Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Statystyki Twoja Galeria
Strona główna Rejestracja Zaloguj

Uzytkownik:     Haslo:     Zaloguj automatycznie:   


Zapomnialem hasla
Nie masz konta? Zarejestruj sie Tutaj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mocowanie amortyzatora tył....
Autor Wiadomość
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 19:05   Mocowanie amortyzatora tył....

Mam pytanie.... :)

Czy lepiej będzie zamocować amortyzator z tyłu blisko ramy [2] czy może zamocować go dalej [1]... Przy którym będzie większy skok, twardość, wytrzymałość.... amortyzator tył fiesta...

http://www.fotosik.pl/pok...0f263b7c2a.html
 
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:32   

opcja nr 1 . wówczas wyprzesz wiekszą silę na naciskanej sprezynie i kola nie bedą sie rozłazić na boki
 
 
 
pulsarus 
Potwór z Bagien



Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 2122
Skąd: Świecie n/Wisłą
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 20:35   

Gorę zamocuj przy ramie a na dole kombinuj. To czysta fizyk plus trochę wyobraźni hehe ale uogólniając i pomijając dużo zależności to im dalej (bliżej koła) tym będzie mniejszy skok (ograniczony długością amortyzatora) i za razem twardsze zawieszenie - tyle teorii a kombinować musisz sam. Najlepiej zrobić na wachaczu szynę z oczkami do przykrecenia i jak bedzie gotowy pojazd to sobie ustawić tak jak będzie pasowało.
 
 
 
jajek 
...Elektronika...


Pomógł: 50 razy
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 3312
Skąd: Sławno k. Opoczna
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 21:07   

Jak na rysunku widać ze to jedno wahacz, wiec jak zrobisz tak cz tak to bez różnic, bo i tak amortyzator będzie za miękki, a dokładniej jak stanie na kołach to amortyzator wbije sie z kilka cm, i koła beda tak //-=- jednak zeb podczas spoczynku bł prostopadle do ziemi, a jesli podniesiesz rame b nie były tak -=-//, np tak jest w maluchu, dlatego to mówie bo przeguby mogą miec ograniczony skret pomyśl nad zwiększeniem twardości sprężyny np dać po9dkładke miedzy "czapeczkę" sprężyny a nakrętka na teleskopie, pomyśl nad tym by od dołu był najbliżej koła a od góry tez blisko ramy

http://obrazki.elektroda.net/33_1234551744.jpg
 
 
 
robin578
Bob Budowniczy :D



Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 250
Skąd: Łagiewniki
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 21:49   

ok dzięki :) już mniej więcej wiem o co chodzi... mam nadzieje że w przyszłym tygodniu już stanie na kołach :D
 
 
 
KrzysztofSS
[Usunięty]

Wysłany: Pią Lut 13, 2009 21:51   

Im bliżej ramy tym zawieszenie będzie bardziej mikkie ponieważ wahacz będzie wywierał większy nacisk na amortyzator, a ten z kolei będzie wykonywał większą amplitudę ruchu. Podobne rozwiązanie miałem u siebie w maszynce i muszę przyznać że działało wyśmienicie.

Ustawiałem amortyzator metodą prób i błędów (jak w prototypie) aż uzyskałem optymalne rozwiązanie - w dociążonym buggy (tzn ja w środku) koła szły prosto a na pusto delikatnie jak w tatrze.



http://img212.imageshack....07200814qx9.jpg
 
 
Maurycy 
Uzależniony



Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1217
Skąd: Dębica/RDE
Wysłany: Pią Lut 13, 2009 22:22   

napisalem to samo co krzysiek i tak w praktyce jest :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 from www.HeavyMusic.org
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 16


Partnerzy

MadMax