Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Buggy Przerywa I strzela z tłumnika
Autor Wiadomość
damiandazo
[Usunięty]

Wysłany: Czw Gru 31, 2009 19:23   Buggy Przerywa I strzela z tłumnika

Siema

mam problem

A więc

Kiedyś jechałem buggy w nocy i nagle światła zgasły i zaczął przerywać

Okazało się że się żarówki popaliły a przerywać przerywa nadal wie ktoś co może być grane. jak wracałem do domu po ciemku i przerywał to zauważyłem że kolektor wydechowy był cały czerwony coś jest z iskrą ):

Proszę o odpowiedź
 
 
Sebusk 
Flinston



Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2773
Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 19:38   

Dziś już wszyscy pijani :P wiec nie oczekuj odpowiedzi :D: D:D:D::D:D:D
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 19:51   

Nie jasno rozpisane jaka iska w świecy czy w kolektorze, jak silnik dostaje po dupie to normalne ze jest czerwony spalone żarówki nijak mają się z zapłonem. Silnik jakiś inny niz boba? Moduł czy aparat? Sprawdź Elektrykę, może wymień żarówki to będzie nie przerywał xD
 
 
 
speco 
elektryka, inne


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Bystrzyca oławska
Wysłany: Czw Gru 31, 2009 21:38   

Sprawdź regulator napięcia na alternatorze :)
 
 
 
damiandazo
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 01, 2010 11:02   

speco napisał:
Sprawdź regulator napięcia na alternatorze :)
Jak go sprawdzić ?? Jak ściągnę klemę z akumulator to chodzi i też przerywa a jak odłączę alternator to też przerywa
 
 
dawe 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 170
Skąd: zaborów
Wysłany: Pią Sty 01, 2010 13:37   

odpalasz silnik, bierzesz woltomierz i podpinasz pod akumulator, powinno byc napiecie 14V. Aha i lepiej nie ściągaj klemy przy zapalonym silniku bo uszkodzisz diode w alternatorze
 
 
 
damiandazo
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 01, 2010 14:26   

dawe napisał:
odpalasz silnik, bierzesz woltomierz i podpinasz pod akumulator, powinno byc napiecie 14V. Aha i lepiej nie ściągaj klemy przy zapalonym silniku bo uszkodzisz diode w alternatorze
Mam chyba już uszkodzone bo alternator pobiera prąd dlatego zawsze jak nie jeżdżę to ściągam klemę
 
 
speco 
elektryka, inne


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Bystrzyca oławska
Wysłany: Pią Sty 01, 2010 19:45   

Można na chwilę podmienic alternator na podobny tyle że z działającego dobrze silnika. Może jest uszkodzony regulator napięcia i podało na instalację ponad 14 volt przez co żarówki się spaliły, przekaźniki i przerywacze wytrzymają takie napięcie. Mogła ulec przebiciu przez za wysokie napięcie cewka zapłonowa> dotyczy tylko "butelkowej" przez co przerywa silnik w różnym przedziale obrotów

Po wyłączeniu silnika, czyli przekręceniu kluczyka w pozycję "0" alternator nie może brać żadnego poboru energii, a jeśli bierze czyli przy podłączaniu klemy do akumulatora zauważy się iskrzenie to własnie może oznaczać dodatkowo uszkodzenie diód prostowniczych w alternatorze i uszkodzenie uzwojenia stojana alternatora. :?

Przy tak nagrzanym układzie wydechowym silnik był z pewnością katowany na pełnym gazie, alternator pewnie został przeciażony zbyt dużą ilością włączonych lamp i w końcu nie wytrzymał i puścił za wysokie napięcie.
 
 
 
damiandazo
[Usunięty]

Wysłany: Pią Sty 01, 2010 21:03   

speco napisał:
Można na chwilę podmienic alternator na podobny tyle że z działającego dobrze silnika. Może jest uszkodzony regulator napięcia i podało na instalację ponad 14 volt przez co żarówki się spaliły, przekaźniki i przerywacze wytrzymają takie napięcie. Mogła ulec przebiciu przez za wysokie napięcie cewka zapłonowa> dotyczy tylko "butelkowej" przez co przerywa silnik w różnym przedziale obrotów Po wyłączeniu silnika, czyli przekręceniu kluczyka w pozycję "0" alternator nie może brać żadnego poboru energii, a jeśli bierze czyli przy podłączaniu klemy do akumulatora zauważy się iskrzenie to własnie może oznaczać dodatkowo uszkodzenie diód prostowniczych w alternatorze i uszkodzenie uzwojenia stojana alternatora. :? Przy tak nagrzanym układzie wydechowym silnik był z pewnością katowany na pełnym gazie, alternator pewnie został przeciażony zbyt dużą ilością włączonych lamp i w końcu nie wytrzymał i puścił za wysokie napięcie.
sprawdzałem i ładowanie ma 14,60 v na małych obrotach a na dużych nie sprawdzałem bo nie wchodzi na większe a cewkę to mam ale nie tą butelkową tylko taką inną chyba jest nowsza
 
 
Szuler17 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 372
Skąd: Wyszków
Wysłany: Pią Sty 01, 2010 21:41   

14,6 V na małych obrotach wskazuje uszkodzony regulator napięcia. Jezeli możesz to podmień na drugi i wtedy zmierz napięcie.
 
 
 
speco 
elektryka, inne


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Bystrzyca oławska
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 00:00   

Przy zmienianiu regulatora zamocowanego na alternatorze warto porządnie przeczyścić złącza z regulatora i na alternatorze, bo może któreś niełączyło wskutek utlenienia lub obluzowania. Sprawdź jeszcze przerywacz zapłonu i świece zapłonowe podmień może wtedy się będzie wkręcał na obroty. Tak miałem w motorze i winowajcą była świeca, która gubiła iskrę przy większych obrotach silnika. Masz cewke na rdzeniu stalowym :)
 
 
 
damiandazo
[Usunięty]

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 09:32   

speco napisał:
Przy zmienianiu regulatora zamocowanego na alternatorze warto porządnie przeczyścić złącza z regulatora i na alternatorze, bo może któreś niełączyło wskutek utlenienia lub obluzowania. Sprawdź jeszcze przerywacz zapłonu i świece zapłonowe podmień może wtedy się będzie wkręcał na obroty. Tak miałem w motorze i winowajcą była świeca, która gubiła iskrę przy większych obrotach silnika. Masz cewke na rdzeniu stalowym :)
Nie wiem czy tak powinno być ale na platynkach widać iskrę ?? a ładowanie powinno być równe 14v ??
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 11:04   

na platynkach może być iskra niewielka, co do ładowania to moze max. wynosić 14,5 V ;] podmień kable WN i zobacz czy coś da ...
 
 
 
speco 
elektryka, inne


Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 141
Skąd: Bystrzyca oławska
Wysłany: Sob Sty 02, 2010 16:20   

Może zapodaj zdjęcia elementów zapłonu + wyjęte świece zapłonowe. Może przerywacz się przycina na większych obrotach wiec może spróbój go przeczyścić i styki przerywacza przeleć najdrobniejszym papierem ściernym. Kablami od świec zapłonowymi poruszaj (oddal od elementów obudowy silnika) i dodawaj gazu może to coś zdiagnozuje przyczynę. Ewentualnie sprawdź ustawienie zapłonu, przerwę platynek i przeczyść lub zmień świece zapłonowe> możesz na nich sprawdzić jakość iskry, powinna być niebieska i dosyć widoczna przy świetle umiarkowanym. W sieci są zeszyty napraw i ustawień poszczególnych podzespołów silnika.

Czy po awarii silnik był nadmiernie zachlapany wodnistym błotem ?

Nazwa twojego tematu sugeruje problemy z gaźnikiem, czyli bierze za dużo paliwa lub za mało powietrza>gaznik do przeczyszczenia. :)
 
 
 
damiandazo
[Usunięty]

Wysłany: Sob Sty 02, 2010 18:38   

speco napisał:
Może zapodaj zdjęcia elementów zapłonu + wyjęte świece zapłonowe. Może przerywacz się przycina na większych obrotach wiec może spróbój go przeczyścić i styki przerywacza przeleć najdrobniejszym papierem ściernym. Kablami od świec zapłonowymi poruszaj (oddal od elementów obudowy silnika) i dodawaj gazu może to coś zdiagnozuje przyczynę. Ewentualnie sprawdź ustawienie zapłonu, przerwę platynek i przeczyść lub zmień świece zapłonowe> możesz na nich sprawdzić jakość iskry, powinna być niebieska i dosyć widoczna przy świetle umiarkowanym. W sieci są zeszyty napraw i ustawień poszczególnych podzespołów silnika. Czy po awarii silnik był nadmiernie zachlapany wodnistym błotem ? Nazwa twojego tematu sugeruje problemy z gaźnikiem, czyli bierze za dużo paliwa lub za mało powietrza>gaznik do przeczyszczenia. :)
to się stało jak był śnieg ale przejechałem z 1 km i to się stało ):
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax