Witam
Szukam konkretnych informacji dotyczacych budowy buggy, ktorego zdjecia zamiescilem w Swojej galerii. Interesuja mnie wszelkie informacje dotyczace budowy, wlasnie tego typu rodzaju buggy.
mysle, o wykorzystaniu do tego projektu samochodu Opel Omega B MV6 Sedan 3.0 i V6 211KM, ale czy konstrukcja nie bedzie za lekka do osiagow tego silnika? Oczywiscie chce wykorzystac tylko jedna jednoste napedowa, bez przegiec Czy Kos z szanownych Klubowiczow mial do czynienia juz z takim projektem? Bardzo prosze o konkretne opinie w tej sprawie, kazda wypowiedz bedzie dla mnie nieodzowna pomoca w drozeniu tego projektu.
pozdrawiam
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pon Mar 15, 2010 20:01
Moje takie spostrzeżenia to przede wszystkim wchodzi w rachubę rejestracja takiego pojazdu bo gdzie indziej tym jeździć jak nie po ulicach. Chyba że masz dostęp do torów których w polsce jak na lekarstwo.
Wymagana wysoka precyzja wykonania i dobrze przemyślana klatka
Silniczek fajny tylko przy projektowaniu trzeba pomyśleć nad dobrym rozłożeniem mas by przed przednią osią był tylko silnik a maksymalnie dociażyć tylną oś (klatka przesunięta max do tylu, akumulator, bak - wszystko na tył)
Jak się nie umie zapanować nad tym pojazdem, to nie będzie problemu "pójść" tam gdzie nie trzeba
Pewnie ten pojazd fajnie ryczy, bez tłumików i jeździ jak bolid
Jakbym miał się zabrać za robienie takiej rzeczy to zaczałbym od przeanalizowania kryteriów jakie musi spełnić taki pojazd żeby go zarejestrować. Ale faktycznie taki pojazd na mokrej nawierzchni może być niebezpieczny. Lekkie dodanie gazu może spowodować bączka...
Podstawa prawna:
Kodeks Postępowania Administracyjnego; Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 58., poz. 515 z późn. zm.) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy; Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o dział. ubezp. (Dz. U. Nr 124 poz. 1157); Dz. U. Nr 227 z 2003 r.
Wymagane dokumenty:
dokument tożsamości, w przypadku kiedy właścicielem pojazdu jest firma posiadająca osobowość prawną do wniosku o rejestrację należy dołączyć: aktualny odpis z krajowego rejestru sądowego i zaświadczenie o nadaniu nr REGON. Sprawy rejestracji mogą załatwiać osoby upoważnione do reprezentowania firmy, wymienione w krajowym rejestrze sądowym lub osoba upełnomocniona przez wyżej wymienionych - w takim przypadku wymagane jest pisemne upoważnienie, w przypadku, gdy rejestrowany pojazd stanowi własność firmy nie posiadającej osobowości prawnej, do wniosku należy załączyć aktualne zaświadczenie o prowadzonej działalności, a w przypadku spółek cywilnych - zaświadczenie każdego ze wspólników i umowę spółki; wniosek o rejestrację tymczasową - I etap rejestracji;
wniosek o zarejestrowanie - II etap rejestracji; dowód własności silnika oraz dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, lub zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce rejestracji pojazdu z którego pochodzi silnik, jeżeli silnik pochodzi z pojazdu wyrejestrowanego lub z pojazdu, w którym dokonano wymiany silnika;
w przypadku, gdy silnik sprowadzono z zagranicy, należy załączyć dokument własności wraz z dowodem odprawy celnej przywozowej; w przypadku gdy zakupiony silnik nie posiada numeru, do rejestracji należy załączyć decyzję Prezydenta o nadaniu numeru na silniku, a także zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów potwierdzające nadanie cech identyfikacyjnych w przedmiotowym silniku; oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że wnioskodawca jest właścicielem pozostałych podzespołów i części służących do zbudowania pojazdu "SAM";
zaświadczenie z przeprowadzonego badania technicznego oraz dokument identyfikacyjny pojazdu "SAM";
zaświadczenie o nabyciu numerów nadwozia /podwozia /ramy.
Sposób załatwienia sprawy:
Etap I - organ rejestrujący wydaje tablice tymczasowe i pozwolenie czasowe w celu przejazdu pojazdu na badanie techniczne. Decyzję na nabicie numeru nadwozia /podwozia /ramy konstrukcji własnej, które zostały wykorzystane do budowy pojazdu marki "SAM". Jeżeli dane zbywcy silnika zawarte w dowodzie własności są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym wymaga się przedstawienia dokumentów pośrednich.
W przypadku gdy zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dowodu własności.
Etap II -w dniu przedłożenia w Urzędzie kompletu dokumentów dotyczących własności elementów, części, z których pojazd zbudowano (rachunek-umowa za silnik + oświadczenie dotyczące pozostałych części), zaświadczenia o nabiciu oraz dopuszczenia pojazdu do ruchu (zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów) zostają wydane stałe tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i decyzja o zarejestrowaniu pojazdu, wymaga to ponownego zgłoszenia się właściciela do Urzędu.
Jeżeli dokumenty przedstawione do rejestracji zostaną zakwestionowane, może być wydana decyzja odmawiająca rejestracji pojazdu.
Opłaty
I etap
w kasie Urzędu: od 34,00 zł do 57,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
od każdego załącznika - 0,50 zł
II etap
w kasie Urzędu:
od 57,50 zł do 140,50 zł (opłata zależy od rodzaju pojazdu)
500,00 zł - karta pojazdu (dotyczy pojazdów samochodowych)
opłata skarbowa: od podania / wniosku - 5,00 zł;
od każdego załącznika - 0,50 zł
opłata ewidencyjna za wydanie: dowodu rejestracyjnego -1,00 zł
pozwolenia czasowego -1,00 zł zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych - 1,00 zł
nalepki kontrolnej -1,00 zł
karty pojazu -1,00 zł
Inwalidom wojennym i wojskowym przysługuje 50% zniżka od opłat za tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe (tylko w odniesieniu do jednego pojazdu samochodowego, który nie służy do zarobkowego przewozu).
Termin załatwienia:
I etap - zależy od czasu w jakim właściciel uzyska skierowanie na nabicie numeru nadwozia /podwozia / ramy konstrukcji własnej w Urzędzie m Wydział Transportu i Dróg Publicznych oraz otrzyma zaświadczenie ze Stacji Kontroli Pojazdów o nabiciu i dopuszczeniu pojazdu do ruchu. Maksymalnie 30 dni.
II etap - Do 30 dni.
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie; szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.
Uwagi:
Dokumenty sporządzone w języku obcym należy załączyć do wniosku wraz z tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.
Potrzebne druki wniosków, oświadczeń itp. dostępne są na miejscu.
Wniosek wraz z dokumentami o wydanie skierowania na nabicie numeru nadwozia / podwozia / ramy należy składać w Kancelarii Urzędu Miasta . Należy okazać umowę obowiązkowego ubezpieczenia OC w I lub w II etapie rejestracji.
Jeżeli chodzi o tzw. "kręcenie bączków" można pozostać przy montowanym orginalnie w oplu układzie kontroli trakcji, ale jest to sprawa indywidualna
pomysł ok ,sprzęt w postaci takiej jak na foto nie do zarejestrowania!!!! musiałbyś poprzerabiać niektóre elementy, sama klatka nie problem tylko wzmocnienia odpowiednie muszą być żeby jej np. nie skręciło przy ruszaniu
co masz konkretnie na myśli lukasz pisząc "..sprzęt w postaci takiej jak na foto nie do zarejestrowania!!!! musiałbyś poprzerabiać niektóre elementy..."
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sob Mar 20, 2010 21:32
za odpowiednią ilość flaszek / kasy
do tego hot roda (to nie jest ani buggy, ani rodzaj buggy, ani gatunek buggy ani podobizna buggy) trzeba by komplet świateł postojowych, kierunki, błotniki, nie wiem jak z szybami, nie może być elementów ostrych wystających z nadwozia, przed przednią i za tylną osią musi wystawać nadwozie .. jest trochę tego ..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum