Wysłany: Sro Kwi 14, 2010 01:24 Rejestracja buggy z silnikiem moto
Widzę ze tematy z rejestracją baggusów umarły.. I nikt się nie pochwalił zarejestrowaną maszyną.. Po za chyba dwoma maszynami zrobionymi z 126p.. Chyba ze zle czytam a przeczytałem te wszystkie tematy w których było cokolwiek o rejestracji. Więc może w końcu wyjaśnijcie tą kwestie:
Jest ktoś kto zarejestrował jakiegos buggy z silnikiem z moto?
i nie chodzi tu o rejestracje na maszyne rolnicza itp które mogą jeździć 25km/h
http://szayowozy.net/viewtopic.php?t=937 ta kompletna dokumentacja.. I co po niej? Co jest potrzebne z niej do wydrukowania? Przykładowo bede chciał zarejestrować maszyne na ramie barracudy i silniku od yamahy R1. Może to śmigać po drogach?
Taka moja mała prośba. Krótki spis wszystkiego co potrzebne:
Gdzie pokolei idziemy (gdzie i w jakiej kolejności, jakie czego koszty)
- Rzeczoznawca
- Ubezpieczyciel
- Stacja diagnostuczna
- Urzędy
Co musimy miec wmontowane w podwozie
- Pełne oświetlenie? (drogowe, mijania, hamulca, wsteczny, migacze)?
- Stacyjka? (prędkościomierz, obrotomierz, stacujka na kluczyk)
- Błotniki? Lusterka? Klakson? Gaśnica?
- Jakaś zabudowa?
- Jak muszą być podzielone hamulce?
- kubełkowy fotel (pasy szelkowe)
Jakie dokumenty dokładnie będą potrzebne i co po za nimi
- Dowód zakupu (silnika, hamulców? napędu)
- Jak ma wyglądać dokumentacja ramy? Jest potrzebna?
- Uprawnienia spwacza (potrzebne jakies potwierdzenie?)
Narazie napisałem co wywnioskowałem i jesli wiecie co jest potrzebne a co nie to piszcie a ja w miarę możliwości będę to uzupełniał. Myślę że taki temat ułatwi wam jak i nowym userom takim jak ja rozwiazanie problemu rejestracji.
Prosił bym o wypowiedz osoby które miały do czynienia z rejestracja takiego szayowoza..
Temat ba być ogólno inforamcyjny a nie do prowadzenia dyskusji
czytełem to i tam jest to opisane w teorii.. według stron stron prawnych itp. a mi chodzi o wypowiedz osoby ktora zarejestrwoala bbuggy.. na co zwracali gdzie uwage co musala miec a co nie.. tam pisze np ze musze miec poduszki powietrzne co jest troche dziwne nie? jakies ograniczenia do 15km itp...
Tam jest dokumentacja techniczna nie tylko do samochodow ale do wszystkich pojazdow typu sam
Poduszki powietrznej nie musisz miec jest tam napisane tylko ze jezeli taki element bedzie wystepował musi byc on nowy
Wymogi co do warunków technicznych jakie musi spełniac pojazd sam tez sa tam zawarte i w wiekszosci zgadzaja sie z tym co wymaga rzeczoznawca/ diagnosta
ale ktore dokładnie są wymagane a które nie? o to mi chodzi ;d bo jest tam napisane wszystko a interesuje mnie konkretnie co musze miec w barracudzie a co nie..
Wsteczny - tzn moze byc zrobiony tak ze zamontuje jakis rozrusznik ktory bedzie mógł pociagnąc maszyne do tyłu?
światła - tzn drogowe migacze i stop?
błotniki - Wielkość ma znaczenie czy mozna zrobic po protu takei cos ala błotniki
pasy -warunkowo
dokumentacje - jaką? umowa o kupno a silnika hampli i co jeszcze?
znajomego rzeczoznawce - moze byc problem. ale kumpel pracuje jako praktykant w stacji kontorli pojazdów wiec moze cos załatwi..
Poświęć chwilę i poczytaj wszystko jest tam napisane ale nie wszytko się tyczy pojazdów typu SAM
ŚWIATŁA:
Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania - pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;
6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;
7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;
9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;
10) odblaskowe przednie - przyczepa;
11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;
12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
14) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla;
15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;
16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).
2. Przepisów ust. 1:
1) pkt 12-15 nie stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. oraz pojazdu Sił Zbrojnych;
2) pkt 16 nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną oraz pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.
3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
1) drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1;
2) przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego;
3) pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6;
4) postojowe - pojazdu samochodowego o długości nieprzekraczającej 6,0 m i szerokości nieprzekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach;
5) odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11;
6) odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego;
7) jazdy dziennej - pojazdu samochodowego;
8) pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16;
9) obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, o szerokości od 1,8 m do 2,1 m oraz podwozia samochodu ciężarowego z kabiną;
10) cofania - przyczepy;
11) awaryjne - motocykla;
12) przeciwmgłowe tylne - motocykla;
13) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy;
14) oznakowanie odblaskowe konturowe - pojazdu, o którym mowa w § 42 ust. 1.
4. Na wózku bocznym motocykla powinny być umieszczone światła:
1) pozycyjne przednie,
2) pozycyjne tylne,
3) odblaskowe tylne,
4) kierunkowskazów; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 30 czerwca 1993 r.,
odpowiadające warunkom określonym dla tych świateł; światła pozycyjne powinny się włączać i wyłączać równocześnie ze światłami pozycyjnymi motocykla.
5. Na wózku bocznym motocykla zabrania się umieszczania światła drogowego, światła mijania i światła przeciwmgłowego.
BŁOTNIKI: w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła,
d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;
11) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodu osobowego i autobusu, samochodu ciężarowego i specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi tylnej oraz motocykla - wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), sztywność fartuchów zaś powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie;
A mam takie pytanie.. Co mi moga zrobic panowie w nibieskich fartuszkach jesli zatrzymaja mnie na drodze publicznej i nie mam zarejestrowanej barracudy ale mam na nią wykupione OC?
Co mi grozi jesli nie mam skonczonych 18 lat i prawka a co jesli mam skonczone 18 i prawko kat B?
no własnie jesteś w błedzie honde CR tez mialem bez papierow i jakos po ugadaniu mi wydali oc na miesiac kumpel jakos ugadał i uznali to jako maszyne do sportu bo powiedzilem ze potrzebne mi oc na zawody bo inaczje nie moge startowac. Musze sie jeszcze raz dowiedziec na co to dokladniej ale wiem ze powinno dac rade. podalem im tylko nr ktory byl wybity na ramie a papierow zadnych nie mialem
to trzeba je sobei zrobic.. Oni chcieli je tylko po to by mozna bylo potwierdzic ze oc jest od tej maszyny. kumpel tez wykupywał sobie na yamahe yz 125 i nie miał bo były wytarte wiec poszedl do pierwszego lepszego zakładu i mu wybili byle jakie. Poszedł z tym i dostał. Jutro jak ebdzie czas to sie rpzejde i dowiem dokladniej jak to jest. Wiem ze ubezpieczalismy te motorki w PZU. Nie wiem jak jest z buggy ale powiem ta sama spiewke ze na zawody mi to tylko.
Sebusk, Wiec wiesz moze co mi zrobia jak mnei zlapia z tym oc?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum