Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
speed buggy
Autor Wiadomość
kozlow


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 15:39   speed buggy

Witam
Szukam konkretnych informacji dotyczacych budowy buggy, ktorego zdjecia zamiescilem w Swojej galerii. Interesuja mnie wszelkie informacje dotyczace budowy, wlasnie tego typu rodzaju buggy.

pozdrawiam
 
 
 
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 16:41   

wiem tylko że to jest drogie i szybkie :D
_________________
kiedyś nauczę malucha latać,na razie szybko jeździ :D
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 18:09   

bosze 2x V8 chore
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 18:17   

i zapewne tam wladuje 2x126p :roll:
_________________

 
 
kozlow


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 18:56   

mysle, o wykorzystaniu do tego projektu samochodu Opel Omega B MV6 Sedan 3.0 i V6 211KM, ale czy konstrukcja nie bedzie za lekka do osiagow tego silnika? Oczywiscie chce wykorzystac tylko jedna jednoste napedowa, bez przegiec :) Czy Kos z szanownych Klubowiczow mial do czynienia juz z takim projektem? Bardzo prosze o konkretne opinie w tej sprawie, kazda wypowiedz bedzie dla mnie nieodzowna pomoca w drozeniu tego projektu.
pozdrawiam
 
 
 
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 19:11   

Ale.to będzie zabijać :|
_________________
kiedyś nauczę malucha latać,na razie szybko jeździ :D
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 20:01   

Moje takie spostrzeżenia to przede wszystkim wchodzi w rachubę rejestracja takiego pojazdu bo gdzie indziej tym jeździć jak nie po ulicach. Chyba że masz dostęp do torów których w polsce jak na lekarstwo.

Wymagana wysoka precyzja wykonania i dobrze przemyślana klatka

Silniczek fajny tylko przy projektowaniu trzeba pomyśleć nad dobrym rozłożeniem mas by przed przednią osią był tylko silnik a maksymalnie dociażyć tylną oś (klatka przesunięta max do tylu, akumulator, bak - wszystko na tył)
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
speco 
elektryka, inne


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Bystrzyca oławska
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 23:41   

sylwsk napisał/a:
Ale.to będzie zabijać :|


Jak się nie umie zapanować nad tym pojazdem, to nie będzie problemu "pójść" tam gdzie nie trzeba :|
Pewnie ten pojazd fajnie ryczy, bez tłumików i jeździ jak bolid :cool:
 
 
 
krolik144 
krolik144


Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 172
Skąd: Sławków
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 13:26   

Jakbym miał się zabrać za robienie takiej rzeczy to zaczałbym od przeanalizowania kryteriów jakie musi spełnić taki pojazd żeby go zarejestrować. Ale faktycznie taki pojazd na mokrej nawierzchni może być niebezpieczny. Lekkie dodanie gazu może spowodować bączka...
 
 
 
kozlow


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: Wto Mar 16, 2010 16:44   

Dziękuje za opine Wasze dotyczące tego projektu :)

Sprawa rejestracji:

Podstawa prawna:
Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy; Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o dział. ubezp. (Dz. U. Nr 124 poz. 1157); Dz. U. Nr 227 z 2003 r.

Wymagane dokumenty:

dokument tożsamości, w przypadku kiedy właścicielem pojazdu jest firma posiadająca osobowość prawną do wniosku o rejestrację należy dołączyć: aktualny odpis z krajowego rejestru sądowego i zaświadczenie o nadaniu nr REGON. Sprawy rejestracji mogą załatwiać osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wymienione w krajowym rejestrze sądowym lub osoba upełnomocniona przez wyżej wymienionych - w takim przypadku wymagane jest pisemne upoważnienie, w przypadku, gdy rejestrowany pojazd stanowi własność firmy nie posiadającej osobowości prawnej, do wniosku należy załączyć aktualne zaświadczenie o prowadzonej działalności, a w przypadku spółek cywilnych - zaświadczenie każdego ze wspólników i umowę spółki; wniosek o rejestrację tymczasową - I etap rejestracji;

wniosek o zarejestrowanie - II etap rejestracji; dowód własności silnika oraz dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu z którego pochodzi silnik, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika;

w przypadku, gdy silnik sprowadzono z zagranicy, należy załączyć dokument własności wraz z dowodem odprawy celnej przywozowej; w przypadku gdy zakupiony silnik nie posiada numeru, do rejestracji należy załączyć decyzję Prezydenta o nadaniu numeru na silniku, a także zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów potwierdzające nadanie cech identyfikacyjnych w przedmiotowym silniku; oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że wnioskodawca jest właścicielem pozostałych podzespołów i części służących do zbudowania pojazdu "SAM";
zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu "SAM";
zaświadczenie o nabyciu numerów nadwozia /podwozia /ramy.

Sposób załatwienia sprawy:

Etap I - organ rejestrujący wydaje tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe w celu przejazdu pojazdu na badanie techniczne. Decyzję na nabicie numeru nadwozia /podwozia /ramy konstrukcji własnej, które zostały wykorzystane do budowy pojazdu marki "SAM". Jeżeli dane zbywcy silnika zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym wymaga się przedstawienia dokumentów pośrednich.

W przypadku gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu własności.

Etap II -w dniu przedłożenia w Urzędzie kompletu dokumentów dotyczących własności elementów, części, z których pojazd zbudowano (rachunek-umowa za silnik + oświadczenie dotyczące pozostałych części), zaświadczenia o nabiciu oraz dopuszczenia pojazdu do ruchu (zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów) zostają wydane stałe tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, wymaga to ponownego zgłoszenia się właściciela do Urzędu.

Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu.

Opłaty

I etap
w kasie Urzędu: od 34,00 zł do 57,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
od każdego załącznika - 0,50 zł

II etap
w kasie Urzędu:
od 57,50 zł do 140,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
500,00 zł - karta pojazdu (dotyczy pojazdów samochodowych)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
od każdego załącznika - 0,50 zł
opłata ewidencyjna za wydanie: dowodu rejestracyjnego -1,00 zł
pozwolenia czasowego -1,00 zł zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 1,00 zł
nalepki kontrolnej -1,00 zł
karty pojazu -1,00 zł
Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje 50% zniżka od opłat za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe (tylko w odniesieniu do jednego pojazdu samochodowego, który nie służy do zarobkowego przewozu).

Termin załatwienia:

I etap - zależy od czasu w jakim właściciel uzyska skierowanie na nabicie numeru nadwozia /podwozia / ramy konstrukcji własnej w Urzędzie m Wydział Transportu i Dróg Publicznych oraz otrzyma zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów o nabiciu i dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Maksymalnie 30 dni.

II etap - Do 30 dni.

Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie; szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.

Uwagi:

Dokumenty sporządzone w języku obcym należy załączyć do wniosku wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Potrzebne druki wniosków, oświadczeń itp. dostępne są na miejscu.
Wniosek wraz z dokumentami o wydanie skierowania na nabicie numeru nadwozia / podwozia / ramy należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta . Należy okazać umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC w I lub w II etapie rejestracji.

Jeżeli chodzi o tzw. "kręcenie bączków" można pozostać przy montowanym orginalnie w oplu układzie kontroli trakcji, ale jest to sprawa indywidualna :)

pozdrawiam
 
 
 
lukasz 



Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 78
Skąd: WLKP
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 10:05   

pomysł ok ,sprzęt w postaci takiej jak na foto nie do zarejestrowania!!!! musiałbyś poprzerabiać niektóre elementy, sama klatka nie problem tylko wzmocnienia odpowiednie muszą być żeby jej np. nie skręciło przy ruszaniu
 
 
 
kozlow


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 19:14   

co masz konkretnie na myśli lukasz pisząc "..sprzęt w postaci takiej jak na foto nie do zarejestrowania!!!! musiałbyś poprzerabiać niektóre elementy..."
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 19:19   

kolega ma uraz do rejestrowania czego kolwiek ;P a zyjemy w polsce wiec t wszytsko da sie zarejestrowac;]
_________________

 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 21:32   

za odpowiednią ilość flaszek / kasy

do tego hot roda (to nie jest ani buggy, ani rodzaj buggy, ani gatunek buggy ani podobizna buggy) trzeba by komplet świateł postojowych, kierunki, błotniki, nie wiem jak z szybami, nie może być elementów ostrych wystających z nadwozia, przed przednią i za tylną osią musi wystawać nadwozie .. jest trochę tego ..
 
 
 
kozlow


Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 5
Skąd: pomorskie
Wysłany: Nie Mar 21, 2010 15:36   

co do świateł to zgoda :) owszem powinny się znajdować, ale resztę da się chyba jakoś "przeskoczyć"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax