sprzeglo w rece razem z lewarkiem zmiany biegow napewno poreczniejsze
np jak zrobisz osobno hamowana przednia os to trzymajac hamulec i gaz strzelasz
ze sprzegla i palisz gume
ja tak robie
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Mar 12, 2010 20:07
Nikt nie jeździł ze sprzęgłem na rękę wiec nie gadajcie ze fajnie czy nie. Ale niestety muszę przyznać że to poroniony pomysł niestety już mi się tego nie chce przerabiać. Sprzęgło na nogę i z 4 pedałami spokojnie sobie poradzisz
1. gaz
2. hamulec np na tył
3. hamulec na 4 kola
4. sprzęgło
najlepszy sposób rozwiązania. i ręcznego nie trzeba masz na nodze :
]
Pomógł: 41 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2338 Skąd: wschód / południe
Wysłany: Sob Mar 13, 2010 00:32
Pierwsza sprawa przy wyborze sprzęgła w ręce / nodze to rodzaj skrzyni w silniku, najważniejsze w kierowaniu każdego pojazdu to 2 ręce na kierownicy przez jak najdłuższy czas, jeśli za każdym razem musisz wcisnąć sprzęgło przy zmianie biegów - dużo czasu zajmuje złapanie dźwigni, zmiana biegu, powrót ręki na kierownice, przy czym musimy to robić ostrożnie żeby się zęby nie ścierały za szybko, według mnie wtedy tylko sprzęgło na nogę
zupełnie inaczej to wygląda jeśli skrzynia ma docisk na tarczach przy jednoczesnej zmianie biegów czyli mechanizm znany wszystkim z jawy 350 i podobnych, zmiana biegu zajmuje wtedy dosłownie moment, szarpnięcie lub pchnięcie i dalej można operować kierownicą, nie skraca to żywotności skrzyni
sami spece elektryka pośrednicząca ? która kosztuje od 3 tyś w górę ? ok, można to zrobić domowymi sposobami ale żywotność skrzyni drastycznie spadnie, wymieniać skrzynie co pół roku ? nie sądzę ;/
można zrobić 2 pedały hamulca = jeden na tył, drugi na 4 tylko po co ? bo rozumiem że tu tylko zastosowanie znajdzie zapadka traktorowa która zadziała w momencie wciskania jednego (za przeproszeniem) pedała, a drugi będzie wciskał się solo, w mojej opinii (którą mogę mieć) to gówniany pomysł, strasznie nieprecyzyjna kontrola, ręczny w buggy też mi się jakoś słabo widzi -.-
strzelanie i palenie gumy? może jakiś test na inteligencje przy rejestracji na forum? tak zeby co najmniej gimnazjum tu pisało
setup pedałów marzeń :
1 gaz, 1 hamulec tył, 1 hamulec przód, sprzęgło w drążku zmiany biegów
w bardzo prosty sposób można dwie pompy podłączyć do jednego pedałka z płynną regulacją gdzie jaki nacisk ma być użyty, ale można też użyć swojej stopy do operowania dwoma pedałami na raz, bez zapadek i tym podobnych bo to tylko niebezpieczeństwo niesie
Pierwsza sprawa przy wyborze sprzęgła w ręce / nodze to rodzaj skrzyni w silniku, najważniejsze w kierowaniu każdego pojazdu to 2 ręce na kierownicy przez jak najdłuższy czas, jeśli za każdym razem musisz wcisnąć sprzęgło przy zmianie biegów - dużo czasu zajmuje złapanie dźwigni, zmiana biegu, powrót ręki na kierownice, przy czym musimy to robić ostrożnie żeby się zęby nie ścierały za szybko, według mnie wtedy tylko sprzęgło na nogę
zupełnie inaczej to wygląda jeśli skrzynia ma docisk na tarczach przy jednoczesnej zmianie biegów czyli mechanizm znany wszystkim z jawy 350 i podobnych, zmiana biegu zajmuje wtedy dosłownie moment, szarpnięcie lub pchnięcie i dalej można operować kierownicą, nie skraca to żywotności skrzyni
sami spece elektryka pośrednicząca ? która kosztuje od 3 tyś w górę ? ok, można to zrobić domowymi sposobami ale żywotność skrzyni drastycznie spadnie, wymieniać skrzynie co pół roku ? nie sądzę ;/
można zrobić 2 pedały hamulca = jeden na tył, drugi na 4 tylko po co ? bo rozumiem że tu tylko zastosowanie znajdzie zapadka traktorowa która zadziała w momencie wciskania jednego (za przeproszeniem) pedała, a drugi będzie wciskał się solo, w mojej opinii (którą mogę mieć) to gówniany pomysł, strasznie nieprecyzyjna kontrola, ręczny w buggy też mi się jakoś słabo widzi -.-
strzelanie i palenie gumy? może jakiś test na inteligencje przy rejestracji na forum? tak zeby co najmniej gimnazjum tu pisało
setup pedałów marzeń :
1 gaz, 1 hamulec tył, 1 hamulec przód, sprzęgło w drążku zmiany biegów
w bardzo prosty sposób można dwie pompy podłączyć do jednego pedałka z płynną regulacją gdzie jaki nacisk ma być użyty, ale można też użyć swojej stopy do operowania dwoma pedałami na raz, bez zapadek i tym podobnych bo to tylko niebezpieczeństwo niesie
tyle mojego wywodu
Apropo biegów w kierownicy, niestety zgodze sie z tobą, bo do tego układu trzeba zagladac nawet i co miesiąc bo się częściej psuje, ale mi tak wygodnie Dobry pomysł na resztę rozwiazań
pytlus, odnośnie elektronicznej zmiany biegów w moto mam pytanie: podczas zmiany biegów w moto dźwignia zmienia położenie czy po włączeniu biegu wraca na swoją pozycję czy zależne jest to od marki.
Moim zdaniem problemy by nie było ze zrobieniem biegów przełączanych z przycisku, można by zaadaptować siłownik od zamka centralnego z samochodu (krokowy, nie pneumatyczny)
PS: jak cuda ma hamulce, chodzi mi czy jeden pedał przód drugi tył czy jeden 4koła drugi przód lub tył
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum