u mnie była też taka reakcja ale poszłem ze zdjęciem (łatwiej było wyjaśnić o co mi chodzi niżeli mówić silnik wsadzony w rurę) po paru konsultacjach jakieś 30 min skierowanie na nabicie numerków czasówka i dalej od jednego do drugiego
Wiek: 34 Dołączył: 05 Maj 2010 Posty: 13 Skąd: Ustka
Wysłany: Sob Maj 08, 2010 11:54
Witam. Jestem z ustki. gdy zrobie buggy chciałbym go zarejestrować... no i tak. nie mam znajomego spawacza... ani znajomego rzeczoznawcy. Czy jest ktoś z okolic kto mógłby mi pomóc? w sensie czy zna kogoś kto mógłby byc znajomym rzeczoznawcą lub spawaczem?
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 16:09
Widzę że ktoś odświeżył temat niedawno więc też się o coś spytam jeśli można. Co do rejestracji to dożo można dowiedzieć się w urzędzie komunikacji(zamierzam się wybrać przed rozpoczęciem budowy buggy). Ale co z silnikiem? Czytałem że trzeba mieć na niego papiery. Ze złomu czy szrotu jak wezmę silnik to pewnie żadnego papieru nie dostane że jest z legalnego pochodzenia. Jak kupię samochód wyrejestrowany to też nic raczej nie dostane bo nie będzie dowodu rejestracyjnego. Możecie co nieco powiedzieć skąd legalnie(o papiery chodzi) dostać silnik najlepiej od uno albo cienkiego w okolicach Łodzi? Czytałem w tym temacie że opłaty recyklingowej nie trzeba płacić na buggy. Czy to się zmieniło czy dalej nie obowiązuje ta opłata?
Jeśli post nie na temat czy coś to proszę o usunięcie i jeśli łaska powiadomienie na PW czemu został usunięty.
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi jak się pojawią
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2122 Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 16:16
Papiery na silnik powiadasz .... jak kupujesz ze szrotu czy stacji demontażu to co za problem spisać umowę albo wziąć fakturę na to ? Przecież to normalne firmy chyba że z jakiegoś krzaka będziesz brał, jak od kogoś "prywatnego" to piszesz umowę kupna sprzedaży i tez pasuje. Ważne żebyś udowodnił w urzędzie że silnik pochodzi z legalnego źródła i tu potrzeba fakturę bądź umowę kupna na silnik. Jak dorwiesz samochód bez papierów to też co za problem spisać umowę z kimś znajomym ...
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 17:22
Tylko czy w taki sposób nie będę jeszcze musiał udowodnić że tam był z legalnego źródła? Ze stacjami demontażu OK, tam jest na pewno legalnie, ale złom jak złom, wcześniej nie patrzyli kto i skąd przywozi złom, dopiero niedawno tak jest. No ale z tego co pulsarus napisałeś mogę wywnioskować, że jak ktoś nie będzie chciał umowy spisać to jest z niewiadomego pochodzenia. Dzięki za szybką odpowiedź. Chyba moje wątpliwości są rozwiane
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 2773 Skąd: Sępolno Wielkie
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 18:10
W urzędzie dostajesz taki świstek że: "wszystkie części do budowy są twojej własności" i tyle Jak rejestrowałem przyczepkę to tak samo miałem. Silnik od jakiegoś czasu jest częścią wymienną tak jak koło np. więc nie powinno być problemu.
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 110 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Cze 25, 2010 21:44
Sebusk, wiem ze silnik jest częścią wymienną której nie trzeba zgłaszać w razie wymiany(chyba że chodzi o zmianę pojemności silnika/rodzaju paliwa na którym chodzi). Lecz jednak w tych wymogach jest osobno napisane o silniku, a osobno potwierdzenie że reszta części jest twoja. Ale to w sumie dość stare artykuły znalazłem i zawsze jak to w Polsce coś mogło się zmienić
Mam teraz wakacje to najlepiej jak wydrukuję kilka zdjęć i przejadę się do urzędu komunikacji i się dowiem dokładnie co i jak. W razie jakiś zmian będzie można umieścić notkę na forum że przepisy trochę się zmieniły (oby na lepsze ).
Witam!!
No to ja odświeżam bo mnie temat "pali" :-) ....
Większość linków z tego tematu kończy się >. TEMAT USUNIĘTY więc nie za wiele wiem ale tak po kolei :
1. RZECZOZNAWCA PZMOT ( niepodważalny )
2. Przegląd na SD
3 . WK ???
Tak to leci ?
Ten załącznik też link nie działa :-( .. Ponoć po drodze jest wniosek ( 10 zł ) na nabicie numerów .. kiedy to się załatwia ?
No i co z tym silnikiem :-( .... nie mam żadnych papierków :-( ..... Z tego co się domyślam to jest z autka z Anglii przywiezionego po kasacji bez prawa do rejestrowania ...
_________________ Jeden.... i łogień >>> :-) ...
Rover 2.0i
136KM
Witam!!
Hmm. no poczytałem forum .. i raczej "narucham" fakturę na silnik z jakiegoś recyklingu z Francji czy Anglii ... Będzie NR i kwota z 50 Eur ...
Poza tym muszę naruchać tez faktury czy paragony na wszystkie te części które według rozporządzenia nie MOGĄ BYĆ z recyklingu czyli przewody ham. , klocki, tarcze elementy zawieszenia ... no muszę to mieć na papierze że "jest nowe" ...... deko zabawy będzie .. ale raczej tej pozytywnej zabawy niż szamba ... tak czy inaczej temat arcy ważny :-)
A tak swoją drogą to tak sobie sobie tak myślę że najłatwiej by było zdobyć papiery od np. czegoś takiego :
http://allegro.pl/atv-qua...1221036392.html
Wtedy tylko z papierkami do zaprzyjaźnionej SD potem na lajcie do WK, ubezpieczyć i jak to kolega pisał FAKERY przez ramę ;-) ....
_________________ Jeden.... i łogień >>> :-) ...
Rover 2.0i
136KM
Witam!!
No :-) .. w końcu ZNA SIĘ na rzeczy ... tylko ja po dwóch wizytach na forum znalazł bym przynajmniej 5 ludzi tutaj którzy wiedzą i umiejętnościami kładą każdego jednego takiego Pana 'RZ" w 5 sekund ;-) ... eeeech ten kraj to !@#$%^& !!! ;-)
Ale tak czy inaczej najpierw skoczę do jednego takiego gościa .. i tam wypytam co mu potrzebne oprócz rachunku za silnik i dokumentacji technicznej ze zdjęciami .... potem dalej ... oświetlenie zamówione ( wszystko z Homologacją ) .. tak że powoli do przodu ;-)
_________________ Jeden.... i łogień >>> :-) ...
Rover 2.0i
136KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum