Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: luki
Sob Mar 13, 2010 18:41
buggy 4x4,1000 pytań
Autor Wiadomość
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 16:54   buggy 4x4,1000 pytań

Przygotowuję się do budowy buggy z napędem na 4 łapy :D chcę zrobić coś podobnego jak zrobił kolega pulsarus,tyle że silniczek z przodu,i chciałęm pozostawić przestrzeń pasażerską z dawcy,tzn,tylko miejsce kierowcy i pasażera,resztę obciąć,tak aby mieć dach szybę i wrota :D .Wolał bym też zrobić to na sztywnych mostach,choć zawias wielowachaczowy ma zalety.
jako dawce mam opla kadetta 1.6 diesel,kombi 8/ ,ale już nie bo obciełem :P
rama ma być tylko z dołu,jakie wymiary muszą mieć profile aby wytrzymały.
macie jakichś pomysł na dorobienie zwrotnic do mostu od poldka?
 
 
 
tofik014 
łowca okazji ;P



Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 176
Skąd: namysłów
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 17:47   Re: buggy 4x4,1000 pytań

sylwsk napisał/a:
mieć profile aby wytrzymały


gdzieś 40x40 to minimum moim zdaniem ;)
_________________
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 19:32   

U mnie dół to profile 60 x 40 x 3, takie profile ze ścianka 2 mm są lżejsze ale źle się to spawa i bardzo słabiutkie to (łatwo się wygina). Daj 2podłużnice z grubszego materiału (będą pełniły rolę ramy jak w terenówce) i wzmocnij to i rozwiń ramę lżejszym materiałem.


Kabina z kadeta obudowana rurkami - to niezbyt fajnie brzmi. Przemyśl sprawę jeszcze.

Jeśli chcesz się wzorować na moich rozwiązaniach napędu to licz się z tym że dość długi przód ci wyjdzie z tego.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
bugowiec126 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 200
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 19:39   

to lepiej zrób rame spód podobnie jak pulsarus i na rame posać bude kadeta
 
 
 
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 20:49   

zrobiłem na szybko w paincie aby mniej więcej pokazać o co mi chodzi,podobnie jak w terenówce ,przedni most pod silnikiem,może nie będzie przód za długi,ale przedni wał może być pod zbyt dużym kątem,myślę że warto spróbować,zawsze można przejść na sprawdzony sposób:D
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 21:06   

Nie wyrobisz się z tym, sam się przekonasz że odległość między gruchą a przegubem półosi będzie za mała, chyba że przednia oś będzie miała minimalna możliwość ruchu (wykrzyżu). No i silnik będzie lekko przesunięty w bok, centralnie w ramie ciężko go będzie osadzić
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 09:14   

Spróbuje silnik przesunąć jak najbardziej do tyłu.
_________________
kiedyś nauczę malucha latać,na razie szybko jeździ :D
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 09:25   

Dorobienie zwrotnic do mostów od poldka nie powinno nastręczać zbyt wielu problemów, najprościej to opisując odcinasz bębny (czy tam tarcze) od mostu, łączysz półosie z przegubami od czegoś z przednim napędem (podobnie jak ja zrobiłem) i robisz do tego obudowę zwrotnicy.
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 10:31   

u ojca w cherokee jest takie rozwiązanie że zamiast przegubu jest krzyżak,i nie ma żadnej osłony,
Do mostu poldka dołożę zwrotnice od kadetta i przeguby też,kawałek półosi od opla umocuje do piasty poldka, zrobię dystans dosyć gruby z otworem idealnie na środku,wbiję i przyspawam kawałek półosi,będę musiał tylko skrócić jedną półoś i obudowę w tym moście i wtedy gruchę będę miał z boku,ale to chyba nawet lepij.

później wrzucę foto kadetta,który już jest lekko zmodyfikowany :D
_________________
kiedyś nauczę malucha latać,na razie szybko jeździ :D
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 13:30   

właśnie żby środek mostu <dyfer> nie był centralnie tylko z boku
a połączenie przegubu do mosta to pikuś, najgorszy problem to rozsądne zawiasy :roll:
 
 
 
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 13:37   

zawias zrobię jak w cherokee wachacze dolne,wachacze górne i spręzynki
_________________
kiedyś nauczę malucha latać,na razie szybko jeździ :D
 
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 17:00   

witam Panowie co sądzicie o takim zawieszeniu jak poniżej na fotach





 
 
sylwsk 
SwAp to jest to



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 79
Skąd: mierzyno
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 17:21   

coś takiego właśnie jest w jeepku,mosty widzę od uaza,a silnik skrzynia,reduktor?
_________________
kiedyś nauczę malucha latać,na razie szybko jeździ :D
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 17:37   

To na pierwszym focie ma drążek panharda sprzęty na pozostałych dwóch nie mają. A co do samego rozwiązania to wszystkie zmoty w teren na mostach tak mają. takie zawieszenie ma duże możliwości ale i trzeba mieć długie sprężyny żeby to wykorzystać.

Wypadało by też pomyśleć nad wałem który ma możliwość rozsuwania się ale to już jest zależne od przyjętych rozwiązań napędowych i punktów w których się będą znajdowały wałki napędowe. Zacznij robić to powiem więcej
_________________
Album Picasa
Kanał YouTube
Diesel Power 4x4
Barracuda
 
 
 
piotrek350


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 398
Skąd: Z TORU
Wysłany: Nie Mar 14, 2010 17:42   

a jak myslicie co bedzie lepsze drążek panharda czy ten trójkąt z profili z unibolem na końcu ?
przednia zawieche





i jakie mosty byscie doradzili do takiej konstrukcji ??
i jakies ogólne spostrzezenia propozycje co do projektu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax