Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Barracuda - sprzęgło na ręke czy noge?
Autor Wiadomość
cegles 
Konstruktor xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 433
Skąd: Wąbrzeźno
  Wysłany: Pią Mar 12, 2010 17:13   Barracuda - sprzęgło na ręke czy noge?

Witam mam dylemat bo chcę dać do wycięcia i nie wiem czy zrobić sprzęgło na rękę czy na nogę (4 pedały)

tylko nie wiem czy starczy mi nóg
Jak się jeździ ze sprzęgłem na rękę??
_________________
 
 
 
szpakuu 
inż.



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 115
Skąd: Patrz mapa
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 18:16   

Daruj sobie sprzęgło na rękę - co jak co, ale dla mnie jest to idiotyczny wymysł.
Zrób cztery pedały, a dwa od hamulców sprzęż ze sobą.
 
 
 
luki 
:x



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3342
Skąd: Łancut
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:01   

to do hamulców nie może zrobić jednego ;]
_________________

 
 
mx258


Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 26
Skąd: polska
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:07   

sprzeglo w rece razem z lewarkiem zmiany biegow napewno poreczniejsze
np jak zrobisz osobno hamowana przednia os to trzymajac hamulec i gaz strzelasz
ze sprzegla i palisz gume :)
ja tak robie
 
 
 
cegles 
Konstruktor xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 433
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:10   

z hamulcami to myślałem zrobić tak
od lewej: <sprzęgło> <hamulec tył> <hamulec 4 koła> <gaz>
na lewą nogę sprzęgło a na prawą reszta

albo jak luki mówi na 3 pedały <sprzęgło> <hamulec 4 koła> <gaz> "ręczny na tył"
_________________
 
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 19:24   

a nie lepiej by było jak już chcesz 4 pedały to
sprzęgło - ham. tył - ham. przód - gaz
hamulce łączone jakąś zapadką czy coś :)
 
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 20:07   

Nikt nie jeździł ze sprzęgłem na rękę wiec nie gadajcie ze fajnie czy nie. Ale niestety muszę przyznać że to poroniony pomysł niestety już mi się tego nie chce przerabiać. Sprzęgło na nogę i z 4 pedałami spokojnie sobie poradzisz

1. gaz
2. hamulec np na tył
3. hamulec na 4 kola
4. sprzęgło

najlepszy sposób rozwiązania. i ręcznego nie trzeba masz na nodze :
]
 
 
 
Black 
Transformacja :D



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 159
Skąd: KNS
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 22:04   

jak dla mnie idiotyczny pomysł
_________________
 
 
 
cegles 
Konstruktor xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 433
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 22:26   

Black napisał/a:
jak dla mnie idiotyczny pomysł


ale że co??
co jest idiotyczne ??
_________________
 
 
 
Black 
Transformacja :D



Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 159
Skąd: KNS
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 23:12   

sprzęgło na rękę
_________________
 
 
 
speco 
elektryka, inne


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Bystrzyca oławska
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 23:57   

To lepiej już zrobić biegi na przyciski w kierownicy+ elektryka posrednicząca :P
W moim planuje tak zrobić
 
 
 
macin 



Pomógł: 41 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2338
Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 00:32   

Pierwsza sprawa przy wyborze sprzęgła w ręce / nodze to rodzaj skrzyni w silniku, najważniejsze w kierowaniu każdego pojazdu to 2 ręce na kierownicy przez jak najdłuższy czas, jeśli za każdym razem musisz wcisnąć sprzęgło przy zmianie biegów - dużo czasu zajmuje złapanie dźwigni, zmiana biegu, powrót ręki na kierownice, przy czym musimy to robić ostrożnie żeby się zęby nie ścierały za szybko, według mnie wtedy tylko sprzęgło na nogę

zupełnie inaczej to wygląda jeśli skrzynia ma docisk na tarczach przy jednoczesnej zmianie biegów czyli mechanizm znany wszystkim z jawy 350 i podobnych, zmiana biegu zajmuje wtedy dosłownie moment, szarpnięcie lub pchnięcie i dalej można operować kierownicą, nie skraca to żywotności skrzyni

sami spece ;] elektryka pośrednicząca ? która kosztuje od 3 tyś w górę ? ok, można to zrobić domowymi sposobami ale żywotność skrzyni drastycznie spadnie, wymieniać skrzynie co pół roku ? nie sądzę ;/

można zrobić 2 pedały hamulca = jeden na tył, drugi na 4 tylko po co ? bo rozumiem że tu tylko zastosowanie znajdzie zapadka traktorowa która zadziała w momencie wciskania jednego (za przeproszeniem) pedała, a drugi będzie wciskał się solo, w mojej opinii (którą mogę mieć) to gówniany pomysł, strasznie nieprecyzyjna kontrola, ręczny w buggy też mi się jakoś słabo widzi -.-

strzelanie i palenie gumy? może jakiś test na inteligencje przy rejestracji na forum? tak zeby co najmniej gimnazjum tu pisało ;)

setup pedałów marzeń :
1 gaz, 1 hamulec tył, 1 hamulec przód, sprzęgło w drążku zmiany biegów

w bardzo prosty sposób można dwie pompy podłączyć do jednego pedałka z płynną regulacją gdzie jaki nacisk ma być użyty, ale można też użyć swojej stopy do operowania dwoma pedałami na raz, bez zapadek i tym podobnych bo to tylko niebezpieczeństwo niesie


tyle mojego wywodu
 
 
 
speco 
elektryka, inne


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Bystrzyca oławska
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 00:47   

pytlus napisał/a:
Pierwsza sprawa przy wyborze sprzęgła w ręce / nodze to rodzaj skrzyni w silniku, najważniejsze w kierowaniu każdego pojazdu to 2 ręce na kierownicy przez jak najdłuższy czas, jeśli za każdym razem musisz wcisnąć sprzęgło przy zmianie biegów - dużo czasu zajmuje złapanie dźwigni, zmiana biegu, powrót ręki na kierownice, przy czym musimy to robić ostrożnie żeby się zęby nie ścierały za szybko, według mnie wtedy tylko sprzęgło na nogę

zupełnie inaczej to wygląda jeśli skrzynia ma docisk na tarczach przy jednoczesnej zmianie biegów czyli mechanizm znany wszystkim z jawy 350 i podobnych, zmiana biegu zajmuje wtedy dosłownie moment, szarpnięcie lub pchnięcie i dalej można operować kierownicą, nie skraca to żywotności skrzyni

sami spece ;] elektryka pośrednicząca ? która kosztuje od 3 tyś w górę ? ok, można to zrobić domowymi sposobami ale żywotność skrzyni drastycznie spadnie, wymieniać skrzynie co pół roku ? nie sądzę ;/

można zrobić 2 pedały hamulca = jeden na tył, drugi na 4 tylko po co ? bo rozumiem że tu tylko zastosowanie znajdzie zapadka traktorowa która zadziała w momencie wciskania jednego (za przeproszeniem) pedała, a drugi będzie wciskał się solo, w mojej opinii (którą mogę mieć) to gówniany pomysł, strasznie nieprecyzyjna kontrola, ręczny w buggy też mi się jakoś słabo widzi -.-

strzelanie i palenie gumy? może jakiś test na inteligencje przy rejestracji na forum? tak zeby co najmniej gimnazjum tu pisało ;)

setup pedałów marzeń :
1 gaz, 1 hamulec tył, 1 hamulec przód, sprzęgło w drążku zmiany biegów

w bardzo prosty sposób można dwie pompy podłączyć do jednego pedałka z płynną regulacją gdzie jaki nacisk ma być użyty, ale można też użyć swojej stopy do operowania dwoma pedałami na raz, bez zapadek i tym podobnych bo to tylko niebezpieczeństwo niesie


tyle mojego wywodu


Apropo biegów w kierownicy, niestety zgodze sie z tobą, bo do tego układu trzeba zagladac nawet i co miesiąc bo się częściej psuje, ale mi tak wygodnie :D Dobry pomysł na resztę rozwiazań :cool:
 
 
 
cegles 
Konstruktor xD



Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 433
Skąd: Wąbrzeźno
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 13:34   

pytlus, odnośnie elektronicznej zmiany biegów w moto mam pytanie: podczas zmiany biegów w moto dźwignia zmienia położenie czy po włączeniu biegu wraca na swoją pozycję czy zależne jest to od marki.

Moim zdaniem problemy by nie było ze zrobieniem biegów przełączanych z przycisku, można by zaadaptować siłownik od zamka centralnego z samochodu (krokowy, nie pneumatyczny)

PS: jak cuda ma hamulce, chodzi mi czy jeden pedał przód drugi tył czy jeden 4koła drugi przód lub tył
_________________
 
 
 
szpakuu 
inż.



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 115
Skąd: Patrz mapa
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 13:59   

w motocyklach dźwignia wraca na swoją pozycję
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax