Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 126p normlanie czy odwrocony
Autor Wiadomość
villiktsw


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 22
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 22:24   silnik 126p normlanie czy odwrocony

Panowie porzebuje opini na temat montażu silnika z malucha do mojej pirani.jak zamontować czy seryjnie czy odwrotnie jak myslicie i jak radzicie
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 23:21   

ja po skończeniu swojej mogę rzec ze odwracanie tego to za bardzo nie ma sensu [jedynie co tylko tyl trzeba trochę zrobić inny niz podobny do edge, noi to odrywanie przednich kuł] a w praktyce......



-Zabawa z dyfrem

-jesli stosujesz seryjny przegub przy kole to wiedz ze będziesz miec niski prześwit co mija sie z celem

-jeśli stosujesz przegub kulkowy to wiedz ze to będzie trochę kosztować

-przeróbka tłumika chyba ze chce by w ciebie dmuchał dymem

-lepsze mocowanie silnika

- łączenie linek sprzęgła gazu przez co sa koszmarne opory

- noi układ zmiany biegów to jest najbardziej mecząca zabawa w tym wszystkim, no i oczywiście wszystko musi byc idealne głownie prowadnica, za jakiś czas tuleje się zużyją i bedą lekkie luzy przez co biegi nie będą do końca wchodzić

Ja większość rozgryzłem niestety sporym kosztem i więcej zużytego czasu niz w przypadku silnika normalnie zamocowanego, tyle ode mnie
 
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Wto Wrz 15, 2009 22:10   

jest jeszcze kwestia po jakim terenie chcesz jezdzić.... asfalt szuter czy błoto

na asfalt i na błoto silnik moz byc normalnie ale na szutrze juz moze byc czuc niedociązenie przodu przy skrecaniu z wieksza predkoscia...

wg mnie kolega _JF_ kilka rzeczy przekombinował ale tez kilka patentów ma fajnych np. wydechy , bak a z tych kombinacji to zmiana biegów i sprzegło.....



teraz jak juz jest kilka takich pojazdow mozesz podpatrzec troche rzeczy i wtedy mozesz zaoszczędzić niepotrzebnych poprawek



[nie chcę zeby moja wypowiedź zabrzmiała tak jakbym krytykował czyjś projekt, kazdy buduje tak jak chce .... ja tylko wyrazam swoja opinię]



p.s z silnikiem zamocowanym odwrotnie pojazd duzo lepiej wygląda więc może warto się troche pomęczyć :D
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 20:07   

Czy mógłbyś dokładniej powiedzieć co sie w moim nprzekombinowaniu bo za bardzo rozumie.

moim zdaniem lepiej jest dołożyć te 200 zł i zrobić na jakimś porządniejszym silniku np od przednio napedowca, bo mnie się już znudziło te 20 parę koni
 
 
 
villiktsw


Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 22
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 22:17   

Tylko pany powiedzcie mi jak zmienie silnik skrzynia do tyły to czy ta skrzynia wytrzyma zmiane kierunku bo teoretycznie powinna sie rozlecieć w nie długim czasie nie wiem jak z praktyka.
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Sro Wrz 16, 2009 22:45   

Patrząc tak przyszłościowo to prędzej czy później i tak ci się rozleci skrzynia, mi na sezon schodziły dwie (od wiosny do jesieni) reasumując od wiosny zeszłego roku do teraz jeżdżę na 4 skrzyni. Teraz pomyśl że jak ta ci się rozleci to musisz kolejną robić na odwrotny silnik albo przekładać bebechy - nie wiem co gorsze :P . Wbrew temu co ludzie piszą o przegubach i zabierakach to właśnie skrzynia jest najsłabszym ogniwem w tym wszystkim.
 
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 08:14   

_JF_ napisał:
Czy mógłbyś dokładniej powiedzieć co sie w moim nprzekombinowaniu bo za bardzo rozumie.

moim zdaniem lepiej jest dołożyć te 200 zł i zrobić na jakimś porządniejszym silniku np od przednio napedowca, bo mnie się już znudziło te 20 parę koni




zaduzo masz załamań na wszystkich linkach przez co jak napisałes sam cięzko chodzi... co do biegów to przeguby pod silnikiem od tego drązka chybha troche sie klinuja tez przez co moze ciezko chodzic.... ale skoro jezdzi to ok
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 19:13   

Nie na innej optymalnej opcji z linkami [zamieniłem cały układ od sprzęgła w mechaniczny, w tunelu idzie do pedałów wałek, gaz podobnie, przeguby normalnie chodzą, nie wiem w jaki sposób mogą sie klinować, http://www.youtube.com/watch?v=VLqNVSVF534

tutaj widac jak skrzynia lata, spowodowane to jest lipnym seryjnym zamocowaniem tylko do poduszek, + zbyt oporowe działanie wybieraka, tutaj radziłbym zeszlifować te sprezynki o pare mm osobiscie radze odrazu zrobic dodatkowe mocowania skrzyni wentylatora silnika i w ogóle niedługo bedzie aktywacja tematu z poglądem na wszystkie poprawki które musiałem zrobic
 
 
 
lukas93cs
[Usunięty]

Wysłany: Czw Wrz 17, 2009 20:29   

Moim zadaniem silnik odwrócony, bo wygląda to dużo lepiej a ja żadnych problemów ze zmianą biegów nie mam i linke od sprzęgła dałem na takiej dźwigni i leciutko chodzi
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 12:42   

Odwrócony: lepsze wyważenie, zmniejszenie a nawet wyeliminowanie podsterowności, wysoka stabilność przy 140km/h na nierównym asfalcie. Wada: jak wjedziesz na orankę czy lekkie błoto to nie wyjedziesz, po prostu tył za lekki. A w zimie to możesz ruszać z 4-ki a i tak koła będą mielić.

I niestety niektórzy będą mieć problemy z linkami oraz mechanizmem od biegów.
 
 
mlody90 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 600
Skąd: TOP
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 17:33   

a co glownie pada w skrzyni po jej odwroceniu...?
 
 
 
StMichel



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 173
Skąd: Dankowice
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 17:54   

Jak narazie nic, ale skrzynia 126p jest ogólnie słaba i jak robisz zrywy w terenie, ostre ruszania itp. to wtedy klęka a wymiana wiąże się z tym że musisz znowu odwracać dyfer bo taniej wyjdzie dać drugą skrzynię niż remontować padniętą.
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 18:27   

mlody90 napisał:
a co glownie pada w skrzyni po jej odwroceniu...?


głównie to co w normalnym, jedynie moge dodać ze zostaje osłabiany wieniec dyferancjału i tulejka łącząca wałeczek z choinką, jednak jak narazie nikt nic nie pisał ze te rzeczy mu sie popsuły....
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 18:53   

Wieniec i atak, ogólnie sam dyfer to chyba najmocniejsza rzecz w samej skrzyni biegów, najsłabsze jest oczywiście jedyneczka i wsteczny :D Może Maurycy napisze co silnik od UNO zrobił ze skrzynią od malucha :D
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Nie Wrz 20, 2009 22:52   

pulsarus napisał:
Wieniec i atak, ogólnie sam dyfer to chyba najmocniejsza rzecz w samej skrzyni biegów, najsłabsze jest oczywiście jedyneczka i wsteczny :D Może Maurycy napisze co silnik od UNO zrobił ze skrzynią od malucha :D
Heh a czy kamienie półosi też do nich można zaliczyć?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 17


Partnerzy

MadMax