyczajnie a nie przez alledrogo
luki, no rzeczywiście SC był 900, ale podobnie się psują.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum