Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik z motocykła na górzyste tereny.Czy da radę?
Autor Wiadomość
trunksaf 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 58
Skąd: Cisiec
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 00:28   Silnik z motocykła na górzyste tereny.Czy da radę?

mam takie luźniejsze pytanko czy silnik z moto np cbr 600 etc w ramie np piranhy etc da rade w górzystym terenie, konkretnie Beskid żywiecki dość wysokie góry, doliny koleiny po LKT stroma droga z dość dużych kamieni itp itd wiem że można zmienić przełożenie no ale nie w ogromnym stopniu. Mam w planach projekt tylko nie wiem jaki silnik w moje tereny lepiej by się nadawał wcześniej miałem 126p z dwiema skrzyniami to dawał sobie rade ale prędzej czy później musiał się znudzić.Pisze bo tego typu pytania nie znalazłem na forum. Proszę o opinie co polecacie co odradzacie itp(pewnie znowu się jakiś specjalista-krytyk znajdzie)Pozdro
_________________
Życie jest piękne!!...czasami
Ostatnio zmieniony przez trunksaf Sob Maj 29, 2010 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 09:25   

naucz sie formułować tytuły tematów...
_________________

 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 10:32   

jakbyś dał dużą przekładnie <stosunek dużej przez małą zębatkę> to nie było by problemu, jak maluch dawał rade to czemu nie miał by dać rade buggy z moto?
 
 
 
trunksaf 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 58
Skąd: Cisiec
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 10:37   

chodzi mi o to że taki silnik z moto nie może jechać z mała prędkością pod górę bo nie będzie miał odpowiedniego chłodzenia chłodnicy czy tam cylindra i się zatrze.Wszystkie piranhe i inne buggy z silnika z moto jeżdżą po równym terenie czasami jakaś góreczka na tube tez tak samo nieznalazłem jeszcze piranhy jeżdżącej w terenie podobnym do mojego.i własnie z tąd moje pytanie czy nie lepszy silnik z auta + przekładnia etc
_________________
Życie jest piękne!!...czasami
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 10:42   

rozjebałeś mnie!!! a od czego masz termostat w chłodnicy + wentylator nawet jakby stał w miejscu i gazował to chłodnica musi działać, chyba ze to silnik chłodzony biernie powietrzem a nie wymuszonym wentylatorem, tak czy srak silnik siedzi za fotelem wiec i tak nei ma idealnego chodzenia bez chłodnicy, wiec szukaj tylko i wyłącznie z chłodzeniem aktywnym <chłodnica>
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 12:37   

Jak chcesz w teren górzysty jak to ująłeś i na koleiny to nie polecam silnika z moto ogólnie taki silnik to na wzniesienia skoki ogólnie jazdę szybszą niż 50 - 60 km/h dlatego lepiej silnik z autka. I jeszcze masz wsteczny co jest podstawą.
 
 
 
trunksaf 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 58
Skąd: Cisiec
Wysłany: Sob Maj 29, 2010 14:43   

_JF_, jednak posłucham Sebuska :] , Sebusk, Dzięki. Wszystko już wiem:)
_________________
Życie jest piękne!!...czasami
 
 
 
ez 


Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 71
Skąd: Gorzów Wielkopolski
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 11:03   Re: Silnik z motocykła na górzyste tereny.Czy da radę?

trunksaf napisał/a:
[...] wcześniej miałem 126p z dwiema skrzyniami to dawał sobie rade ale prędzej czy później musiał się znudzić. [...]



eeeee? o.O
 
 
 
trunksaf 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 58
Skąd: Cisiec
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 12:31   

Do ez, eeeee too; http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=558
i nie zaśmiecaj tematu
_________________
Życie jest piękne!!...czasami
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 16:26   

Ogólnie to itp a czasami nawet etc :) ale powinno być luźnie

trunksaf napisał/a:
Wszystkie piranhe i inne buggy z silnika z moto jeżdżą po równym terenie czasami jakaś góreczka na tube tez tak samo nieznalazłem jeszcze piranhy jeżdżącej w terenie podobnym do mojego.i własnie z tąd moje pytanie czy nie lepszy silnik z auta + przekładnia etc


Można pomyśleć że piranha i barracuda to tylko do kościoła po asfalcie :) czasami jakaś kałuża.. no ale to już hardcore

http://www.youtube.com/watch?v=xVMAkM53hgk masz u siebie większe wzniesienia?

teren górzysty to zupełnie co innego niż teren z koleinami, na koleiny pojazd z napędem na tył może nie dawać rady, dlatego lepiej samochodowy i to 4x4
 
 
 
szpakuu 
inż.



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 115
Skąd: Patrz mapa
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 16:39   

Do tego co pytlus napisał dodam, że w tej Cudzie jest silnik od GSX-R'a 750, który ma coś ok. 85 Nm, zatem o 1/3 więcej niż 600-tki. Ale to możesz nadrobić przełożeniem.
_________________
MES rullez - Abaqus exercises
 
 
 
trunksaf 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 58
Skąd: Cisiec
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 17:28   

szczerze mówiąc to mam większe "wzniesienia" tylko u mnie nie ma się gdzie rozpędzić trzeba mijać drzewa i droga nie wygląda tak lajtowo jak tam u mnie to kamienie i inne przeszkody taki hardcor dla aut 4x4 z tym że mi się nie podobają typowe 4x4 a bardziej do trialu a to już dużo dużo większy koszt niż piranha czy cuda z silnikiem 600 czy tam 1000. Myślę nad silnikiem z przodnionapedowca ze zwolnicami tylko że boję się że zwolnice robione z zębatek i łańcucha nie wytrzymają.
_________________
Życie jest piękne!!...czasami
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 19:52   

Zwolnice na łańcuchach i tak i nie, wszystko zależy co tam namotasz z jakiego materiału, jak dokładnie to wykonasz i jak wytrzymałych materiałów użyjesz,


z drugiej strony jak trzeba więcej manewrować i podjeżdżać pod górkę wolniej to napęd na jednać od się osra i nie podjedziesz, tylna oś potrzebuje rozpędu i obrotów żeby robić pod górki, najlepsze rozwiązanie to 4x4
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
trunksaf 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 58
Skąd: Cisiec
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 20:48   

hmm zobaczę jak z kasą będę stał po wekejszon i wtedy może pomyśle nad buggy 4x4 coś ala trial :D to by było piękne :oops: :cool:
_________________
Życie jest piękne!!...czasami
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Maj 30, 2010 21:03   

Pomyśl nad czym takim jak ja mam plus tylna oś skrętna, będzie sporo większa manewrowość pojazdu, albo sztywne mosty, łatwiej to poskładać ale koszty większe.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax